Diganggu Jurulatih Sendiri, Pandelela Rinong Kongsi Pengalaman Alami Gangguan S*ksual

Berita

Diganggu Jurulatih Sendiri, Pandelela Rinong Kongsi Pengalaman Alami Gangguan S*ksual

Kembali menjadi perbualan hangat, isu gangguan seksual dan rogol kini tular sekali lagi berikutan pendedahan beberapa selebriti mengenai pengalaman berlakon aksi rogol dalam sebuah temubual, baru-baru ini.

Joe Flizzow
2 bulan lalu

"Pakai Otak Sikit, Baik Korang Berhenti Kerja Sajalah" - Joe Flizzow 'Sound' Artis Dan Hos Berkenaan Isu R*gol

Advertisement

Bukan sahaja artis, malah atlet negara turut tidak terkecuali daripada menerima gangguan tidak bermaruah seperti itu.

Semalam, atlet terjun negara, Datuk Pandelela Rinong ada berkongsikan pengalamannya sendiri apabila dia terpaksa berdepan dengan jurulatih yang sering membuat lawak lucah terhadap rakan atlet.

Advertisement

 

Dulu saya ada seorang coach yang suka buat lawak lucah. Saya buat diam je tak pun pura-pura gelak sebab takut dia. Pernah sekali tak tahan saya tegur dia tapi kena buli balik. Tujuh tahun kemudian dia buat kes rogol.

 

Tapi paling sedih dalam tujuh tahun itu dia buat hal setiap tahun. Tapi kami atlet tak boleh buat apa sebab backup besar dia adalah head coah kami sendiri.

Jelas Pandelela lagi, dia bukanlah ingin menutup mata dengan kesalahan seperti itu namun amat penting bagi mereka yang teraniaya agar tampil bersuara dan melawan.

Tambahnya, dia sedikit bernasib baik apabila kebajikan atlet masih dilindungi persatuan sukan yang mengambil berat dengan isu-isu melibatkan para atlet.

Status yang dimuat naik pemenang pingat perak Sukan Olimpik Rio itu turut mendapat perhatian bekas Menteri Belia dan Sukan yang kini Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...