Written by Bella | July 17th, 2018

Minggu lalu,  Sharifah Sakinah ada memuat naik video menyindir sesetengah  artis yang sanggup menipu dan memperdaya tentang keberkesanan produk kecantikan yang dijual untuk mengaut keuntungan semata-mata. Buat Sakinah, seorang peniaga haruslah jujur apatah lagi golongan selebriti ini mempunyai peminat yang ramai.

Tidak dinafikan ada beberapa rakan artis yang tersinggung dengan kenyataan Sakinah, tetapi buat Che Ta, beliau sedikit pun tidak terasa dengan sindiran tersebut. Malah, beliau yang turut menjual produk kecantikan serta pelangsingan badan menyokong pula setiap pendapat Sakinah.

Che Ta menjelaskan beliau tidak pernah menipu pelanggannya dan setiap produk keluarannya itu memang berkesan.

Saya ada tengok video yang dikongsikan Sakinah itu dan sokong apa yang dikatakannya. Saya tahu dia tujukan sindiran tersebut kepada golongan artis yang jual produk kurus sedangkan diri itu memang kurus, masih belum berkahwin dan tidak mempunyai anak.

Saya sendiri tidak pernah menipu pelanggan, malah mencuba produk keluaran saya dan ia memang berkesan. Bukan apa, selepas melahirkan anak ketiga, Aaisyah Dhia Rana, berat saya naik mendadak. Berat saya pernah mencecah 85 kilogram. Maka, dengan produk saya itu berat badan kembali menurun.

Jadilah pengguna yang bijak, jangan menjadikan populariti  serta ayat-ayat manis seorang artis itu sebagai garis panduan yang menjanjikan keberkesanan sesuatu produk.

Sumber Berita : Kosmo Online

Kredit Video : mStar Online

20 responses to Che Ta Tidak Terasa Sharifah Sakinah Sindir Artis Menipu Jual Produk Kecantikan

  1. Anonymous says:

    mcm mana dgn jutawan2 produk Sapi dan Sajat, pondan2 ni bukn pakai jenama diorg, sebetulnya pergi ke luar negara utk bedah mcm2.
    ..sbb mereka tahu “dri apa” produk dihasilkan.

    mcm nenek Ta ni, lpas bersalin boleh caya ke mkn itu mkn ini boleh kurus dgn ubt2 yg dihasilkn sendiri..padahal “sedut lemak dan x mkn makanan berat, itulah amalan dia”..
    .produk sendiri hanya utk org lain pakai..dn untung sendiri..org2 yg “BODOH” je yg beli mereke2 ni.

    38

    0
    • sukatiler says:

      bagus jugak ada pembeli BODOH macam tu. kalau tidak susah org melayu nak kaya. nak bisnes internasonal mcm kapir modal takda, ilmu lagi lagilah kelaut. cakap inggeris dikatanya pendatang pulak. silakan….telan lah segala plastik simen bagai…kita janji awak slim macam ratu kebaya okeh…wakakakakakaaa

      9

      1
    • Anonymous says:

      lepas bersalin ni kene jaga betul2… produk ape mkn ape.. patut jual jenis korset dia selalu pakai tu… ramai sgt mak2 si bapak2 pun naik meroyan nmpk bini org slim lepas beranak.. melantak penuh pinggan pastu jeles org yg jaga mkn..
      bukan che ta jer kurus lepas beranak…. che pah che dah che mot pun kurus oiiii duk control isi pinggan

      5

      0
      • Anonymous says:

        ini mulut bawang pompuan ckp..dlm pantang mana leh kurangkan makan, mesti makan makanan tu utk mendapatkan badan yg sihat dn air susu yg byk.
        Bila mkn makanan yg betul2 punya khas utk dlm pantang, maka air susu byk. Kalau x ikut peraturan makan, belasah je apa nk di mkn, mahu jadi “pitam”..meroyan.
        ini yg penting, supaya jgn berlaku mcm tu..jgn fikir kurus je.
        Kalau nk kurus, dlm pantang kena pakai “korset”yg u ckp tu mmg betul, tapi byk yg x mahu pakai, sbb gatai2..tergaru2, last2 tak dpt ramping D24 lepas beranak.

