Written by Bella | July 3rd, 2019

Drama Bukan Cinta Aku karya Erma Fatima dibintangi barisan pelakon Malaysia dan Indonesia iaitu Janna Nick, Baim Wong dan Syafiq Kyle telah pun berakhir semalam.

Meskipun mendapat sambutan hangat, ada juga segelintir penonton yang tidak berpuas hati dengan jalan cerita drama ini.

Kata mereka, ia menunjukkan contoh tidak baik kepada masyarakat apabila watak Riana masih mencintai dan obses dengan kekasihnya Arjuna, walaupun sudah berkahwin dengan Tengku Isma. Apatah lagi, Riana sering sahaja memarahi Isma dan tidak pernah menghargai ataupun melayani suaminya itu dengan baik.

Pengakhiran drama tersebut juga mendapat pelbagai reaksi netizen sehingga ada yang melabelkan Bukan Cinta Aku drama sampah.

Tidak mudah melatah, Erma menerusi akaun Instagramnya menyatakan dia menerima segala kritkan dengan hati terbuka.

View this post on Instagram

Alhamdulillah TAMAT sudah drama ini. Terima Kasih kepada yg sudi menonton..Terima Kasih juga kpd segala komen2 yg sy terima. Walaupun drama ini d anggap drama sampah..drama paling bodoh abad ini..ending yg ramai tak suka…tkpe sy terima. Sesungguhnya yg baik dtgnya dr Allah..segala kelemahan dr karya ini sy dgn tangan terbuka bertanggungjawab. Harini mungkin kalian hanya dapat melihat satu demi satu kelemahan karya ini…tk mengapa..teruskan melihat apa yg mampu terlihat oleh kalian…kerana sebuah karya itu bukan hanya berbicara utk d lihat oleh mata kasar sahaja. Akn sampai waktunya kalian dpt membaca karya yg d katakan sampah ini.. 🤗🤗🤗🤗🤗🤗 ANDAI KITA KENAL CINTA TUHAN..KITA TIDAK AKAN SALAH MENAFSIR CINTA.. CINTA ITULAH ASMA-NYA.. 😘😘😘😘😘 #bukancintaaku

A post shared by Ermafatima (@ermafatima) on

Mungkin mesej yang cuba disampaikan terlalu mendalam. Bukan semua orang mampu memahami maksud tersirat. Apa pula komen anda yang menonton drama ini, betul ke pengakhirannya mengecewakan?

46 responses to Drama Dayus, Bagi Contoh Tak Baik – Netizen Kritik Drama Bukan Cinta Aku

  1. Abah kau! says:

    Konon terbuka menerima kritikan tapi ayat ending tak terima pon

  2. bolayan says:

    tak penah nk layan drama tv3.

  3. Anonymous says:

    mengape mesti janna..menyampah..tomboy ni..

  4. Anyn says:

    Prmpn melayu zmn skrg ni mmg dh x kesah jual tubuh ke… walaupun berlakon perlu ke tetek tu ditenyeh2 kat pelakon laki.
    Kalau aku buat dgn suami aku mcm tu, dua2 terus bernafsu.
    Ke janna ni les?

  5. pukimawati says:

    siapa yang layan cerita low class ni?

    • Anonymous says:

      membosankan….plot yang lembap dan sendu. rimas nengok org gila x sudah2. duduk tepi pantai je 24 jam.

    • Anonymous says:

      aku ingatkan aku je rasa mcm tu.
      actually, citer sgt tak menarik dr segi plot / skrip.
      overall citer ni nonsense! makin ke laut drama2 jam 7 ni.
      lg 1, drama adam cempaka…sampah!

Tinggalkan Komen Anda Di Sini