Written by AbangNara | February 18th, 2014

Akhirnya misteri mengenai status pelakon dan penyanyi glamour ini terjawab juga. Dipetik dari Sinar Harian, Erra Fazira atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek,40 sah bercerai talak satu pada pagi ini dengan suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin di hadapan Hakim Syarie Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, Selangor Mohammad Adib Husin.

Kami di Beautifulnara turut menumpang sedih dengan berita ini. Semoga beliau tabah meneruskan kehidupannya. Jomlah kita mendoakan yang terbaik untuk beliau. Insyallah…

 

 

TAGS:
PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

148 responses to Erra Fazira Kini Keseorangan – Sah Bercerai

  1. […] Erra Fazira Kini Keseorangan – Sah Bercerai | – Beautifulnara […]

  2. itsme says:

    Emran dah kawinkan?

  3. nil says:

    Kita tidak tahu apa yg sbnarnya brlaku antara mereka. Saya setuju jika ada yg kata, buat mcm mna pun jika itu bukan hak atau jodoh kita, menangis air mata darah sekali pun sememangnya ia bukanlah hak milik kita. Perlu akur semua yg ada tidak akan kekal lama, andai setia mungkin hanyalah hingga ke akhir hayat sahaja iaitu berpisah dengan kematian. Hak penjagaan anak diberikan kepada bapanya mungkin ada sebab,..jgn sesekali salahkah perkahwinan jika perceraian berlaku. Tidak kiralah ianya adalah pilihan keluarga, kawan atau cari sendiri, artis, org [email protected], kerabat diraja atau sesiapa shaja…walau syg sekali mana pun. Bukan krna mereka artis…cuma kita lihat pengacara tv3 ezzah aziz pawzy bukan ke kerja tidak menentu masa dan suaminya adalah seorg juruterbang seorg ke sana dan seorg ke sini tetapi,..kita lihat kehidupan mereka baik2 sja, bukan….jgn dilihat dia..tetapi lihat shaja [email protected] yg kerja mereka tidak menentu..aman dan bahagia. Yang penting adalah [email protected] kita sendiri..fikir untuk apa kita berkahwin?.wallahualam

  4. dramaking says:

    kena badi Sanggul Beracun niii..

  5. penglipurlara says:

    siannnn…lobossssss

  6. korang yang bangang says:

    harap kat korang yg menghina mengutuk ni xmenjanda dan menduda mcm erra … semoga erra tabah , xde sape nak kan perpisahan dlm sebuah perkahwinan .. dah kententuan yg maha Esa …

  7. noradanishicupcupcup says:

    kepada anda anda dan anda.

    amboi…kemain lagi….tak semestinya hak jagaan kat Emran, si Erra ni tak boleh nak jaga anak dia hari2 lain…..boleh je….boleh je dia nak jaga alesya setiap hari pon…asalkan emran setuju. and for sure dia setuju. benda mcm ni kan memang mahkamah kena decide time penceraian. daripada duk berebut hak penjagaan, nanti kena tambah kos guaman, tambah lagi publisiti, tambah lagi membuka pekung di dada, tambah lagi dosa korang duk mengutuk kaaaannnnnnn.

    sekali lagi saya tegaskan, wpun hak penjagaan dapat kat emran, erra fazira wan chik bebas untuk menjaga ank dia, anytime anywhere. bukan nya dia dapat perintah sekatan untuk mendekati anak dia pon…alahai mentaliti korang ni…cuba la berfikiran jauh.

  8. Socimex says:

    Selepas kita memilih untuk berkahwin kehidupan kita sepatutnya tertumpu pada membina rumahtangga lebih2 lagi bagi seorang wanita..melahirkan anak yang baik & soleh untuk masa depan itu adalah tuntutan agama.bukan mengejar kerjaya masing.Dunia ini sementara.

  9. miss gucci says:

    sape ader gambar isteri ke dua engku emran? Nak sgt tgk “madu” erra fazira nie. Confirm lg hot n meletops dari erra sampai sanggup Engku Emran memadukan erra.

  10. ketentuan says:

    Da tade jodoh . Tape la , mby allah da tentukan jodoh dy smpai situ jee . Allah ta kan uji kita , d’luar kemampuan kita an .

  11. ketentuan says:

    Asal komen aq ta kua ? Sakai tol nara bangang neyh !

