Dimarahi Kerana Pakai Kasut Ketika Tangkap Ular Dalam Rumah, Pihak Bomba Perjelas Sebabnya..

Trending

Dimarahi Kerana Pakai Kasut Ketika Tangkap Ular Dalam Rumah, Pihak Bomba Perjelas Sebabnya..

Hari ini tular status seorang wanita yang marah kepada anggota bomba tidak membuka kasut ketika operasi menangkap ular di rumahnya.

Advertisement

Pemakaian kasut ketika di dalam operasi adalah salah satu P.P.E (personal protecting equipment) kepada seorang penyelamat. Oleh hal demikian kebiasaanya anggota bomba akan meminta kebenaran tuan empunya rumah untuk memakai kasut.

Anggota bomba juga bertimbang rasa dalam aspek keselamatan dan juga kebersihan rumah. Jika menyelamatkan seekor kucing yang terperangkap mungkin anggota boleh membuka kasut tetapi tiada kompromi dari segi keselamatan bagi menangkap haiwan yang berbisa.” tulis akaun Facebook tersebut.

Sebelum ini, satu akaun Facebook memuat naik satu kenyataan tidak berpuas hati dengan anggota bomba yang tidak memecat kasut ketika menangkap ular di dalam rumah.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...