Diri Ini Tidak Sekuat Mana – Abby Abadi

Hiburan

Diri Ini Tidak Sekuat Mana – Abby Abadi

Tajuk artikel ini hanyalah sedikit cebisan daripada kata-kata Abby Abadi di dalam majalah Nona edisi terbaru. Abang Nara suka sangat dengan front page Nona yang mengabungkan Datin Norjuma, Abby Abadi, Natasha Hudson dan Irma Hasmie. Kempat-empat selebriti ini ada kisah masing-masing di sebalik hijrah mereka.

nona

Advertisement

Izinkan Abang Nara memetik sedikit lagi kata-kata Abby Abadi yang dikeluarkan di dalam laman web Nona:-

Pada hakikatnya, diri ini tidak sekuat mana walau nampak tegas disebabkan penonton terpengaruh dengan watak anggota polis di kaca televisyen. Sebenarnya, sifat dalaman saya lemah dan ratapan meruntun kalbu sentiasa menghiasi hari saya apabila diuji oleh-Nya. Saya sering menangis di dalam kereta dan sendirian di rumah sambil mengharapkan Allah sentiasa memberikan petunjuk untuk memperoleh ketenangan yang abadi. Bila dugaan melanda, saya tak dapat baiki keadaan sebab tak tahu nak buat macam mana. Tidak dinafikan, satu ketika saya terasa sedih memikirkan kenapa semua ini berlaku pada saya. Namun setelah bangkit dari lena, saya bersyukur kerana masih berpeluang memperbaiki diri. Bagaimanapun, sekembali dari sana, saya lebih reda walau diuji. Yang pasti, setiap kali diuji, zikir istighfar sentiasa tidak pernah putus dipanjatkan. Saya sentiasa berdoa diberikan kekuatan agar tidak mengulangi kesalahan dulu. Hati penuh berbunga ingin melipat kali gandakan pahala dan mahu bersama anak untuk berziarah dan bersolat dari masjid ke masjid jika berkelapangan.

Serius hati Abang Nara terusik mendengar kata-kata daripada Abby Abadi. Anda pula bagaimana? Jangan lupa untuk dapatkan majalah Nona edisi terbaru kerana banyak info menarik di dalamnya untuk bacaan anda.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

74 Comments

  1. to Abby

    June 6, 2012 at 11:27 am

    Abby, u r feeling the goodness after all the trials, after u made a wise choice.

  2. kopek lanjut, cherong lanjut, semua lanjut

    June 6, 2012 at 10:07 am

    sabar lh abby…x payah pikir soal norman n memek tu…buat ibadah byk2…hidup di dunia ni x lama…sementara jer…

    p/s: ko x bunting lg memek…? cm maner nk bunting kalau dpt laki tua, x hensem plak tu

  3. dsai

    June 6, 2012 at 12:32 am

    bertudung tetapi tidak pakaian lain tidak ikut syariat tak ada gunanya .. :)

    saya baca:
    http://wanitamelayuseksa.blogspot.com/2012/06/awek-melayu-sendat-pun-kenal-ustaz.html

  4. diyana

    June 5, 2012 at 6:58 pm

    apapun tahniah sebab mereka tergolong dalam kalangan yang mendapat petunjukNya.Harap2 kita semua pun menjadi golongan yang dipilih olehNya.

  5. aja

    June 5, 2012 at 4:53 pm

    muka abby macam erra fazira..

Loading...