May 25th, 2015

Gorgeous!!! Amazing!!! Beautiful. Itu yang Abang Nara nampak apabila melihat fesyen Ziana Zain di Festival Fesyen Islamik (IFF) yang telah berlangsung di Cannes, Perancis. Baju hebat ini telah direka oleh Rizman Ruzaini yang sememangnya tidak perlu dipersoalkan lagi kebolehannya. Untuk makluman, IFF telah diilhamkan oleh Datuk Shah Rezza sudah dimulakan sejak 2006 atas paksi memartabatkan tradisi, budaya dan warisan dunia Muslim menerusi interpretasi fesyen.

ziana zain

Tidak dinafikan baju yang dipakai oleh Ziana Zain nampak ketat dan sendat. Oleh kerana itu, para peminat diva ini telah bertelagah di laman Instagram Ziana Zain. Ada yang menegur dengan sopan, ada yang mengkritik dengan kekasaran, ada yang membackup penyanyi ini dan macam-macam lagi. Masing-masing meluahkan pendapat mereka yang sendiri.

ziana zain

Semua orang pendapat yang tersendiri. Secara jujur memang agak ketat dan sendat fesyen yang dipakai oleh Ziana Zain. Mungkin di masa hadapan pereka fesyen akan lebih peka lebih-lebih ketika membuat pakaian untuk festival antarabangsa sebegini. Taknaklah orang bukan Islam percaya dengan apa yang mereka lihat, sedangkan itu bukan yang sebenarnya diajar oleh Islam.

ziana zain

Apa pun ini adalah satu usaha baik untuk memperkenalkan nama Islam menerusi fesyen. Semoga ia diteruskan dan diperbaiki lagi di masa hadapan. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit Instagram @iamzianazain.

ziana zain

ziana zain
ziana zain
ziana zain

ziana zain

ziana zain
ziana zain
ziana zain


Comments are closed.

Loading...