Written by AbangNara | November 29th, 2013

Inilah kuasa cinta. Cinta memang dapat mengubah manusia. Daripada jahat kepada baik, daripada baik kepada jahat. Daripada pakai baju ketat kepada menutup aurat. Indah sungguh kuasa cinta. Terharu Abang Nara mendengar yang Lana Nordin akan mengubah imej seksinya kepada memakai tudung kerana kasih sayang dan perasaan cintanya terhadap Johan As’ari.

lana nordin bertudung

Menurut sumber Utusan Malaysia, Lana Nordin telah menyatakan hasrat untuk memakai pakaian muslimah ketika menghadiri sebuah majlis penganugerahan berprestij pada tahun depan. Kata sumber itu:-

Dia (Lana) bakal berhijab kerana tidak lama lagi akan berkahwin dengan Johan. Keinginan untuk berhijrah juga memang pernah dimaklumkan oleh Lana sendiri kepada saya sebelum ini sepanjang berkenalan dengan Johan.

Katanya kepada saya, kalau boleh, biarlah dia bertudung kerana dia bakal berkahwin. Lagipun, Lana menyifatkan perkahwinannya itu bukan perkara main-main. Itu adalah serius!

lana nordin bertudung

Nampaknya Johan As’ari benar-benar menjadi pembimbing dan dan bakal merubah gaya hidup Lana Nordin. Itulah yang kita mahukan. Semoga lebih banyak perubahan ke arah kebaikan akan dilakukan oleh Lana Nordin di masa hadapan. Kepada Johan, tahniah kerana berjaya memimpin bakal isteri anda. Anda memang kacak!!!

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

185 responses to Demi Johan As’ari, Lana Nordin Sedia Bertudung

  1. noname says:

    Alhamdulillah lana nak berubah….hopefully lana dpt ubah all out… dalaman dan luaran.. and betulkan niat lana untuk berubah..bukan semata-mata demi johan tapi demi Allah .. insyaAllah kalau pebetulkan niat, akan dimudahkan oleh Allah.. bkn senang nak berubah ..kena istiqamah .. good luck lana n johan ..

  2. mak jemah says:

    hai lana lani lanu nie.. kau nak berubah sebab johan semata2 ke? patut kau berubah sebab allah.. mak jemah tak kisah la kan org nak kata apa, tapi kalau boleh la kan berubah tu kerana allah la.. bukan sebab johan atau sebab kau tu nak kawen..

  3. Ya Hana says:

    Apa barang lah dia ni… Bukan demi Johan, sebaliknya demi Allah Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang…

  4. pink says:

    pakai tudung di sbabkan wajib..
    menjadi kewajipan stiap wanita islam..
    bkan sbb lelaki la makcik lana…
    nmpk x ikhlas

  5. Settlement Agmt OTW says:

    Alhamdulillah..tak kesah la atas sebab apapun Lana Nordin nak pakai tudung, sekurang2nya niat memakai tudung tu dah ada. Semoga tindakan memakai tudung tu benar2 terjadi kelak dan ianya jauh lebih baik dari [email protected] mahu bertudung. Nasihat saya, pelan-pelan kayuh, pelan2 belajar kewajipan kita sebagai wanita Islam baligh..pelan2 belajar apa itu kewajipan menutup aurat dan apakah yg tergolong dalam aurat. Semoga berpakat baik2 dengan suami kelak utk mendapat rahmat dunia dan akhirat. Semoga kita semua berubah menjadi lebih baik, insyaAllah.

  6. Anonymous says:

    ishhh ptt ke ko btudung demi laki yg lom tntu jd muhrim ko.brubh ke arah kebaikn xslh..
    tp lbh baik berubh ke arah kebaikn demi ALLAH ngn demi dri sndri…rsenye cm sje nk mnunjuk lak…tngkkn jek la..

  7. senggul says:

    Patutnya nak tutup aurat sebab kesian kat bapak yang dok jaga dari kecik sampai besar..bukan sebab lelaki lain.. dan patutnya keutamaannya diberikan nak tutup aurat sebab taknak ingkar perintah Allah.. bukan sebab nak jaga nama baik Johan..

  8. Anonymous says:

    alhamdulillah…sudah2lah mengata lana…

  9. eryeyn says:

    berubahlah kerana Allah bukan kerana seorang jantan…….

  10. pya says:

    Alhamduliilah moga perubahan kekal hingga hujung nyawa..Doakan yang baik utk Lana Nordin. Jgn mencela perbuatan lampau, takde manusia tidak pernah berdosa. Cuma jgnlah niat bertudung hanya kerana Johan, tetapi tutuplah aurat kerana tuntutan agama. In Sha Allah, doakan yg terbaik bagi Lana

  11. Duko says:

    Silap tu kalau bertudung kerana seseorang… lebih2 lagi pasal cinta.
    Aurat seorg perempuan tu bukanlah hanya bertudung sahaja, pakaian ketat, baju harus labuh menutupi punggung.
    Ramai jugak sekarang berhijab kerana trend.. ada jugak yg berhijab tapi solat diabaikan..
    Dengan hanya berhijab , belum tentu seseorang itu sudah berhijrah..
    seharusnya, perkara sebegini tidak perlu dihebahkan.. dah macam riak pulak..
    Waulahualam

    • Anonymous says:

      Kalau betol nk berubah..do it..jgn nk minta Puji publish sini sana. Cakap pd Allah sudah cukup. Org akn nampak cahaya kemuliaan itu di setiap langkah anda.