Written by Bella | July 19th, 2019

Selepas Aishah, seorang lagi pemenang Gegar Vaganza 4 iaitu penyanyi Indonesia, Firman Siagian mendakwa hadiah berlian yang diberikan Datuk Seri Vida palsu dan akan menuntut haknya itu melalui proses undang-undang, jika tidak mendapat sebarang maklum balas daripada jutawan kosmetik tersebut.

Terbaru, DSV tampil memberikan penjelasan bahawa, hadiah subang berlian yang diberikan kepada Firman sebagai pemenang tempat kelima GV4 adalah tulen dan bukannya palsu seperti yang didakwa.

Jadi Firman jangan beranggapan apabila Aishah kata palsu dia pun ingat palsu juga. Ya Allah, subang berlian itu bukan palsu. Saya menafikan sekeras-kerasnya. Saya minta dia jangan terikut-ikut nanti termalu sendiri. Itu memang berlian tapi tidak ada sijil sebab kategori barang kemas perhiasan.

Menurut DSV, bukan semua barang kemas yang bertatahkan berlian diberikan sijil tetapi boleh dibuat sekiranya diperlukan. Sukar untuk dia menerangkan perkara itu kepada individu yang tidak pernah memakai barang kemas berlian.

Macam tiga lagi barang kemas diterima Aishah pun tidak ada sijil melainkan dua butir berlian yang turut dipilihnya. Bila saya bagi Aishah peluang pilih berlian, tidak bermakna berlian lain palsu. Susah saya nak terangkan kepada mereka tidak biasa pakai barang kemas berlian ini.

Firman mula meragui ketulenan berlian bernilai RM30,000 itu selepas mengikuti perkembangan kes Aishah menerusi laman sosial dan turut memeriksa ketulenan hadiah tersebut di sebuah kedai barangan kemas di Bandung.

Sumber Berita : mStar Online

27 responses to DSV Nafi Hadiahkan Berlian Palsu Pada Firman

  1. mimi loma says:

    ko jual bontot aje lah vida oii…kuat penipu

    20

    0
    • sajati says:

      Itu pun klu ada org yg selera..
      bontot fake mak lg org selera …

      6

      0
    • Anonymous says:

      HAKIKATNYA MAKCIK BUNIAN NILAH YG KENA TIPU DGN PENJUAL2 BERLIAN..MAKCIK GEDIK MACM NI SENANG2 AJA KENA TIPU DGN SAPA2 SAJA….BELI BERLIAN MAIN HENTAM JER..SEPATUTNYA BELI BERLIAN MESTI ADA CERTIFICATE..BUKAN MACM BELI CINCIN KT PASAR MALAM..SEBENRNYA DIRI SENDIRI YG KENA TIPU..TAPI HINGGA SEKARANG BELUM SEDAR2 LAGI MALAH SEMAKIN EGO..KONON PANDAI SGT..INILAH NAMANYA MELAYU BODOH!!

      24

      0
  2. lily says:

    Aritu hina aishah siap berlian masuk mulut luek kn balik. Arini terus dpt cash ko bidah. padan muka

    24

    0
    • Anonymous says:

      hati vida ni busuk. dia x puas hati dekat aishah konon malukan dia tp kalau dr awal dia x buat drama nak bg berlian tu, xde nya jadi cmni sbb berlian dia bg kt aishah tu xde dlm syarat hadiah pun. sendiri cari masalah, lepas tu nk marah org. moga satu hari nnti Allah tarik blk apa dia ada, biar dia ada akal & muhasabah diri. angkuh sgt dh ni. susah nk explain kalau org xpenah pakai berlian konon. xyah explain. bwk je gi test dkt kedai mcm aishah buat.

      18

      0
  3. faraj says:

    lagi ko tegak benang yg basah..lagi teruk org tgk kebodohan ko…dh malu kan diri sendiri dlm Malaysia takper…ni sampai Indonesia..pastu ko poyo plak mcm ko sorang jer tahu pasal belian..!!.kalau khinzir boleh bercakap lah…mesti khinzir tu ckp mcmni..” Dato ‘ apakata Dato jadi ketua kami..Khinzir tk kisah tulen ke pelasu..!! wakakakaka..gi mandi bunga jer lah DSV malang memanjang kalau hidup nk kencing org jrrr..