  12. chinta chantek says:

    Dah takdir allah s.w.t

  13. chinta chantek says:

    Yesssss

  14. Anonymous says:

    Allah telah menyatakan bahawa tiap tiap yang di cipta mempunyai pasangan nya. sebagai contoh hidup lawanya mati. suka lawannya duka…dll .oleh itu kita tidak terlepas dari janji Allah itu. Allah juga berfirman, jangan lah menganiya sesama manusia ( kita) kerana dosa nya Allah tak dapat ampun kan. maka untuk tidak menyakiti dan menganiya langkah terbaik adalah. kita terima janji Allah bahawa setiap ciptaanya mempunyai pasanganya.disebalik kita menerima pasangan yang dijanjikan. kita perlu melihat ada kebaikan yang akan kita nikmati selepas ini. …nikmatnya i. kita dapat menghilangkan berbagai persoalan antara kita dan dia, ii. kita tidak dihantui dengan kesalahan kesalahan sebagai isteri jika kita perlu melakukan kerjakerja yang wajar. tanpa kebenaranya(suami)
    iii. memberi ruang untuk dia membuat perbandingan ( antara kita dan orang lain ) jika perpisahan kerana orang lain.
    …dan tidak lelaki itu semuanya benar…walaupun talak di tangannya …tetapi perlu melihat kelemahan diri ….untuk membina keluarga sampai mati. kerana Allah sangat halus kasih syangnya kepada manusia. dimana apabila kita telah selesai pengadilan diakhirat kelak, dimana suami suami yang tidak menduakan isterinya …akan menikmati perkahwinan dengan bidadari bidadari di syurga… dan perempuan yang menjadi isteri kepada lelaki itu sewaktu didunia ia merupakan penghulu kepada isteri isteri suaminya. pada ketika itu isteri isteri bidadari kepada suami ini tidak kenal antara satu sama lain wlaupun mereka telah tidur bersama makan sama dikalangan isteri isteri ini. ( kerna Allah merashiakannya kerna menjaga perasaan antara madumadumereka. )itulah halusnya kasih Allah kepada makhluknya……
    tapi bagi lelaki lelaki di dunia sekarang ini ada isteri mengaku bujang, pukul isteri tayang kekasih. ugut isteri, persenda isteri, ( muka macam kau 10 boleh cari) dan memperlekahkan keistemewaan isteri. ……
    renungkanlah…… alangkah menyesalnya nya dapat macam ni…..

  15. nooriati says:

    Allah telah menjanjikan semua makhluk ciptanyaa mempunyai pasangan pasanganya. oleh itu kini tibalah pasangan yang telah di janjikan oleh allah kepada pasangan ini. ( suka lawannya duka,) oleh itu kita sebagai manusia sentiasa melihat kepada kelemahan dan kekurangan yang memang ada dalam diri kita. walaubagaimana pun. dalam soal penceraian ni lelaki lebih rasa hebat sementang talak ditangannya. dan kemampuan masih ada.. ada waktunya allah akan menentukan janjinya dalam erti pasangan pasangan yang lain. ( kaya lawan miskin ) mana tau satu hari Allah uji pula dalam perkara ini.
    maka itu sebagai suami sentiasa melihat kepada pembentukan peribadi dan jemaah yang dalam tanggungjawab. bukan mencari alasan, membentang kelemahan isteri atau apa apa pun. kerana ….suami suami yang begini masih belum sesuai untuk menjadi suami kerana ilmu menjadi suami belum sempurna.
    perempuan jua sama….. pilih suami bukan Dato, bukan Tan Seri bukan Billioner….
    kerna pernikahan adalah jaminan akhirat kerna kesanggupan menjadi suami atau isteri adalah ibadah yang di persoalkan oleh .Allah ( kasih akan hilang , kaya akan binasa apabila ianya dimanafatkan ke jalan yang mungkar ) cantik akan luntuk apabila sampai waktu allah mengkehendaki… ) yang tinggal ….. kita dan diri kita yang pada ketika itu tiada siapa yang akan berada disisi selain amal hidup yang akan kita renungkan sepanjang perjalanan hidup kita. ….. alhamdulilah ….semoga allah akan menjadikan kedua duanya lebih tabah dan merenung diri masing masing dengan penuh kesyukuran kepada Allah. waktu itu emas….maka jaga lah emas itu kerana emas benda yang bernilai. sayangi lah usia yang kita tinggalkan seperti masa.

  16. Melor says:

    Apa kejadah punya komen

    Panjang lebar mcm novel ni ???
    Sila maklum ni BLOG HIBURAN BEAUTIFUL NARA .!!!
    bukan blog luahan CERAMAH korang2 yg berangan ustazah ..

  17. hambanya says:

    Sesiapa pun mungkin alami keadaan yang sama, minta dia dpt petunjuk, dn tabah

  18. peminat erra says:

    siapapun kita ,tak berhak untuk menghukum orang.kita tak duduk dalam kehidupan dia.kita sebagai orang luar hanya boleh mendoakan yang terbaik untuk mereka.ini bahagia dia.KITA BAGAIMANA?kadang -kadang saya merasakan apa yang dinyanyikan seseorang artis tu ,terjadi kepada kehidupan dia.
    “yang terindah hanyalah sementara”
    yang terpahat dalam diri hanya kenangan dan nestapa
    tak rela kuturutkan hati menyesali apa terjadi…”….
    semoga erra tabah dalam segala dugaan…….

  19. […] sedih jugalah bila memikirkan tentang penceraian Erra Fazira dan Engku Emran. Tambahan dengan anak mereka, Engku Aleesya yang seolah-olah mengharapkan ibunya kembali ke […]