April 13th, 2011

fasha sandha

Kalau kisah hidup Fasha Sanda dijadikan filem, Abang Nara berani jamin ianya akan meletup dan mendapat kutipan lebih RM10 juta. Siapa yang taknak tengok susur galur kehidupan artis paling kontroversi Malaysia. Jatuh berkali-kali tetapi tetap gah dan bangun semula. Ikuti temubual ekslusif Murai dan Fasha Sandha bekenaan kemenangannya di ABPBH2010 baru-baru ini:-

MURAI: Firstly, tahniah atas kemenangan Fasha sebagai Pelakon Wanita TV Popular?

FASHA: Syukur Alhamdulillah. Kemenangan yang tidak dijangka. Memang saya terkejut apabila nama saya dipanggil kerana saya sangkakan Lisa atau Tiz Zaqyah yang akan menang untuk kategori ini. Apapun, syukur dan berterima kasih kepada peminat saya. Terima kasih juga kepada keluarga dan sahabat yang tidak jemu memberi sokongan sehingga sekarang.

Terima kasih kepada semua follower saya di twitter @FashaSandha1 dan fan page ‘We love Fasha Sandha’. Mereka sentiasa bersama saya ketika susah dan senang.
Mereka juga sering memberi kata-kata semangat buat saya. Tak lupa juga kepada wartawan yang memberikan sokongan terhadap kerjaya saya. ‘Thanks for being there for me through good times and bad times’.

MURAI Ramai yang berpendapat Fasha Sandha telah bangkit semula setelah terpalit dengan beberapa kontroversi sebelum ini (komen)?

FASHA: Syukur. Saya adalah wanita besi. Saya pernah melalui banyak pengalaman suka dan duka. Jadi saya sudah lali. Setiap kali ada cerita yang tidak enak, saya biarkan saja. Ianya akan berlalu.

MURAI: Saat diumumkan sebagai pemenang, bagaimana perasaan Fasha pada malam tu?

FASHA: Sebelum saya naik ke Genting saya tidak mengharapkan apa-apa kemenangan. Saay pergi umtuk jadi one of the presenter. Say ajuga pergi untuk memberikan sokongan pada Berita Harian yang banyak berjasa pada saay. Tiba-tiba nama saya dipanggil untuk menerima anugerah kategori Pelakon TV Wanita Popular. Saya rasa sangat terkejut. I wasn’t prepare to go up on stage to win so saya tidak sediakan sebarang ucapan. Jadi saya tidak tahu apa yg saya perlu kata ketika berada di pentas. Ucapan yg saya berikan itu adalah secara spontan. Ianya lahir ikhlas dari hati saya.

MURAI: Sekarang ini, Fasha dah boleh terima tak hakikat kemenangan Fasha?

Fasha: Alhamdulillah, ini kemenangan kelima untuk ABPBH. Syukur, Alhamdulillah. Insyaallah, saya akan cuba buat yang terbaik di masa akan datang.

MURAI: Merampas semula gelaran yang pernah dipegang satu masa dulu, tak mudah. Lebih-lebih lagi pada saat Fasha terpalit dengan pelbagai kontroversi. Bagaimana Fasha melakukannya (menang)?

FASHA: Peminat sekarang sudah pandai menilai bakat seseorang artis. Jadi mereka tidak pedulikan segala kontrovesi tersebut. Mereka menilai pada bakat dan lakonan serta kualiti kerja saya.

MURAI: Adakah ini merupakan satu kejayaan yang manis?

FASHA: Sangat manis… kemenangan yang tidak dijangka dan akan diingati sepanjang hayat.

MURAI: Apakah agaknya faktor utama yang mendorong peminat memilih Fasha sebagai pemenang?

FASHA: Bakat., komitmen dan kualiti kerja. Juga kejujuran sayapada mereka.

MURAI: Adakah fasha rasa bakat Fasha kini lebih dihargai berbanding kontroversi?

FASHA: Syukur Alhamdulillah, bakat dan populariti, harus seiring, Alhamdulillah.

MURAI: So, apa azam Fasha Sandha sekarang ini?

FASHA: Saya akan cuba buat yang terbaik. Saya juga akan cuba perbaiki kelemahan saya. Insya Allah saya juga akan mempertingkatkan lagi mutu lakonan saya di masa yang akan datang.

MURAI: Apa projek terkini Fasha?

FASHA: Saya akan menjayakan drama bersiri 13 episod RtM2 : 5 tahun 5 minit serta drama bersiri 28 episod slot Akasia Tv3 : Dewa Chintaku. Malah, saya juga akan menyambung kontrak bersama Habib Jewel untuk tahun yang ke-3.

MURAI: Kebelakangan ini, Fasha asyik berlakon drama. Bila nak kembali ke layar perak?

FASHA: Insya Allah, tidak lama lagi peminat pasti akan melihat saya di layar perak menerusi filem Dari Kerana Mata arahan Melissa Saila. Filem ini menampilkan saya sebagai heroin kepada Awie. Ia bakal ditayangkan di pawagam tidak lama lagi. Saya juga ada mendapat tawaran untuk berlakon dalam filem lain tapi karektor dan jalan ceritanya agak kurang menarik. Jadi, saya tolak tawaran tersebut.

MURAI: Bagaimana dengan kehidupan peribadi sekarang?

FASHA: Sangat bahagia dan gembira. Salon saya juga mendapat sambutan ramai. Alhamdulillah. Tahun yang paling bermakna untuk saya. Semoga kegembiraan dan kebahagiaan ini akan berkekalan buat selama lamanya.


Comments are closed.

Loading...