Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

DSV Nafi Hadiahkan Berlian Palsu Pada Firman

Selepas Aishah, seorang lagi pemenang Gegar Vaganza 4 iaitu penyanyi Indonesia, Firman Siagian mendakwa hadiah berlian yang diberikan Datuk Seri Vida palsu dan akan menuntut haknya itu melalui proses undang-undang, jika tidak mendapat sebarang maklum balas daripada jutawan kosmetik tersebut.

Advertisement

Terbaru, DSV tampil memberikan penjelasan bahawa, hadiah subang berlian yang diberikan kepada Firman sebagai pemenang tempat kelima GV4 adalah tulen dan bukannya palsu seperti yang didakwa.

Jadi Firman jangan beranggapan apabila Aishah kata palsu dia pun ingat palsu juga. Ya Allah, subang berlian itu bukan palsu. Saya menafikan sekeras-kerasnya. Saya minta dia jangan terikut-ikut nanti termalu sendiri. Itu memang berlian tapi tidak ada sijil sebab kategori barang kemas perhiasan.

Menurut DSV, bukan semua barang kemas yang bertatahkan berlian diberikan sijil tetapi boleh dibuat sekiranya diperlukan. Sukar untuk dia menerangkan perkara itu kepada individu yang tidak pernah memakai barang kemas berlian.

Macam tiga lagi barang kemas diterima Aishah pun tidak ada sijil melainkan dua butir berlian yang turut dipilihnya. Bila saya bagi Aishah peluang pilih berlian, tidak bermakna berlian lain palsu. Susah saya nak terangkan kepada mereka tidak biasa pakai barang kemas berlian ini.

Firman mula meragui ketulenan berlian bernilai RM30,000 itu selepas mengikuti perkembangan kes Aishah menerusi laman sosial dan turut memeriksa ketulenan hadiah tersebut di sebuah kedai barangan kemas di Bandung.

Sumber Berita : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

27 Comments

  1. aku perati je..

    July 20, 2019 at 2:31 pm

    mkck vida ne tk belajar dr pengalaman lalu ne.. last time bila aisyah ckp rantai tu rantai palsu n so u denied.. tgk apa yg jd lepas tu? ko jugak malu sndr.. n then ko cipta kontroversi lain dgn p letak brg kemas tu dlm bekas keropok plak.. motif? nk tarik perhatian lagi sbb org da tk bg perhatian kt ko eh.. cer try guna strategi marketing baru.. dont be so cheap..

  2. Mat Ronggeng

    July 20, 2019 at 2:19 pm

    Dia ni sudah Hajjah…tapi perangai Haramjadah

    • Anonymous

      July 20, 2019 at 2:31 pm

      Komen win

  3. Anonymous

    July 20, 2019 at 2:17 pm

    One word…. Kelantan.

  4. Anonymous

    July 20, 2019 at 1:19 pm

    Ingatkan dah insaf rupenye x abes lg sindir org, mcm die sorg je yg kaya pakai berlian, tulah suke menipu kaki kelentong mmg lepas ni ko terdesak ke ape ke mmg org dah x pecaye

  5. Anonymous

    July 20, 2019 at 12:21 pm

    Nak kaya tapi kuat tipu,kesudahan Allah tarik balik apa yang ada..bertaubatlah wahai insan.

Loading...
To Top