Written by Bella | November 14th, 2017

Selepas dikecam kerana selfie di pusara arwah bapanya,  Iqram Dinzly sekali lagi dikritik netizen beberapa hari lalu apabila memuat naik foto beliau dan arwah bapanya yang sedang sakit dengan lolippop didalam mulut. Malah, Iqram juga kini sudah tidak seperti dahulu, banyak menyendiri dan tidak aktif berlakon.

Timbul pula spekulasi kononnya Iqram kini sedang menuntut ilmu yang salah dan ada mengatakan beliau sudah tidak waras. Sebagai seorang manusia biasa, Iqram nampaknya merasa sedih dan meluahkan rasa kecewa dengan persepsi negatif orang ramai terhadap dirinya.

Walaubagaimanapun, masih ada lagi yang memberikan sokongan moral buat Iqram dan berharap beliau bersabar dengan setiap dugaan.

Bukan semua orang faham apa yang berlaku terhadap diri kita dan lebih mudah menilai daripada luaran sahaja. Apa-apa pun, kami harap Iqram tidak putus asa dalam hidupnya dan pedulikan sahaja komen –komen negatif.

55 responses to Dikatakan Sudah Tidak Waras : Iqram Dinzly Luah Rasa Kecewa

  1. Anonymous says:

    pelik la die ni

    22

    0
    • Anonymous says:

      Syabu kot. Ramai org ambik syabu jdi mcm ni..

      30

      0
      • senah gemenceh says:

        Belajar agama boleh tapi perlukah berimej Taliban? Ustaz MAZA pun x pakai hitam ala Ninja bang oiii.

        56

        0
        • firdaus says:

          bila terlalu fanatik dgn agama jadi macam ni la. org2 arab dan ditimur tengah pun x hidup merempat dan selekeh. biasa2 dah la. x perlu kot jadi radikal. islam is simple!

          55

          0
        • yg memerhati says:

          banyak melayu2 pergi berguru tanpa menyedari kitab2 sekular dah byk bercampur mazhab2 lain dr iran, syaria, lebanon, turki diajar tanpa pengetahuan agama yg kukuh dan luas.

          19

          0
        • ragam retis says:

          bila job tak masuk….

          20

          0
        • Mat Ronggeng says:

          Korang ni jangan kutuk sampai jatuh fitnah. Aku check dia punya IG, gambar gambar yg dia post dan message dia memang pelik. Tapi aku rasa aku faham. Lama dia jaga arwah bapa dia di hospital sampai la arwah meninggal. So aku rasa dia ni ada depression / kehilangan orang yg dia sayang. Kena pulak orang jiwa yg berseni… So dia luah kan di social media.. tapi memang pelik yg amat. Dengan rambut panjang…fashion Taliban… Ni kena family intervention ni nak pulih kan semangat. Tak pun pergi jumpa Ustaz atau mana mana phycologist. Kalau di biarkan boleh jadi sasau… Takut bila jiwa kacau ni banyak Setan yg berbisik dan menempek di jiwa…

          9

          1
    • Anonymous says:

      Tak ketum..syabu.
      Tak syabu..ganja!!

      15

      0
      • Anonymous says:

        Aku tak paham org yng taksub dgn agama. Islam x suruh pun pakai serban ala Aladdin.

        1

        0
      • joe says:

        ganja x mungkin, ketum original xde campur pun bukan begini…dua2 benda ganja dan ketum, bukn cokoroy ye, ia lebih baik utk kesihatan, batu ye,dia ikut sgt, x mkn, layan je batu tu

        0

        1
    • Anonymous says:

      Aku pun rs dia pelik. Seni yang psycho. Dengan dia senyum yg psycho tu, bergambar dkt kubur, dkt hospital, xnmpk pun apa yg seninya. Yg aku nampak hanya seorang psycho yg kurang kasih syg. Sila cuba lg ye Iqram.

