Written by serenity | September 17th, 2015

Beberapa minggu lepas kecoh seketika apabila seorang pelakon yang tidak begitu dikenali, Fara Mendoza memuat naik screenshot perbualannya dengan pelakon Fizz Fairuz di WeChat. Menurut Fara, Fizz cuba menggodanya menggunakan wang ringgit setelah mereka terserempak di penggambaran sebuah drama.


 photo 11875376_1473819952922979_1683041713_n.jpg

Hasilnya, dia mula dikenali ramai dan kini mempunyai ratus ribuan pengikut di Instagram. Pada masa itu, Fizz menafikan mengenali Fara, manakala Almy Nadia, isteri Fizz pula memuat naik satu status memerli Fara di Instagram.

Melalui Utusan Online, Fara memberitahu yang pada waktu itu, dia berasa tercabar apabila Almy menyindirnya.

Waktu dia kata begitu, saya masih boleh bersabar lagi kerana saya fikir kalau bercerita secara terperinci, nanti bukan setakat dia, keluarganya juga akan mendapat malu. Saya masih fikirkan hal keluarganya lagi…mempunyai anak dan isteri.

Jadi saya tampil kata, okey la mungkin itu akuan palsu Fizz dengan harapan cerita itu akan habis di situ sahaja. Tapi kesabaran saya tercabar apabila Almy Nadia tampil memperlekeh saya di laman Instagram miliknya. Dia kutuk saya tanpa usul periksa.


 photo 11820576_1613640885553378_324831047_n.jpg
Berikutan itu, Fara telah menghantar semua perbualannya dengan Fizz kepada Almy.

Daripada kata-katanya itu, seolah-olah saya ini terdesak sangat. Apa salahnya kalau dia rasa saya sengaja membuat cerita, terus telefon saya dan bertanyakan kedudukan sebenar. Dia boleh minta nombor saya daripada suaminya. Kenapa dia terus diam apabila saya hantar semua perbualan antara saya dengan Fizz.

Hah! barulah dia tahu, saya bercakap benar atau sengaja nak cari publisiti murahan. Saya harap di masa depan, janganlah suka-suka nak hentam orang tanpa usul periksa. Apa yang saya buat itu bukan untuk publisiti tapi sebagai amaran untuk Fizz agar tidak meneruskan perbuatan sebegitu.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Jangan lupa Sabtu ini, 19 September 2015 Hari penentuan kepada perjuangan 5 kumpulan Lantai Cilik Musim Ketiga ini dan…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 15 September 2015

Fara menafikan dirinya seorang perempuan murahan seperti anggapan orang ramai setelah semua itu didedahkan.

Saya bukan perempuan murahan, saya hanya mahu orang tahu kebenaran apa yang berlaku dan orang kat luar sana tak faham apa yang saya nak sampai kan dan terus menghukum saya.

Menurut Fara, gambar dirinya kononnya bercium dengan seorang wanita yang tersebar bukan gambar dirinya.

Orang luar terutama di laman sosial sesuka hati sahaja melabel saya. Pada hal mereka kenal saya pun tidak. Pandai-pandai sahaja menyebarkan foto lama saya yang kononnya bercumbuan itu. Untuk pengetahuan semua itu bukanlah foto saya.

Menceritakan bahawa ibunya mengamuk ketika kontroversi itu berlaku, Fara mendakwa dia tidak mendapat tawaran berlakon walaupun selepas kontroversi itu. Sebaliknya dia memberitahu yang dia menyara hidupnya dengan menjual kasut melalui satu perniagaan yang diusahakan bersama kakaknya di Instagram.

Pernah berada di bawah pengurusan Metrowealth, Fara telah meninggalkan syarikat itu pada Mei tahun ini dan berharap mendapat lebih banyak tawaran berlakon kerana dia ingin menceburi dunia seni secara serius.

Fara juga turut memberitahu yang Mendoza bukanlah nama sebenarnya, sebaliknya menggunakan nama itu kerana minat dengan telenovela latin Rosalinda. Nama sebenar beliau ialah Noor Faralina Md.Yunus.

Sebenarnya, Fara boleh saja menghantar screenshot perbualannya dengan Fizz kepada Almy tanpa memuat naik di WeChat supaya ia tidak diketahui ramai, tetapi mungkin dia bimbang tidak akan dilayan pula. Apa pun alasannya , perkara ini sudah terjadi. Apa yang boleh dibuat ialah bagi semua pihak untuk mengambil pengajaran dari kontroversi ini. Tak gitu?

101 responses to Fara Mendoza Tercabar Diperlekeh Almy Nadia, Hantar Semua Perbualan Fizz Fairuz

  1. anonym says:

    pepek busuk

  2. Sally says:

    Before Fizz

    “Fara who?”

    After Fizz

    “Oooo Fara Mendoza ghupenye”

    Cayalah kau. Kalau tak dapat dapat jugak jadik heroin kat slot tv3 kol 7 tu aku tatau la nak cakap apa. hahaha

  3. blablabla says:

    jgn la mnghentam FM sgt. simpan sikit kat Fizz. kalo almy pula, typical wifey, check hubby kamu tu. jgn dok bergaduh dgn pompuan cmnie. dia mungkin betul.

  4. lyanna says:

    Hmmm bff emma maembong ,makin lh x minat….

  5. juwita says:

    lelaki memang cam tu ada isteri pun masih nak ngorat2 lagi…itu normal lah ko tu pompuan…pompuan mantop plak tu…jgn lah murah sangat dok gatal2..dah tau itu somi orang x payah lah nak wasap2…ya dak….sedar lah diri tu walaupun mantop ya dak…

  6. Bunga Emas says:

    Si parah memang dah pompuan kaki melayan.. si fizz lelaki gatai tp cover konon suami suci murni. Almy ni isteri baik.. betul tindakan pertahankan aib suaminya tetapi perkara ni akan berulang.. si fizz kalo x berubah x tahulah, almy akan mjeruk hati btahun2 wlpun nampak bahagia..

  7. Lisa says:

    Bukan nak menyebelahi Fara, tp saya pernah alami situation mcm ni. Suami org tergila-gilakan saya, sampai dtg rumah jumpa parents saya. Bila tak dilayan, kata nak bunuh diri lah apa lah. Bila bagitau bini dia, si bini pulak blame kita walhal yg gatalnya si laki dia.

    Tp silapnya si Fara ni sbb dia pegi publish kat social media. So nampak sgt lah hadap publisiti. She should have forwarded the screenshot to Almy privately.

  8. anony says:

    Ape yg si mendoza ni nak buktikan???? Yg fizz mengorat dia? Hello….dia pun perempuan murahan jugak. Klau org yg baik dia tak menggatal dgn laki org. Bila dia dah kawin nanti dia blh rase mcm mana kalau ade perempuan gatal melayan suami dia pulak…Si fizz ni nak ikut jejak si fauzi nawawi & si almy ni nak ikut si nisda yg terlalu percaya pd suami.