August 20th, 2018

Bergelar selebriti popular memang agak sukar untuk lari daripada kotroversi ataupun menjadi perhatian orang. Dengan zaman media sosial ini pula, hampir segala yang mereka lakukan akan dikritik dan dikecam sehingg ada yang menutup ruangan komen di Instagram kerana tidak mahu rasa sakit hati ataupun tertekan.

Berkongsi video di belakang tabir ketika beliau menjalani sesi fotografi untuk sebuah iklan produk kosmetik, Fasha juga turut menutup ruangan komen di ‘posting’ tersebut di akaun Instagramnya agar tidak menjadi satu isu besar selain menerima komen yang melampau daripada netizen.

Namun, tindakan beliau itu disindir oleh seorang pegikutnya . Individu tersebut turut mengkritik betapa Fasha nampak buruk memakai baju seksi paras dada.

Bengang dengan komen berkenaan, Fasha memuat naik foto wanita bertudung itu dengan anak-anaknya dan mempertikai sikap seorang wanita muslimah. Kata Fasha, beliau terpaksa berpakaian sebegitu atas tuntutan kerja dan perkara itu adalah antara dirinya dengan Tuhan. Orang lain tidak perlu mencampuri urusannya itu.

Namun, rata-rata netizen berpendapat tindakan Fasha seakan mengaibkan wanita tersebut. Mungkin komen yang diberikan olehnya agak kasar, tetapi Fasha haruslah menerima setiap teguran dengan hati terbuka dan janganlah memperbesarkan lagi isu.

Tidak dinafikan teguran wanita itu kepada Fasha bunyinya agak kasar. Dalam kita ingin memberikan nasihat ataupun menyampaikan mesej lakukanlah dengan cara yang lebih berhemah agar tidak timbul sebarang salah faham ataupun membuatkan orang lain sakit hati.


62 responses to “Fasha Sandha Bengang Dikritik Nampak Buruk Pakai Baju Paras Dada”

  1. indian mama says:

    dia komen sebab takut anak dia nampak n ikut perangai x elok..itu yg semuaa makcik pakcik bawang takut..fasha xpayah tunjuk your flaws, aib kena sorokkan..jadilah contoh yang baik..modesty is world wide..bkb sebab agama saja..so plis cover up thanks..non muslim pun ramai yg x suka anak dia seksi mcm u fyi..

  2. Muallaf Baru says:

    Netizen Muslim m’sia mmg nmpk sgt suka kecam org dn komen bkn membina tapi menghina..dlm bicara dh hilang dh tak ada unsur2 org beriman dlm berkata2..org beriman tetap menjaga adab dlm tuturkata..tuturkata yg elok melambangkn sifat keperibadian seseorg itu..org yg kukuh imanya tak akn sesekali mencarut dn menghina org walaupun kpd pesalah/musuh sekalipun..contohilh sikap Nabi Muhammad SAW..

  3. xxx says:

    meluat aku si pasha ni .. haukkk

  4. Anonymous says:

    aq tak reti napa org suka layan status c pasa ni..nara mmg suka upload pasa lopa faruz..

  5. zz says:

    fasha ni dah lupa ke yg dia nyaris kena saman ngn nd bape juta tu.pastu xmampu byr terus katanak bdamai demi anak2 konon. ni buat prgai balik haih. sedar2lah fasha, kdg2 tuhan hantar org cmni utk bg peringatan pd kt.

    • Anonymous says:

      mmg lah Tuhan hantar seseorg utk beri peringatan, tapi ayat “nk minta kaki” Tuhan suruh ucapkan lah ye.

Loading...