“Filem ‘Train to Busan’ Akan Ada Sambungan” – Pelakon Utama

Trending

“Filem ‘Train to Busan’ Akan Ada Sambungan” – Pelakon Utama

Filem thriller yang semakin naik rating di Malaysia, ‘Train to Busan’ bukan sahaja mencatat keuntungan yang memberangsangkan, malah turut mencetuskan fenomena di seluruh dunia kerana kelainan yang diberikan di dalam filem tersebut.

Advertisement

Berbeza dengan filem-filem zombi yang lain sebelum ini lebih gemar memperlihatkan aksi-aksi ngeri zombi meratah manusia, namun lain pula dengan filem dari Korea itu lebih mengetengahkan apa yang terjadi kepada sifat kemanusiaan apabila terperangkap di dalam kecemasan wabak zombi.

Filem itu akhirnya berakhir dengan adegan yang menyayat hati dimana watak utama, Gong Yoo, terpaksa mengorbankan dirinya menjadi zombi semata-mata untuk menyelamatkan anaknya serta seorang wanita yang mengandung.

Tetapi mungkinkah ada sambungan untuk filem blokbuster itu? Menerusi satu tweet twitter milik Gong Yoo mengesahkan bahawa akan ada sekuel untuk filem ‘Train to Busan.

“Dan akan ada sekuel untuk filem Train to Busan. Untuk anda semua”, kata Gong Yoo semalam.

Bagaimanapun, tidak pasti sama ada karakter Gong Yoo dihidupkan kembali memandangkan dia sudah menjadi zombi.

Menurut laporan dari portal hiburan Korea, Soompi sebelum ini, Gong di dalam satu temubual berkata dia pernah mencadangkan kepada pengarah, Yeon Sang Ho, untuk menghidupkan kembali karakternya dengan hidup sebagai zombi.

Namun, Yeon tidak bersetuju dengan berkata, karakter Seok (Gong Yoo) sudah mati selepas patah tengkuk ketika melompat dari keretapi.

“Saya berbincang tentang perkara ini dengan pengarah Yeon Sang Ho, dan saya berkata mungkin karakter Seok boleh dihidupkan semula sebagai Zombi

“Namun pengarah Yeon berkata apabila Seok jatuh dari keretapi, tengkuknya patah dan mati”, kata Gong.

Menurut portal Variety, beberapa penerbit dari US dan Perancis sudah bersetuju untuk membuat semula filem Korea itu.

Sementara itu, Sony Pictures, 20th Century Fox, Gaumont, EuropaCorp dan Canal Plus, sudah menunjukkan minat untuk bekerjasama dalam membuat sambungan filem tersebut.

Sumber : inquirer

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.