Written by Bella | April 29th, 2019

Sebelum ini, pendakwah bebas Da’i Wan agak rajin menulis surat terbuka untuk artis, contohnya ketika Uqasha Senrose dan Emma Maembong buka tudung.

Baru-baru ini pula, kecoh dengan isu pelakon Fathia Latiff pula membuat keputusan untuk membuka tudung. Kali ini, ramai juga yang hendak Da’i Wan menegur pelakon itu, tidak ada warkah terbuka ke buat Fathia?

Bagaimanapun, Da’i Wan menerusi akaun Twitternya memberitahu beliau tidak lagi mahu mengeluarkan sebarang surat terbuka kepada mana-mana selebriti ataupun pihak menteri kerana sudah serik dengan sikap netizen.

Semuanya gara-gara beliau dikecam apabila bertindak mendiamkan diri dan enggan memberikan sebarang teguran kepada PU Abu yang  menceraikan isterinya ketika hamil semata-mata ingin berkahwin dengan janda anak satu.

Rata-rata netizen bagaimanapun mempersoalkan mengapa Da’i Wan ingin menyalahkan mereka pula kerana viralkan nukilannya? Bukankah surat terbuka sememangnya untuk bacaan umum apatah lagi ia dimuat naik di media sosial.

Apa pula komen anda? Tidak salah rasanya untuk Da’i Wan teruskan membuat teguran dengan surat terbuka, namun biarlah berlaku adil terhadap semua pihak. Tegurlah setiap orang yang melakukan kemungkaran tidak kisah apa status mereka

20 responses to Da’i Wan Sudah Serik, Tiada Lagi Surat Terbuka Untuk Artis

  1. fifi says:

    Rs nk lempang je muka dia.. aku rasa “sesuatu” sgt ustaz yg suka selfie2 ni. Geli geliman….

  2. Anonymous says:

    seorg pendakwah tegar seharusnya kalis teguran negative demi menegakkan yg benar! anda bagaimana wahai da’i?

  3. Anonymous says:

    Tal kesah dia nk tegur. Masalahnya dia ni batakkkkkkk. Bukan nk tegur sgt ponn

  4. Anonymous says:

    kelakar ko yg post to public pastu netizen yg kena…aduhhhhhh apa2 an ini

  5. aurorarogers says:

    “sikap netizen yang terbuka memilih utk viralkan surat tertentu”

    Apooo??

    Ko yang viralkan pastu nak salahkan netizen plak. Abis ko memilih utk tak nak tegur Abu tu x pe plak? Hati tisu ko nih. Buang je la title Da’i tu. mmg ko self acclaimed pun kan.. Choi…