Written by AbangNara | December 4th, 2013

Klasik!!! Tiada siapa sangka perkara sebegini akan terjadi. Memang di luar dugaan sungguh. Abang Nara sendiri terkejut apabila Rebecca Nur Islam berkongsi sekeping gambar duit syiling yang banyak di akaun media sosialnya. Daripada caption yang ditulis, nampak gayanya duit syiling 5 sen tersebut adalah daripada Erma Fatima, yang diarahkan membayar saman sebanyak RM11,200 kepada Rebecca.

syiling rebecca

Siapa sangka perkara sebegini akan berlaku. Nampak gaya Erma Fatima memang “sinis” juga orangnya. Rasa nak tergelak pun ada jugak. Namun Abang Nara memahami perasaan Rebecca. Mesti sedih diperlakukan sebegini.

syiling rebecca

Yang pasti, mesti Rebecca mengambil masa yang lama untuk mengira satu demi satu duit syiling tersebut. Silap-sila boleh ambil masa sehari.

syiling rebecca

Turut sama dihantar ialah sebuah kotak yang mengandung kitab AL-Quran. Agak pelik juga kenapa disertakan sekali Al-Quran. Sukar difahami sungguh motif Erma Fatima. Apa kata anda? Wajar ke perkara sebegini dilakukan?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

296 responses to Erma Fatima Bayar Saman Kepada Rebecca Nur Islam Dengan Duit Syiling 5 Sen

  1. Rina says:

    Accept and hantar kat bank sudah… bank ade mesin nak kira coins…. end the story kan?

  2. Melankolik says:

    Kak Erma.. aku tak puas hati betul bila Al Quran Kalam Allah dipermain-mainkan semata mata untuk tujuan bersinis2. Inagt azab Allah Maha pedih.

  3. bella says:

    Becca sgtlah sombong!!!! pernah terserempak di pusat beli belah, saya senyum tapi dibalasnya dgn jelingan maut!!!! ya Allah sombongnya lah si becca ni..jadi artis takdelah popular manapon..suam2 kuku aje..tapi perangai tak serupa public figure yang lain, cubalah amik contoh sikit mcm artis2 fofular dari kau tu,retis juga tp takdelah sombongmcm kau..sombong mengalahkan artis fofularr!! puih

  4. Lydia says:

    tak mau menyebelah mana2..tapi tindakan menghantar syling mencerminkan sifat sombong dan bongkak serta takbur.. merasakan diri melebihi dari orang lain. ingat sombong dan takbur mengheret ke lembah kehinaan.. sedetik saja nikmat di tarik Allah menjadikan kita papa kedana.. mengakui kesalahan tidak menjatuhkan martabat kita

  5. MIMIRA says:

    Salam…Aku dah lama berbulu dgn Erma Fatima ni. Kalau dah kalah saman,tu buat jer la cara org kalah. Nampak sangat kau tu kuat melenting dan tak sanggup terima kekalahan. Kau tu namanya bertudung, tapi hati tu tetap hitam gelentam. Kau tak payah la bagi Al-Quran pada Rebecca, kau bagi dulu pada adik-adik kau tu yg tak tutup aurat. Kalau julang anugerah, tak pernah nya nak buat muka elok sikit, tak payah buat muka serius konon2nya tak sangka akan menang dan konon2nya muka serius tu bukti diri kau tak agung2 kan kemenangan. Kalau muka kau lawa, tak pe la juga. Lain kali jangan buat pelakon kau macam kuli.Aku tau la kau tu tak pernah mengandung dan melahirkan anak, sebab tu kau tak reti2 nak kesiankan perempuan hamil. Memang padan pun kau tak de anak. Apa punya manusia la kau ni Erma Fatima oi….Salam…Aku dah lama berbulu dgn Erma Fatima ni. Kalau dah kalah saman,tu buat jer la cara org kalah. Nampak sangat kau tu kuat melenting dan tak sanggup terima kekalahan. Kau tu namanya bertudung, tapi hati tu tetap hitam gelentam. Kau tak payah la bagi Al-Quran pada Rebecca, kau bagi dulu pada adik-adik kau tu yg tak tutup aurat. Kalau julang anugerah, tak pernah nya nak buat muka elok sikit, tak payah buat muka serius konon2nya tak sangka akan menang dan konon2nya muka serius tu bukti diri kau tak agung2 kan kemenangan. Kalau muka kau lawa, tak pe la juga. Lain kali jangan buat pelakon kau macam kuli.Aku tau la kau tu tak pernah mengandung dan melahirkan anak, sebab tu kau tak reti2 nak kesiankan perempuan hamil. Memang padan pun kau tak de anak. Apa punya manusia la kau ni Erma Fatima oi….

  6. yuyu says:

    erma tiru citer CONFESSIONS OF A SHOPAHOLIC…bayar pkai coins =_=

  7. ketam says:

    pokoknya, korang yang tak tahu apa2 jangan cepat melatah… kita pon tak tahu punca yg sebenar2nya, cerita disebaliknya mungkin ada yang kita tak tahu, so tak perlulah nak salahkan mana2 pihak, kalau cerita yang tak betul, kan dah buat fitnah namanya.. almaklumlah, memang akan ada manusia yg mudah percaya, dan dia pon termakan la fitnah korang tu.. peace…

  8. hamba ALLAH says:

    assalamualaikum, semoga sahabat2 sekalian mendapat petunjuk mendapat petunjuk dari Allah, jom istighfar semua…”astaghfirullahalazim”…jom kita doakan semoga erma dan juga rebeca berbaik……di saat kita mengata yang tidak baik, syaitan bertepuk tangan tanda kegembiraan apabila melihat umat Nabi Muhammad berpecah belah….jom istighfar semua……. senyum….. :)

  9. kucing comel says:

    Trima aje la duit tu aslkn ko dpt payment sudah.ko pun 1 sape sruh blakon x abis,pdn muka dpt duit 5 sen. Al-quran tu plak erma bagi untuk sruh ko e-ngad pda islam. Harap nme jer “Islam” tpi pkai seksi2.

  10. raja nakind says:

    aler ni tiru samsung yg kalah saman ngan nokia,bayar guna duit siling berjuta ringgit,zaman skrg ni bukan susah pun,mesin kira siling ada,masuk je dalam mesin,abis citer.

  11. sila ke bank pls says:

    sila ke bank pls. jgn semak. hahahahahahahahahah LOL

  12. […] Erma Fatima Bayar Saman Kepada Rebecca Nur Islam Dengan Duit Syiling 5 Sen (295) […]