January 12th, 2018

Susulan berita mendakwa Datuk Farid mengalami kemurungan dan tekanan kerana tidak dapat berjumpa dengan anak-anaknya. Isteri beliau, Datin Diana Danielle tampil menjelaskan beliau tidak pernah mengeluarkan sebarang arahan untuk menghalang Farid bertemu dengan anak-anak mereka.

Diana meminta bantuan ibunya untuk menjaga dua orang anaknya ketika bekerja dan Farid boleh sahaja bertemu dengan mereka.

Disebabkan saya bekerja, saya tinggalkan dua anak saya di bawah jagaan ibu. Rumah ibu hanya setingkat bawah rumah saya iaitu di kondominium yang sama. Dia boleh berjumpa anak-anak dengan mudah kalau dia mahu.

Pelbagai kenyataan dan berita mengenai Farid tersebar, lebih menyedihkan Farid berkemungkinan mengalami masalah mental. Itulah orang kata, kadang-kadang disebalik senyum dan tawa tersirat duka yang tidak terkata.

Sumber Berita : BH ONLINE


25 responses to “Diana Danielle Nafi Halang Farid Kamil Jumpa Anak-Anak”

  1. Anonymous says:

    I hope netizen tak blame DD lebih2 lagi mak DD yg susah payah tolong jaga cucunya.. For me, the prob is from FK himself.. Semua org ada tekanan tp pilihan d tangan masing2 mcmana cara untuk mengatasinya.. Lagi2 FK sbg seorg lelaki, suami dan daddy seharusnya bertindak lebih matang.. Kalau FK penat kerja, DD juga kerja.. Mak DD mention kat news yg sometimes dia terserempak dgn FK masa dia nak ambil barang cucu d rumah DD.. Kalau setakat 2 hari tak jumpa anak then ambik ganja, I tak tau la yg askar2 kita sebulan 2 tak jumpa anak ambik apa pulak.. B strong DD..

    • Anonymous says:

      betul tu bila keluarga tak suka calon pilihan ada saje x kena… Pengalaman sy suami ditahan n +ve syabu sebanyak dua kali. Alasan dia mudah saje stress dengan sy sbb tu ambik dadah. sedangkan dia dah start ambik seusia 15 tahun dan paling sedihnya keluarga suami letakkan kesalahan 100% keatas sy konon sy sebagai punca anak mereke jadi begitu. Sedangkan di awal perkahwinan sy ada bgtau mertua yg anak dia ada ambik dadah. Mertua sy sendiri mengaku yang dia tahu anak mereka ada ambik dadah selama ni dan mereka langsung pedulikan masalah yang menimpa kami. Malah mereka memburukkan sy dan menghasut org sekeliling ipar dua saya supaya nampak sy jahat. Selama 5 tahun sy diburukkan mertua tetapi bila berhadapan dia akan tunjukkan dia seorang mertua yang baik. Melayan sy dengan baik walaupun org sekeliling memandang sy hina. Dia teramat la licik orangnya. Bila tahu sy dipukul pun mereka tetap salahkan sy. Mereka bagitahu org sekeliling ipar dua bahawa sy gila dan ada hantu/saka sebab sy selalu naik angin marah2 so suami akan pukul sy sebagai pegajaran.

      Bila dah kantoi kena tahan polis mertua cakap pada semua orang dia x tau apa2. Salah sy pulak sebab x cerita pada mereka. Kali pertama tangkap janji nak bantu kami nak hantar anaknya pegi rehab. Ternyata tu hanya alasan mereka nak sy stay dengan anak mereka. Dibelakang mereka kata sy yg xnak jauh dr suami n taknak hantar suami pegi rehab. Bila kali kedua kena tahan sy mengambil keputusan untuk tinggal bersama keluarga sy dengan harapan suami akan berubah. Tapi ternyata makin teruk n keluarga dia tidak buat apa2 pun hanya bercerita pada orang keliling anak mereka mangsa keadaan dan isterinya sebagai punca.

      Tak ada siapa nak suami dia jadi mcm tu .. sy dan keluarga terima suami seadanya dan sentiasa berdoa moga dia berubah n sedar … tapi biar la anak mereka sy dah x kuasa sebab apa sahaja yang keluar dr mulut sy akan di putar belitkan oleh mertua yang bencikan sy. Yang sedihnya adik beradik suami percaya apa sahaja yang dikatakan mertua walaupun terang2 adik mereka salah. Tapi takpe la suatu hari Allah tu akan tunjuk juga kebenaran.

      Siapa yg ada pengalaman suami penagih syabu akan tahu la azabnya hidup dengan org mcm ni. kalu iman tak kuat boleh jadi gila.

    • Anonymous says:

      I simpati pd u.. I hope that u keep strong for ur kids..Even u tak boleh ubah masa lalu tp u ada pilihan untuk tentukan masa depan u dan anak2.. Keselamatan diri u dan anak2 paling utama. I wish u all the best dear lady..

    • annone says:

      Klu ada isu kluarga mertua x suka ke apa, ada eloknya apa2 cmunication adalah melalui texting (sms whatsapp ke apa). Senang simpan bukti bahasa jahat biadap org kat kita. Screen shot or download cobversation n simpan in cloud drive.senng klu later org mengutuk kita. Tunjuk je bukti. Kasi terduduk org2 yg suka2 menuduh n buat fitnah

    • oooo says:

      nak tanya kak ni krt ke

  2. Fidot says:

    Hmn kesian tgk org yg cari ketenangan dgn amik dadah. Nk kata x matang dh ada anak 2. Semua org ada cara tersendiri nk hilangkan stress tp ni salah satu cara bodoh. Berkwn plak dgn sofi jikan lalok tu… sian bini kene hadap problem sbb suami.

  3. nor says:

    Kalau isteridah tak suka mohon la cerai.. Suami tu terlampau sayang isteri tu yg jd mcm tu… Nak pilih menantu yg mak suka mcm mn lg dulu Syamsul pun tak mau, Farid pun tak mau… Syukur dgn anugerah Allah…jodoh ajal hanya Allah shj yg tahu… Rancang la mcm mn pun kalau tak dak jodoh tak jd smpi ke sut

  4. Anonymous says:

    yg pasti jauhi dadah dalam hidup krn dadah bukan sje diri merana tp org tersayang juga terlibat dlm kemeranaan yg korg bina sendiri…. klau tertekan xjumpa anak knp xg cr anak i2 tp pilih utk cr dadah?? plihan ditangan sendiri..

  5. kak mah kebabom says:

    Tertekan bukan pasai tk jumpa anak sgt..dulu dia biaq dd dok di ostolia sampai beranak tu boleh pulak…cerita ja laa yg sebenaq..buat contoh tauladan utk orang lain ambik iktibar…sapa yg tk buat silap..yg penting cepat2 kembali kepangkal jalan..

Loading...