      25

      1
    • RakyatMarhaen says:

      Sejak tragedi dia lamar model cina si soo wincci atas pentas then kena tolak terus jadi mcm ni..adakah ini sbb cinta??nama insta pun nak copy nama insta model tu..alahaii iqram..dulu elok jer kau dressing..skg ni asyik post gambar pelik2..caption ntah pape ntah..sampai mcm taknak teruskan hidup jer aku tgok kau ni..kau kena igt dalam dunia ni kita kena makan,minum,kena teruskan hidup..agama tu tak susahkan kita..jgn nak susahkan diri sndri sampai taknak cari duit hemm hemm

      8

      2
      • Anonymous says:

        depression mungkin. orang macam ni kite kena tolong bukan kecam. Cakap senang but cuba pergi tanya orang yang pernah depression .. it’s real and not something that we can take lightly.

        39

        0
        • Anonymous says:

          hidup mesti positive. jangan ambil dadah dan gaya hidup sihat. beramal dan beriman biar perlahan asalkan tidak putus. daripada berguru besok kandas balik semula ke gaya hidup asal.

          20

          0
        • jiwalara says:

          Iqram ni mcm rindu n rasa syg yg tramat bilamana ayah dia meninggal..mmg jiwa rasa kosong bila org yg kita sgt syg n hormat hilang dpd pandangan mata..dia masih teringat momen indah dgn ayah dia kot..tapi jgnlh up goto camgitu utk tontonan ramai iqram ooiii.

          8

          0
    • minah jambu say NO to drugs says:

      iqram iqram ape nak jadi ngan kau ni …? ugama ugama jugak kerja kerja jugak untok kesenagan masa depan…jangan sampai tkde rumah tkde duit sape nak tolong kite kalau kite tk berusaha..minah jambu tengok pon kau ni macm dh tk larat lagi nak berusaha…ingat ayah eh ? banyak2kn berdoa untok ayah yg di kasehi semoga ayah nye tenang dn senang di sana..bergitu juga minah jambu hari2 rindu pada abah minah jambu.. n selalu minah jambu nangis kerana teringatkn abah yg telah pergi…sedih..

      5

      0
  2. melati says:

    saya Faham kenapa dia sedih..!!! sepatutnya Nabil yg amik tempat Bapa Iqram Dinzly ni…hmmm

    0

    15
  3. Anonymous says:

    Bila artis ambil barang. Sila buat urine test..

    8

    2
  4. Anonymous says:

    bila berguru dan masuk sekolah pondok belajar x habis. byk diluar sana jdi mcm ni.

    19

    0
  5. Bekas Pelajar Pondok says:

    Dalam proses meninggalkn duniawi dan mencari Tuhan. Masing terawang-rawang mencari siapa diri yg sebenarnya. Aku dulu ngaji pondok pun mcm tu. Tapi akhirnya aku sedar Islam tu mudah. Mencari Islam tpi jgn sampai hidup melarat dan berkelana.

    46

    0
    • Anonymous says:

      Ye ker? Deep..

      2

      0
    • M says:

      Setuju dengan kenyataan ini. Sy tinggal di saudi, banyak buka mata tentang islam. Sebetulnya islam itu sangat lah mudah & indah cuma bila kita di Asia ni dah bercampur dengan culture & ajaran tok nenek yang lama2, itu yang macam kadang2 nampak susah & banyak yang bidaah. #justmy2cents

      4

      0
  6. Anonymous says:

    Dr pulak dah……

    2

    0
  7. Anonymous says:

    org yg warak alim ulamak pun hidup seimbang akhirat dan duniawi.

    jgn jdi islam yng radikal secara xsedar buat malu imej islam sejagat. cari guru agama yg bertauliah bukan saki baki pengikut ayah pin!!!

    20

    0
  8. avvr says:

    memang nampak perangai giler

    1

    0
  9. Anonymous says:

    Islam itu mudah. Islam bukan dipakaian dan serban. Islam melalui contoh bukan tasbih atau lepak di surau.

