“COVID-19 Tidak Akan Hilang Sepenuhnya” – WHO

COVID-19

“COVID-19 Tidak Akan Hilang Sepenuhnya” – WHO

Sewaktu beberapa negara di seuruh dunia kini beransur-ansur melonggarkan perintah berkurung, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengeluarkan kenyataan, COVID-19 tidak akan hilang dan seluruh dunia perlu terima untuk hidup dengan kewujudannya.

WHO memberi peringatan virus yang telah membunuh hampir 300,000 di seluruh dunia ini mungkin tidak akan dapat dihapuskan sepenuhnya.

Advertisement

Sebagai rekod, virus ini kali pertama muncul di Wuhan, China akhir tahun lalu dan kini sudah menjangkiti lebih daripada 4.3 juta orang di seluruh dunia.

Pengarah Kecemasan WHO, Michael Ryan menyatakan sukar meramalkan bilakah penularan COVID-19 dapat dihapuskan sepenuhnya

Pandemik COVID-19 mungkin akan menjadi virus endemik.

COVID-19 akan menjadi seperti jangkitan HIV yang tidak pernah lupus.

“Virus ini mungkin menjadi virus endemik lain di kalangan penduduk dunia ketika ini dan virus ini mungkin tidak akan pernah hilang.”

WHO memberi amaran bahawa tidak ada jaminan untuk negara-negara yang mula melonggarkan sekatan perintah berkurung, bahawa gelombang jangkitan kedua tidak akan berlaku.

WHO mengingatkan supaya seluruh dunia sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga dalam mengekang penyebaran COVID-19.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...