Fungsi Baru Whatsapp, ‘View Once’ Lebih Privasi Buat Pengguna

Teknologi

Fungsi Baru Whatsapp, ‘View Once’ Lebih Privasi Buat Pengguna

Whatsapp merupakan aplikasi permesejan paling popular bagi pengguna Android dan iOS. Untuk pengetahuan, mereka telah memperkenalkan fungsi baru bagi kesemua pengguna iaitu ‘View Once’.

8 bulan lalu

Aplikasi WhatsApp Tawar Pilihan Warna Untuk Pengguna

Fungsi ‘View Once’ ini membolehkan penerima melihat gambar ataupun video yang dihantar oleh pengguna hanya sekali sahaja. Pergh! Terbaik dan lebih privasi.

Advertisement

View Once
Diatas merupakan GIF dari laporan The Verge, caranya mudah jer! Korang pilih saja gambar ataupun video dalam galeri untuk dihantarkan kepada penerima dan tekan butang ‘View Once’ yang ada disebelah butang ‘hantar’ itu.

Fungsi ini merupakan fungsi sama yang ada pada Direct Message di Instagram. Selamat mencuba!

Whatsapp
Sebelum ini, WhatsApp sedang berusaha untuk mengerjakan satu ciri yang membolehkan pengguna mereka mengubah warna beberapa aspek aplikasi.

Namun, ciri ini sedang dalam perancangan dan tidak ada lagi perincian yang tersedia mengenainya termasuk jika ia dikembangkan untuk aplikasi Android, iOS atau kedua-duanya sekali.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...