Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Doakan Saya Terus Istiqamah – Lisa Surihani

Penampilan terbaru pelakon Lisa Surihani  yang manis bertudung selepas pulang dariapda menunanikan ibadah Umrah mula menarik perhatian netizen. Memuat naik foto dirinya mengenakan hijab di akaun Instagram, ramai yang memuji Lisa kelihatan lebih cantik.

Advertisement

Sedar mengenai perkara itu, Lisa mengakui keputusan untuk kekal bertudung atau sebaliknya terlalu peribadi. Kata Lisa, dia bertudung bukan kerana hendak menunjuk dirinya baik ataupun meraih pujian.

Bertudung tanpa paksaan sesiapa, Lisa berharap dia dapat kekal istiqamah dan melakukannya dengan niat kerana Allah SWT.

Jauh di sudut hati kecil saya, hal ini (bertudung) memberikan banyak terjemahan dan kesimpulan. Saya agak bimbang apabila ada yang membuat andaian perubahan ini (bertudung) sebagai imej baharu.

Bimbang kalau saya terus muat naik foto memakai tudung, seolah-olah mahu meraih pujian sesama insan. Ia sangat peribadi, Sebab itu saya ambil masa yang agak lama untuk memuat naik gambar ini.

Advertisement

Saya harap terus istiqomah dalam hal ini dan melakukannya kerana Allah. Jauh sekali atas tekanan atau kehendak sesiapa.

Tiada manusia yang sempurna dan pasti tidak akan pernah lari daripada melakukan kesilapan, oleh itu Lisa mahu berubah secara perlahan-lahan agar dirinya lebih menganjak ke hadapan dalam soal menutup aurat dan bukannya ke belakang.

Dalam melakukan perubahan pasti akan ada cabarannya, tetapi kami doakan agar Lisa terus kuat dan kekal istiqamah berhijab.

Sumber Berita : BH ONLINE

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

60 Comments

  1. kak dukun

    June 26, 2019 at 5:15 pm

    berapa lama mampu….besok sendat tetek jojol mcm kak ratu!!

  2. Kak Tina

    June 26, 2019 at 4:04 pm

    Semuga kekal Istiqomah. Lisa yg mmg cantik, bertambah cantik & yg penting suami tk menanggung dosa kerana isteri tk menutup aurat. Satu lagi family yg saya suka, kelihatan sederhana serba serbi. Alhamdulillah.

  3. kakikucnghitan

    June 26, 2019 at 2:25 pm

    MasyaAllah cantiknyaa lisa. Semoga istiqamah. cantik sgt

  4. pening lalat

    June 26, 2019 at 2:21 pm

    org minta doa agar dia sentiasa istiqamah pun kena bahan ker, mana riak dia kat situ, cer cer ita

  5. bong cit

    June 26, 2019 at 2:19 pm

    paling menyampah statement belum bersedia…pastu artis yg g mekah acah2 pakai purdah jubah tutup aurat then bergambor ala2 g holiday…balik msia sumer terbang…ko ingat korg tu x wajib ke tutup aurat…main2 agama btol…

    • Anonymous

      June 26, 2019 at 3:42 pm

      itu lah kan… post2 gmbr tudung kekonon tak minta puji… tup tup belum bersedia… kekonon mintak istiqamah… nnti dpt jemputan fesyen terus lupa tudung…

      bertudung ni tak perlu minta2 istiqamah pd org… kubur masing2 gitu sendiri harus beringat tentang agama perihal aurat… balik umrah terdesak nk puji2an… tunggu 6 blm lagi sethun lagi gigih post baju partyinggggg…

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top