Cukai Tidak Akan Dikenakan Untuk Pembelian Pembelian Atas Talian

Teknologi

Cukai Tidak Akan Dikenakan Untuk Pembelian Pembelian Atas Talian

Baru sahaja kita mendapat berita bahawa cukai akan dikenakan terhadap pembelian di Shopee, Lazada dan portal atas talian yang lain baru-baru ini, kini Kementerian Komunikasi dan Multimedia telah menarik semula cadangan tersebut.

BACA Kerajaan Cadang Kenakan Caj 0.02 Untuk Pembelian Di Shopee, Lazada & Portal Atas Talian

Advertisement

kredit -Vulcan Post

Menurut Timbalan Menteri, Datuk Zahidi Zainul Abidin, cadangan tersebut diusulkan supaya dana dari cukai tersebut boleh digunakan untuk membantu golongan B40 dan juga membina infrastruktur untuk rakyat.

Namun demikian, cadangan tersebut telah ditarik balik. Sebelum ini juga Datuk Zahidi Zainul Abidin juga menarik balik dakwaan bahawa Veveonah telah memuat naik sebuah video yang menggambarkan kelemahan capaian internet di Sabah semata-mata untuk mendapatkan tontonan.

BACA “Saya sangat sedih dan kecewa dengan kenyataan yang dibuat terhadap diri saya” – Veveonah Mosibin

 

 

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...