August 20th, 2019

Umum mengetahui penyanyi dan pelawak, Mark Adam dikenali dengan lawaknya yang spontan dan bersahaja, mencuit hati ramai.

mark adam

Minggu lalu, Mark dijemput sebagai juri jemputan program Big Stage. Bagaimanapun, ramai yang tidak puas hati dengan komennya. Apa yang berlaku?

mark adam body shaming sherry al hadad

Tindakan Mark “bergurau” mengenai saiz badan pengacara, Sherry Alhadad sebagai ‘Big’ adalah sangat tidak profesional.  Rata-rata netizen menganggap “gurauan” itu tidak kelakar dan bersifat ‘body shaming’.

 

Tidak menghormati orang, ‘body

shaming’ biadab

 

mark adam sherry al hadadmark adam mark adam body shaming

Nasib baik Alif Satar pandai ‘cover’

alif satar sherry al hadadsherry alhadad body shamingalif sataralif satar cover sherry al hadad

Alif Satar yang bergandingan sebagai hos program itu bersama Sherry telah menyelamatkan keadaaan dengan mengatakan bahawa Sherry mempunyai bakat yang besar. Reaksi pantas Alif mendapat pujian netizen.

Tidak bermaksud nak malukan Sherry,

maaf saya menyesal

Mark menerusi akaun Instagramya membuat permohonan maaf secara terbuka dan menjelaskan situasi sebenar. Dia tidak bermaksud hendak memalukan Sherry.

Menurut Mark, dia belum sempat untuk selesaikan ayatnya itu dan menyebabkan salah faham dalam kalangan netizen.

Sumber Berita : Twitter Hafiiyyy & Maisarah Mahmud


35 responses to “Dikecam Isu ‘Body Shaming’ Sherry Al-Hadad, Mark Adam Minta Maaf”

  1. anon says:

    sekali sekala shery tersentap ok lah tu
    dulu dia hentam haqim ruslee ..
    masa tu dia pun tak FIKIR PERASAAN orang juga kan
    sebab tu ada pepatah ” hari ni kau buat orang …esok orang lain buat kat kau ”
    lalalalalalalalalalal

  2. Thanos says:

    Tengok Alif Satar. Contoh lelaki budiman. Mark, next time sebelum you want to insult others, please look at your love one first. Your wife, your mother. How they look like? Duh..

  3. Intanpayong says:

    Dah gemok so dah tentu2 la org akan cakap gemok. Kang kata kurus sentap gak kata perli pulak. Yg komen xpuashati dlm ni confirm gemok. Simple

  4. faraj says:

    ok lah Mark..ko melawak….bukan mcm Rahim Sepah, asyik mersendakan kaum Pompuan.”.(Ibarat pompuan ni semua suka kat Rahim)” Rahim tu pun walaupun Hidung kembang mcm Khinzir tapi dia perasan muka mcm Aron Aziz, saya perhati jer Rahim tu dlm Sepahtu Reunion dia lebih2 gan jemputan pompuan, padahal pompuan2 tu nk muntah saya tgk reaksi pompuan2 tu tapi sebab Live terpaksa profesional…!! ..

  5. Anonymous says:

    pada aku mark adam terlepas cakap. tapi baju sherry mlm tu pon mmg tak kena. buat dia nampak lg besar. walaupon baju sponsor, tp sherry patut lebih teliti bila bab pakaian.

Loading...