    15

    0
  4. Bandz says:

    Eh bodohla si vida ni. Memalukan orang kelate je. Nanti semua orang cop orang kelantan ni kaki game

    18

    0
  5. Jjay says:

    Menafikan je krje si babi pink ni

    0

    0
  6. Anonymous says:

    sedap kau ye vida makan duit atas angin

    5

    0
  7. Nsib baik bla nk sponsor sgt says:

    Suh je firman pgi kdai emas sma2 dgn dato vida dan tgk ketulenan btul atau plsu?klu btul pe nk tkutkn,dato?dlu pn awk nfikan msa aishah ckp brlian dia dpt tu plsu.last2 aishah mnang.

    10

    0
  8. Nur Alisha says:

    Ikut logic lah klu tulen cane Aishah boleh menang?palsu atau tulen Ade alatan canggih kot utk detect

    7

    0
  9. Vom says:

    Kulit dh pink babi.. Pastu perangai plak mmg mcm khinzir.. Kuat makan, pastu kuat menipu.. Anak2 dia pun dh spesies sama.. mkn berlian.. mcm babi mkn apa2 je benda, slagi blh telan, telan..

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Mmg x semua belian ada sijil. Tapi kita still boleh tau belian ke atau batu bodoh je.. vida oh vida

    6

    1
  11. Yekeni says:

    Senang aje… 1 to 1 exchange lah. Tak rugikan kalau betul berlian tu authentic. Ye ke tak?

    2

    0
  12. aku tak kaya tapi aku tak fake says:

    “susah saya nak terangkan pada mereka yg tak biasa pakai barang kemas berlian ni”

    amboiiiiiii..motif ckp mcm ni????? agaknya si mulut itik ni lahir je terus pakai intan berlian seluruh badan…tido pun tilam yg bertatahkan berlian

    riak!! berlagak!!!

    10

    0
  13. Anonymous says:

    Yg hairan..ada org bangang beli produk dia.
    Stokis …pleaselh.. a lots of another jobs.

    11

    0
  14. SS says:

    susah nak bezakan berlian tulen atau palsu
    .tapi sekali imbas boleh tau vida ni bodoh

    4

    0
  15. faraj says:

    Bodo btol sigemok Vida ni..!!! saya baca ayat dia ckp mcm dia hina org, mcm org tak tahu Berlian..!! DSV..ni nk cakap.!!!!! ” Kalau awak tu kaya sgt @ Byk Duit awak takder nya kencing Org bagi Berlian palsu segala” ..!! kenapa lah Tuhan lahirkan ko sebagai Manusia? baik ko jadi Khinzir lagi bagus..!! Khinzir tak tahu menipu dan Bongkak mcmDSV yg harta pun ciput jrr..!! katergori Kaya Mcm Syed Bukhari , Bapa Mizz Nina dan sewaktu dgn nya…!!! DSV ni katergori Kaya Ciput jerrr..!! kikiki

    2

    1
  16. Anonymous says:

    Nak kaya tapi kuat tipu,kesudahan Allah tarik balik apa yang ada..bertaubatlah wahai insan.

    5

    0
  17. Anonymous says:

    Ingatkan dah insaf rupenye x abes lg sindir org, mcm die sorg je yg kaya pakai berlian, tulah suke menipu kaki kelentong mmg lepas ni ko terdesak ke ape ke mmg org dah x pecaye

    3

    0
  18. Anonymous says:

    One word…. Kelantan.

    6

    0
  19. Mat Ronggeng says:

    Dia ni sudah Hajjah…tapi perangai Haramjadah

    7

    0
  20. aku perati je.. says:

    mkck vida ne tk belajar dr pengalaman lalu ne.. last time bila aisyah ckp rantai tu rantai palsu n so u denied.. tgk apa yg jd lepas tu? ko jugak malu sndr.. n then ko cipta kontroversi lain dgn p letak brg kemas tu dlm bekas keropok plak.. motif? nk tarik perhatian lagi sbb org da tk bg perhatian kt ko eh.. cer try guna strategi marketing baru.. dont be so cheap..

    6

    0
  21. Anonymous says:

    Ayat aku utk vida…..” kau yg kena tipu sebenarnya..kau igt berlian yg kau beli tu tulen..tapi pelesu..senang2 kau kena tipu bida.. bida…sukalah yg menipu…yg kena tipu BODOH!!”

    1

    0

Leave a Comment

Optional