Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Dikecam Kerana Kongsi Video Cuci Tuala Wanita, Aishah Azman Tak Serik Berdakwah

Aishah Azman

Gara-gara video berkongsi ilmu pengetahuan tentang hukum mencuci tuala wanita, pelakon Aishah Azman baru-baru ini dikecam sesetengah netizen yang beranggapan dirinya bukan orang yang sesuai untuk berdakwah mengenai hukum-hakam agama Islam.

Namun begitu, ujar Aishah, dia tidak berasa serik untuk menghasilkan video-video seperti itu agar setiap insan yang menonton dapat memperoleh sedikit manfaat daripada perkongsian tersebut.

Advertisement
View this post on Instagram

A post shared by ?????? ????? (@aishahazman8)

Aishah sebelum ini dikritik apabila dia didakwa seolah-olah mengajar wanita yang didatangi haid untuk bersikap pengotor kerana memberitahu hukum mencuci tuala wanita adalah sunat di sisi agama Islam.

BACA: Ajar Peminat Cara Solat Yang Betul, Tindakan Aishah Azman Dipuji Peminat

Enggan mengambil pusing tentang kecaman yang diterimanya, Aishah berkata dia hanya berniat untuk berkongsi ilmu dan pengetahuan mengenai perbuatan mencuci tuala wanita.

View this post on Instagram

A post shared by ?????? ????? (@aishahazman8)

“Saya tidak pula ajar mereka supaya jadi pengotor. Jika wanita itu nak pilih untuk tidak mencuci perlulah seiring dengan cara yang betul iaitu balut rapi dan jaga kebersihan..”

Katanya lagi, dia tidak pernah mendesak dan terpulang kepada seseorang individu tersebut sama ada hendak cuci atau tidak tuala wanita yang dipakai mereka.

Advertisement

Dalam pada itu, Aishah turut menekankan bahawa Islam itu mudah dan sangat bersih jika seseorang itu memahami tuntutan sebenarnya.

Dia juga berkata bahawa tidak akan serik untuk terus berkongsi hukum dan ilmu Islam kepada orang ramai dan berharap penyampaiannya di media sosial sampai dan jelas kepada mereka di luar sana.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

4 Comments

  1. mimi

    July 16, 2021 at 9:59 am

    Aku tak nampak pulak apa yang salah dengan video dia. netizen ni dah kenapa? bukan dia tunjuk dia basuh pad bekas period dia pun. Apoo?? dia nak kongsi hukum basuh pad. terserah la kalau ko nak basuh ke tak. kalau rasa selesa basuh pad sebelum buang, just go on.

  2. wau

    July 15, 2021 at 4:42 pm

    sanggupnya dia tukar outfit utk setiap satu statement

  3. saya

    July 15, 2021 at 10:36 am

    cuba try menstrual cup. xde dah issue leceh basuh pad.

  4. Miss K

    July 15, 2021 at 5:51 am

    Cuci pad sendiri you all ckp pengotor? Abeh zaman2 nenek moyang yang tak mampu beli pad pon pengotor ker? This is actually a good video. Personally I’m very allergic to pad’s plastic and had to use reusable bamboo pads for alternative. Cuci benda sendiri,tak de hal. Bukan setiap org sesuai dgn normal pads. So jgn nak kecam berbagai.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...
To Top