Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Drama Nur Dikritik Jatuhkan Maruah Ustaz Kerana Watak Ahli Ulama Langgan Pelacur?

Drama Nur yang mula ditayangkan sejak permulaan Ramadhan lalu mendapat sambutan yang sangat baik. Bukan sahaja mempunyai barisan pelakon yang mantap, jalan cerita tentang seorang ustaz yang bertemu dan secara tidak sengaja jatuh hati kepada seorang pelacur dalam usahanya untuk membimbing pelacur tersebut memang sangat menarik dan mencuri perhatian penonton.

Advertisement

Walaubagaimanapun, ada sesetengah pihak menganggap penulis skrip sengaja ingin menjatuhkan maruah seorang ustaz apabila mewujudukan watak Ustaz Hamadi lakonan Azhan Rani seorang yang munafik dan berlindung disebalik kebaikan sedangkan dirinya turut melanggan pelacur demi memuaskan nafsu serakahnya.

Tidak mudah melatah dengan kritikan yang diterima, Sharulezad Mohameddin selaku pengarah dan penulis skrip drama tersebut menjelaskan beliau sebenarnya sudah membuat kajian mengenai watak Ustaz Hamadi yang sememangnya wujud dikalangan masyarakat.

Kejahatan orang seperti Ustaz Hamadi ini memang ada,  depan sahaja nampak baik tetapi dalaman mereka sangat “busuk” diluar jangkaan kita. Sekurang-kurangnya drama Nur memberikan kita mesej dan pengajaran yang baik dan tidaklah hanya menyajikan jalan cerita cinta cliché. Apa-apa pun, tahniah kepada Azhan Rani kerana lakonan beliau yang sangat baik dan berjaya membuatkan ramai penonton geram dengan wataknya itu.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

51 Comments

  1. Anonymous

    May 26, 2018 at 11:20 pm

    Jgn kan ustaz..imam pun ada gila pompuan..x haiiran..cerita ni bgus di ketengahkan..untuk mnyedarkan

  2. Anonymous

    May 26, 2018 at 4:28 pm

    kenapa sentap netizen? itulah salah satu realiti sekarang ygang patut masyarakat tahu. kes2 terpencil mcm nie lah yg kena jadi bagi org sedar. daripada tengok drama gadis miskin kawin pemuda kaya, tengku2.. eeeuwww

  3. benci tabligh gila

    May 26, 2018 at 1:15 pm

    buat cite tentang tabligh gila mcm si macai bn sebab bapak dia org umno, si Johan asa’ri kuakuakua

    konon belagak alim sebenar nya munafiq puiii

    baik si pendosa yang Bertaubat, dari si alim hipokrit cam ko ni

  4. Anonymous

    May 26, 2018 at 12:20 pm

    memang kalau ikut realiti ada je ‘ustaz’ mcm tu walaupun x ramai…tp ada…kita ni kena lah positif..lgpon dlm citer ni ustaz hamidi lakonan azhan rani tu bknlah ustaz pon..sb dia berkahwin dgn anak ustaz n menguruskan sek tahfiz diberi gelaran ustaz..ada isinya disitu..ada benda dia nk sampaikan..benda ni ada je berlaku…kita ni cuba lah bukak minda skit tgk plot dan penyampaian drama tu sampai habis..mentang2 lah zaman viral..blh comment sesuka hati..ada jer benda nk condemn…tgk isi nya..jgn tgk luarannye

  5. melati

    May 26, 2018 at 11:45 am

    sebab tu saya suka Tgk 202 & 241….jln citer bila bergaduh kekadang mengarut tapi Citer tepat & Benar, takder Tapis2..!!!

    • mak becok

      May 26, 2018 at 1:40 pm

      Ape kejadah lu melati kinzir

    • melati

      May 28, 2018 at 1:14 pm

      mak Becok May 26, 2018 at 1:40 pm .. mesti Mak ko tido dgn byk lelaki ..tk caya gi DNA darah ko mesti campor aduk punya…hmmm

Loading...
To Top