Dari London Ke New York Hanya 2 Jam? – Jet Supersonik Bakal Dilancarkan Pada 2028

Teknologi

Dari London Ke New York Hanya 2 Jam? – Jet Supersonik Bakal Dilancarkan Pada 2028

Dunia bergerak seiring dengan teknologi, kata-kata yang sesuai bagi menggambarkan situasi teknologi yang kian berkembang.

Terkini, jet keluaran Spike Aerospace mengambil masa hanya dua jam untuk terbang dari London ke New York. Waahhh, hebat bukan?

Advertisement

Bercerita dari sudut kapasiti, Spike S-512 Supersonic dikatakan boleh membawa 18 orang penumpang dalam satu masa dan bakal dilancarkan sekitar tahun 2028.

jet supersonic

Ketua Pegawai Eksekutif syarikat penerbangan itu, Vik Kachoria berkata dia yakin hampir kesemua individu yang suka mengembara dalam jangka masa yang pantas dan cepat.

“Sejak awal, memang semua orang nak bergerak dengan laju”.

“Dapat bergerak ke satu-satu tempat dengan laju juga boleh meningkatkan lagi peluang. Nak naik unta? Atau terbang merentasi laut Atlantik dalam enam jam atau naik kapal selama empat minggu? 

Bayangkan perjalanan enam jam disingkatkan kepada tiga jam. Itulah yang ditawarkan oleh jet supersonik”.

Wahhhh, kalau macam ni, senang la nak travel…

Advertisement

Join Telegram Amazing Nara untuk info menarik!

SUMBER

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...