June 8th, 2020

Berita berkenaan bantuan khas yang disalurkan oleh kerajaan untuk sektor seni, budaya dan hiburan yang bernilai RM225 juta dalam tempoh tiga bulan mendapat perhatian pelakon berbakat besar Datuk Fizz Fairuz ketika ini.

fizz fairuz dana rm225 juta

Menurutnya, dengan wujudnya bantuan ini, drinya berharap agar bantuan tsebut diagihkan sevara adil dan bukan hanya diberikan kepada orang yang sama sahaja.

Tambahnya lagi, ramai lagi insan seni yang memerlukan bantuan malah sebelum ini rungutan mereka bagai enggan dilayan mana-mana pihak.

View this post on Instagram

Prihatin,prihatin jgk… jgn asyik bagi kat org yg sama je,ramai lagi yg memerlukan.. hope keadilan lah disitu ye.. sebab sblom ni,mcm2 rungutan dr anak seni tak dpt .. alasan mcm2 .. hope kita sama adil ok.. mari kita tonton sama2.. hahahaha..

A post shared by Dfizzfairuz 🇲🇾 (@fizzfairuzofficial) on

“Hope keadilan lah disitu ye.. sebab sblom ni,mcm2 rungutan dr anak seni tak dpt .. alasan mcm2.”

Menerusi posting di laman Instagramnya, suami kepada pelakon Datin Almy Nadia ini sempat memuat naik paparan skrin artikel bertajuk Dana RM225 bukti kerajaan prihatin nasib anak seni.

Bantuan berkenaan terkandung dalam pembentangan Pelan Pemulihan Ekonomi Jangka Pendek yang diumumkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Jumaat lalu.

fizz fairuz dana rm225 juta

ia juga merupakan usaha kerajaan dalam melaksanakan program dan menyediakan kemudahan kewangan bagi pelan pemulihan industry kreatif dan seni.

Amun, menurut Zakaria Abd Hamid selaku Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), mekanisme penyaluran bantuan khas masih belum diwujudkan.

Menjengah ke ruangan komen, entri berkenaan dihujani pelbagai reaksi dalam para netizen di laman berkenaan, malah wujud segelintir pengikutnya seakan bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan Fizz berkenaan hal tersebut.

Sumber: mStar


3 responses to “Fizz Fairuz Harap Dana RM225 Juta Untuk Anak Seni Diguna Secara Adil”

  1. miss legend says:

    Hmm..dapat juga kat artis..kata kaya..buatla cara kaya

  2. aminah says:

    Buang duit je…lebih baik digunakan untuk bagi scholarship lepasan SPM lagi faedah. Ni la idea bernas kerajaan pintu belakang. Nak songlap kot?

    • Anonymous says:

      Tula tu, lain kali bg je kat syed saddiq n geng. Baru banyak ratus ribu duit leh kantoi ngn sprm.
      Kasi kt guan eng ka, bg kaya skit supaya terhapus janji 100 Hari yg x hapus lagi.
      Ish2 ni smua salah Najibbbbbb!!!!

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...