        0

        1
        • Anonymous says:

          kan… berbelanja makanan yg betul khas berkira.. beli korset murah2 asal ade kan abis lah gatai2… itu yg lepas beranak jadi boroi

          2

          0
  2. Anonymous says:

    sebagaimana “bulu mata palsu” ..
    begitu lah “palsu semua”..

    16

    0
  3. melati says:

    Sharifah Sakinah , sama dgn Khinzir dua ekor tu Selpie & Sajat pondan tu..!!! dua ekor Pondan ni…Berhala pun malu nk mengaku umat dia…

    0

    6
  4. Anonymous says:

    ini mulut bawang pompuan ckp..dlm pantang mana leh kurangkan makan, mesti makan makanan tu utk mendapatkan badan yg sihat dn air susu yg byk.
    Bila mkn makanan yg betul2 punya khas utk dlm pantang, maka air susu byk. Kalau x ikut peraturan makan, belasah je apa nk di mkn, mahu jadi “pitam”..meroyan.
    ini yg penting, supaya jgn berlaku mcm tu..jgn fikir kurus je.
    Kalau nk kurus, dlm pantang kena pakai “korset”yg u ckp tu mmg betul, tapi byk yg x mahu pakai, sbb gatai2..tergaru2, last2 tak dpt ramping D24 lepas beranak.

    0

    0
  5. bawang putih says:

    Setuju pula aku dgn sakinah ni. Depa dah lawa g facial ketat muka sana sini letak benang bagai yg pondan pun consmetik surgery, ye laa aku faham che ta tu dia sikit sebanyak feeling “tergugat” gak dah laki muda sado ada rupa, mesti dlm hati dia terasa gak 2-3 tahun akan mendatang ni diri dia jadi apa rambut pun memutih. Rasa mereka yg buat barangan kecantikan ni tak payah nak poyo sgt laa letak muka model artis lawa lawa cuba letak orang biasa biasa je baru sempoi,

    2

    0
  6. unknown says:

    betoi sgt sakinah oiiiii.. nah meh sini kat kulim, bukit mertajam.. lubok supplement.. depa beli then tambah 1 2 benda jadi la produk depa.. skincare pon sama.. melayu bodo ja yg dok beli

    1

    0
  7. wan Mohd says:

    haaa tepukk!!! tepukkk!!!!

    0

    0
  8. anon says:

    contohhhnyaaaa,

    RATU SLIMMING JELLY

    @amyerazainal

    smpi buka tudung nokkkk

    4

    0
  9. anon says:

    syafiqahaina

    2

    0
  10. Non says:

    Propala kau che ta

    2

    0
  11. Anonymous says:

    Kinah pun muka mcm siput sedut. nnt ko umur 40s meraban carik produk kecantikn, skrg kutuk la sbb ko masih tegang

    0

    0
  12. Aiyoo che ta says:

    PANDAI CHE TA AMBIL KESEMPATAN NAK PROMOTE PRODUK.
    PADAHAL BUKAN ORANG TAK TAHU YG HANG TU BERPANTANG SEPANJANG TAHUN. MAKAN 2, 3 SUAP SEHARI MEMANGLAH KURUS. BUKAN SEBAB PRODUK.

    5

    0
    • PP says:

      Betul tk payah mkn mknan tambahan yg mengarut tu..mkn sikit utk tenaga yg berkhasiat..ckup vitamin..bykkn sayuran n buah2an segar..bdn n kulit cantik bersinar serta bdn slim..cukup minum air putih jgn berlebihan ok..InsyaAllah..

      13

      0

Leave a Comment

Optional