Dituduh Tamak Harta Arwah Anak, AR Badul Terkilan Dengan Sikap Menantu

Hiburan

Dituduh Tamak Harta Arwah Anak, AR Badul Terkilan Dengan Sikap Menantu

Pelakon dan pelawak veteran, AR Badul, zahir rasa terkilan dan kecil hati dengan menantunya, Nour Shafinar Harun selepas beliau khabarnya mendakwa pelakon tersebut tamakkan harta Allahyarham anaknya.

Advertisement

Menurut Badul, beliau langsung tidak pernah terfikir dan berniat mengejar harta anaknya kerana sedar arwah anaknya itu tidak mempunyai banyak harta.

“Saya hanya inginkan penjelasan kenapa tak dapat pencen Allharyaham. Apakah bapa seperti saya yang tidak menjaga anaknya tidak layak dapat? Itu saja yang saya nak tahu pada awalnya. Tak sangka pula sampai melarat macam ini hingga balu arwah mendakwa saya tamakkan harta. Saya tak pernah tanya pun apa-apa berkaitan jumlah pampasan yang diterima, saya hanya nak tahu penjelasan mengenai pencen itu.”

Katanya lagi, susulan tidak pernah berjumpa dan berbincang, beliau tidak pernah bertanya mengenai wang atau apa saja pampasan kepada menantunya itu.

“Ketika saya batalkan niat untuk buat inkues terhadap Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berhubung kematian anak saya, memang tak pernah tanya pun soal duit atau harta. Kalau betullah saya ini tamak duit atau harta arwah, sudah tentu saya bertanya kepada pihak ATM sejak awal lagi berapa jumlah pampasan yang bakal saya peroleh selepas batalkan inkues itu. Demi Allah, saya tak pernah tanya pun mengenainya. Saya seikhlas hati batalkan niat berkaitan inkues itu apabila mendapat jaminan daripada ATM bahawa nasib cucu iaitu Ebal Zulkarnain, 10, Remy Iskandar, 9, termasuk Izzul Zakly akan terjaga dengan baik dan terus terbela hingga mereka dewasa.”

Malah, beliau juga turut menafikan dakwaan yang dirinya sudah mendapat wang faraid sebanyak RM5,500 untuknya.

Ar badul kecewa dengan menantu

Kredit – Metro

“Saya tak ada dapat apa-apa pun duit sampai sekarang. Malah, apa yang saya nak tahu sangat sebenarnya mengenai pencen itu. Kalau tak layak, apa penjelasannya. Saya tegaskan lagi, bukan nak rebut atau tamakkan harta. Sejak isu ini timbul, macam-macam orang kecam saya kerana mereka tak tahu cerita dan boleh tulis apa saja serta cakap ikut suka di media sosial. Biarkanlah, kerana cakap memang sedap sebab tak kena pada diri sendiri.”

Untuk rekod, Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya, 37, telah meninggal dunia dalam insiden tertembak ketika gimik pelancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged Ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Sabah pada 4 September tahun lalu.

Sumber: Harian Metro

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

10 Comments

  1. Anonymous

    December 10, 2020 at 1:52 am

    Udah2 lah tu atok oi!!! Bagi jelah pencen yg tak seberapa tu dkt yg lebih berhak..balu dia tu dh lah surirumah je..nak tanggung anak 3 pulak tu…

  2. Emm

    December 9, 2020 at 9:59 pm

    Pencen dpt kt bini lah. Tanggungjawab belanja bulanan ank2 arwah jatuh kt saper? Datuknya Kannan???!. Emm…

  3. Anonymous

    December 9, 2020 at 4:43 pm

    Sudah2 laa. Yg balu arwah tu lagi la perlukan duit nak menyara anak 3 orang.

  4. Anonymous

    December 9, 2020 at 4:29 pm

    Bukan ke pencen dapat pada isteri?

  5. Anonymous

    December 9, 2020 at 4:24 pm

    gila perangai macam ni. means ko nak talian hayat seumur hidup lah kan? anak kau komando kot. memang lumayan lah pencen dia. bijak ko badul, pampasan tak mau rebut asalkan dapat pencen. memang gold digger kelas A!

Loading...