    19

    0
  10. aku says:

    jadi mcmnie smnenjak fouziah gous kawen. perasaan tak?? mungkin da sunyi… dlu kan akrab bdua.

    9

    0
  11. Anonymous says:

    Mazhab mana pulak niiiii???

    9

    0
  12. mulut celupar says:

    iqram ni dh xbetul..mental problem kot. harapnya xambil dadah

    3

    0
  13. M says:

    Dia jadi mcmni sejak fouziah gous kan? Kalau tak silap la.

    6

    0
  14. Anonymous says:

    org lain putus cinta xde la mcm ni. fauziah ghous la, soo vinci la….merepek je.

    7

    0
  15. Anonymous says:

    Tak payah nak salahkan cinta laaa. Diri sendiri lah semua tu. Aku putus cinta tak de la tk keruan//serabai mcm ni. Life goes on…

    7

    1
  16. Anonymous says:

    cinta la, lamaran tolak la….padahal job takde. itu lah pasal. pastu pikir yg bukan2.

    6

    0
  17. ayoi says:

    “aku berdoa dgn bawaabata”….ape bnde bawaabata tu???org berdoa dgn Allah….ko ni pelik2 laa iqram….bergantung selain drpd Allah syirik wei…aku bc post ko pn cam pening2 jeee….

    11

    0
  18. mak leha says:

    ko kata ko menyepi and berdiam diri, tapi konsep ko busy post video, gambar2 ko apehal? org mengata ko marah pullek…tak faham la mamat ni

    10

    -3
  19. nyah says:

    adek2 ni karier di ambang senja gini lah jadinya

    2

    0
  20. luna says:

    Dia betul2 mintak derma ker tuh?

    3

    0
  21. Hawaaaw says:

    Bawaabata merebucks tuh ape?

    1

    0
  22. XX says:

    Apa yang terbaik adalah kita tgk berita ni dan tak payah komen apa2.Aku rasa dia ni ok je.Nothing much to worry about.Peace.

    3

    0
  23. Anonymous says:

    Jangan komen apa, kalau tak dapat membantu dia.

    2

    0
  24. Anonymous says:

    Eventhough nampak macam melawak,tapi kenapa aku rasa dia ada mengharap sikit yang orang akan bebetul derma kat dia? Lol. Biasa orang sindir takde sampai letak acc no.

    2

    0
  25. lina says:

    Tu lh dia ni saje nk buat lawak atau pun dia ni mmg tgh sakit..cer suruh kwn2 baik dia ke atau famili dia tampil siasat n terangkn..kesian lh kan

    1

    0
  26. Anonymous says:

    Menakutkan..

    2

    0
  27. lunalab says:

    anxiety disorder selalunya akan mcmni ,hanya org2 AD saja yg faham keadaan org2 yg beremosi mcmni kecuali yg xda AD.7 despresi mungkin.kalau nak kata dia seni..xnormal ni..

    3

    0
    • Bela says:

      Setuju..aku pun rasa dia ni ada anxiety disorder…dari kaca mata org yg tahu saja nampak dari segi tingkah laku dia dah ada tanda2.

      0

      0
  28. Bela says:

    Setuju..aku pun rasa dia ni ada anxiety disorder…dari kaca mata org yg tahu saja nampak dari segi tingkah laku dia dah ada tanda2.

    0

    0
  29. Ex-Amnet Forumer says:

    Flash back zaman Akademi Fantasia 2 masa Ikram belum jadi artis, Dia kawan Anding. Tiap-tiap minggu dtg menonton dan kamera selalu fokas kat dia. Dengar cerita (tak tau sahih ke tak) bila dah jadi artis dia eksyen dgn Anding sbb dia lebih top dari. Anding,

    1

    0
  30. anding says:

    attention seeker!

    0

    0
  31. nyah says:

    gayboy jubo dah tak laku ..look so haggard

    0

    1

Leave a Comment

Optional