‘Founder’ Kosmetik Hanya Bayar RM 50 Upah Kerja Dua Hari, Berdiri 14 Jam Tanpa Henti

Trending

‘Founder’ Kosmetik Hanya Bayar RM 50 Upah Kerja Dua Hari, Berdiri 14 Jam Tanpa Henti

Seorang pengguna Twitter menceritakan pengalamannya bertugas sebagai jurujual alas bedak atau foundation jenama tempatan di karnival beli belah. Bukan saja dipaksa bekerja 14 jam tanpa henti, dia akhirnya hanya mendapat sedikit upah yang langsung tidak berbaloi dengan kerja yang telah dibuat, Ikuti ceritanya.

Jual foundation, bilik hotel disediakan

Tidak dibenarkan duduk, 14 jam tanpa henti

 

Advertisement

Kena jual 30 set baru dapat komisyen

Kerja empat hari, tapi booking hotel dua hari saja

Hanya RM 50 untuk kerja dua hari

Sedih kena tipu

Kisah ini sepatutnya menjadi pengajaran gadis-gadis remaja. Berhati-hati jika bekerja untuk mana-mana ‘pengasas’ kosmetik tempatan kerana mereka selalunya terdesak ingin membuat keuntungan dengan mengeluarkan kos serendah yang mungkin.

Melainkan anda pasti dengan skema bayaran yang ditawarkan, jangan begitu mudah bekerja untuk mereka, apatah lagi yang membuat bermacam peraturan untuk memeras pekerja. – amazingnara.com

Sumber: @tjasyaa

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...