Dah 2 Tahun Ditutup Untuk Diselenggara, Apa Nasib Masjid Kristal Di Terengganu?

Travel

Dah 2 Tahun Ditutup Untuk Diselenggara, Apa Nasib Masjid Kristal Di Terengganu?

Perkongsian seorang pengguna Twitter yang dikenali @aazmeeriskndr yang menunjukkan foto ketika matahari terbenam di Masjid Kristal, Terengganu telah menarik perhatian pengguna media sosial.

Foto yang memaparkan keindahan alam ciptaan Tuhan itu turut dihiasi pemandangan sekitar sebuah masjid yang dulunya terkenal kerana reka bentuknya yang unik dan cantik.

Advertisement

Namun, tidak ramai yang mengetahui sebenarnya Masjid Kristal di Terengganu itu sudah dua tahun ditutup dengan alasan kerja-kerja penyelenggaraan.

Pernah menjadi tempat tumpuan pelancong pada suatu ketika dahulu, masjid tersebut telah mengalami kerosakan struktur seperti atap yang tertanggal dan berkarat akibat tidak dijaga dengan baik.

Advertisement

Menjengah ke ruangan komen hantaran tersebut, ada pengguna Twitter memaklumkan bahawa orang awam boleh tidak dibenarkan masuk ke dalam Masjid Kristal namun dibenarkan untuk menunaikan solat di surau kecil yang berada di luar pusat ibadat tersebut.

Dalam pada itu, ramai netizen berharap agar pihak pengurusan dapat memberi ‘nafas baru’ kepada masjid tersebut dan dibuka kepada orang ramai kerana struktur bangunan yang unik itu diibaratkan ‘pembaziran’ jika dibiarkan begitu sahaja.

Bandar Agacia Perak
4 bulan lalu

"Tak Berbaloi Untuk Pergi.." Dulu 'Hype', Bandar Agacia Di Perak Kini Terbengkalai

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...