Written by Bella | March 2nd, 2018

Sejak ditahan reman, disahkan positif dadah dan berdepan dengan dakwaan jenayah, ada pihak yang mula mempertikaikan gelaran Datuk yang diterima oleh pelakon Farid Kamil. Walaubagaimanapun, sehingga hari ini Farid memberitahu beliau tidak menerima sebarang makluman rasmi bahawa gelaran itu akan ditarik balik. Farid meminta netizen berhenti membuat spekulasi liar berhubung isu tersebut.

Berhubung kontroversi terbabit, saya belum dapat apa-apa maklum balas secara formal mengenai gelaran yang dianugerahkan kepada saya itu.

Farid menerima Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk pada 16 Disember tahun lepas, sempena ulang tahun Hari Keputeraan Sultan Ahmad Shah di Istana Abu Bakar, Pekan.

Terdahulu, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah selaku pemangku Raja Pahang menerima baik sekiranya Farid memulangkan Darjah itu dengan rela hati berikutan kontroversi beliau didakwa di mahkamah.

Sumber Berita : BH ONLINE

13 responses to Farid Kamil Nafi Gelaran ‘Datuk’ Sudah Ditarik Balik

  1. nok gebuzzz says:

    kalau aku jadi ko farid…..lepas kan jer gelaran tu dari kontroversi mcm ni,bukan dpt ape pon…ramai jer yg pangkat dato ni x kaya raya pon…lebih baik jadi yg dulu…senang.

    9

    0
    • mak bechok says:

      Semua boleh dapat datuk, pembunuh, yang ambik rasuah, perogol, perompak (termasuk yg rompak duit rakyat….Yang sekor ni ambik dadah je, kira kecik le berbanding yg lain…apa nak jadi dgn malaysia

      6

      0
  2. melati says:

    Adoiiiiii ..Dato ? byk Dato2 yg Blacklist kt Bank..!!! tk caya tanya lah kwn2 yg keje Bank..!!! org yg Btol nk Gelaran Dato ni yg ada dlm Bank kurang2 RM20 juta keatas..!! untuk meniaga..! @ Berjasa kpd Negara…!! Contoh Terbaik K.J. !! takder pun Dato , (Sebab dia tk Heran pun) Tapi……..anda Fikir lah sendiri….hmmmmmm

    6

    0
  3. iqram says:

    hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm sikit ari lagi sure kena tarik…macam lah baguih!!!! blah lah ouiii…berlagak bagus…..bini sendir pun kau biar macam telanjang jadik model majalah……………………….

    1

    1
    • Mek Nap says:

      Setuju… Laki xdak otak.. Bini pun x tau jaga.. Nak rasa nikmat di dunia nie solat jgn tinggal… Sedekah jgn lupa… Al Quran dijadikan panduan..

      Bukan boleh nasihat elok2 org akai pendek mcm dia nie…

      3

      2
  4. Anonymous says:

    bukan ke ari tu tengku mahkota da kuar statement?
    sendiri yang tamo pulangkan kannnn

    4

    0
  5. cma says:

    gelaran tu pun tak diminta… ianya dianugerahkan… jadi buat apa nak dipulangkan semula… kalau penganugerah nak semula atau tarik balik …. buatlah secara formal…. kenapa nak buat kenyataan macam tu… “Terdahulu, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah selaku pemangku Raja Pahang menerima baik sekiranya Farid memulangkan Darjah itu dengan rela hati berikutan kontroversi beliau didakwa di mahkamah.”…

    macam baling batu, sembunyi tangan…

    2

    6
    • Husnuzon says:

      alahai innocentnya ko dik. mungkin ko tak pernah tau pasal anugerah datuk2 pahang ni kot. rindu aku zaman naive innocent ni weh. throwback sangat.

      FYI, RM250,000. tu je la nak cakap. nak explain lebih2 kang kena akta hasutan muahahah.

      6

      0
  6. bunga lalang says:

    Pemilihan Datuk2 ni sapa yg buat sebenarnya ek? Xde check background dulu ke…SPRM Ke…LHDN ke…muflis ke dak, ada rekod jenayah ke tidak, apa jasa pada masyarakat dan negara? Byk sgt la kes melibatkan Datuk2 ni….memalukan

    1

    0
  7. anonymous says:

    SAMPAH SARAP

    2

    0
  8. Pokcik says:

    Pemangku Sultan Pahang dan Menteri Besar Pahang dah beri hint minta pulangkan pingat kebesaran tu. Farid ni boleh pulak buat BANGANG jer..!!!
    Takde ke sahabat rapat atau ahli keluarga yang boleh menasihati si Farid ni??

    0

    0
  9. Bawang putih says:

    Semak btol parit kamil ni..rambut oren muka penuh jeragat…drpd ko bayar utk dpt dato baik ko gi treatment muka ko…

    2

    1

Leave a Comment

Optional