‘Founder’ Kemboja Teruk Dikecam Cakap Melayu Pemalas, Netizen Kata Minta Maaf Pun Muka Riak – “Mulut Celupar”

Trending

‘Founder’ Kemboja Teruk Dikecam Cakap Melayu Pemalas, Netizen Kata Minta Maaf Pun Muka Riak – “Mulut Celupar”

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak mulut celupar terimalah akibatnya. Itu kata warganet kepada seorang usahawan berketurunan Kemboja yang teruk diikecam di media sosial baru-baru ini.

Puteri Kasim kena tipu
4 months ago

"Siap Beli Rumah, Kereta, Bela 'Anak Ikan' Di Kolej" - Founder Kosmetik Dedah Staff Seleweng Duit Syarikat Lebih RM400K

Advertisement

Ia gara-gara kenyataan ‘spontan’ atau mungkin dianggap gurauan olehnya menyatakan orang Melayu pemalas berbanding dengan orang Kemboja yang katanya, pandai berniaga.

Menerusi video itu, pemilik gedung tekstil terbabit ditanya sama ada dia merupakan warganegara Kemboja oleh pengguna media sosial dan dia menjawab negara tersebut adalah tempat kelahirannya manakala Malaysia pula tempat dibesarkan.

Iyalah memang saya orang Kemboja, apa kena mengena kalau kita orang Kemboja dengan orang Malaysia. So, ada apa-apa, kalau orang Kemboja memang pandai meniaga kan, betul tak orang Kemboja memang rajin nak dibandingkan dengan orang Melayu malas.

founder

Selepas teruk dikecam meskipun berkata ia hanya gurauan, wanita itu tampil membuat permohonan maaf namun caranya turut dikritik warganet kerana didakwa berlagak.

Minta maaf tapi riak muka sikit pun tak nampak bersalah, intonasi bercakap pun melangit je. Siap bagitau salah orang dekat dia pula.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...