“Depa Buat Kieda Macam Ketua Yang Bodoh..” – 12 Pekerja Kantoi Kutuk Bos Dalam ‘Group Chat’, Kieda Crepe Pecat 5 Orang

Hiburan

“Depa Buat Kieda Macam Ketua Yang Bodoh..” – 12 Pekerja Kantoi Kutuk Bos Dalam ‘Group Chat’, Kieda Crepe Pecat 5 Orang

Seorang usahawan sensasi digelar Kieda ini sekali lagi berjaya meraih perhatian orang ramai apabila dia memuat naik sebuah video yang mendedahkan dirinya telah dikhianati oleh pekerjanya sendiri.

Menurutnya, baru-baru ini dia telah meminjam telefon salah seorang pekerjanya dan ketika itulah rahsia terbongkar dan Kieda menemui group chat tanpanya yang dibuat khas untuk para pekerjannya yang terdiri dari 12 orang. Diketahui ternyata group itu dibuat atas dasar ingin meluahkan rasa tak puas hati serta mengutuk majikan mereka itu sendiri secara senyap-senyap.

Advertisement

Depa buat Kieda ni macam ketua yang bodoh.

Doakan saya tetap menjadi orang baik, menghargai orang yang menghargai saya.

Saya halalkan segala benda yang saya pernah bagi.

@hqkiedacrepepenang Jangan terlalu banyak berkorban untuk orang lain. Kerana ada manusia yg tidak tahu berterimakasih. Peluk diri sendiri🫂 #kiedacrepe ♬ Relaxing Japanese-style piano song inviting nostalgia – Akiko Akiyama

Tambah usahawan ini di sebuah video penjelasan di TikTok, group itu ditubuhkan beberapa minggu lepas. Isu tidak senang hati di kalangan pekerja itu bermula apabila Kieda menegur mereka disebabkan mereka sudah mula berpuak. Pada masa yang sama, dia turut menyatakan rasa sedih apabila dikhianati oleh orang-orang yang dipercayai.

Bukan itu sahaja, sebelum video penjelasan itu dibuat juga, usahawan ini sempat memuat naik sebuah video lain yang berkata dirinya ingin meminta agar kesemua pekerja yang terlibat menghantar surat notis berhenti kerja memandangkan dirinya tidak mahu memecat mereka.

Namun, setelah diperhatikan di video penjelasan tersebut, Kieda mengambil keputusan untuk memecat hanya lima orang dari 12 pekerja tersebut dan selebihnya hanya akan diberikan surat amaran dan berharap agar mereka tidak akan mengulangi kesilapan itu lagi.

Selain itu, kami kongsikan juga artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

kieda crepe
5 months ago

(VIDEO) "Doa Saya Jadi Ketua Berjaya" - Mahu Jadi Penghuluwati PLKN, Kieda Sanggup Hentikan Jualan 'Kieda Crepe'?

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...