Cerita Malaysia Tidak Ke Piala Dunia: Kalah 0-3 dengan Indonesia

Trending

Cerita Malaysia Tidak Ke Piala Dunia: Kalah 0-3 dengan Indonesia

Kita sedia tahu perlawanan semalam yang melibatkan Malaysia dan Indonesia berakhir dengan kekalahan Malaysia 0-3 kepada indonesia. Malaysia sekali lagi turun ke padang dengan prestasi yang cukup hambar. Jangan kata nak ke Piala Dunia, Olimpik pun bermimpi la kalau macam ni.

Mengikut Analisis teknikal dari SemuanyaBola. Teknikal Malaysia gunakan adalah tersangat lemah. Posisi yang entah apa apa dari pemain. Goal oleh Indonesia dijaringkan Boaz Solossa pada minit ke 7 dan ke 22 dan satu lagi goal dijaringkan oleh Irfan Bachdim pada minit ke 11.

Advertisement

cerita malaysia tidak ke piala dunia

Ya betul, ini hanya perlawanan persahabatan. Jika 40 tahun lalu Malaysia diakui sebagai permata bola sepak asia kerana bergaya menewaskan Arsenal 2-1 di Kuala Lumpur serta seri 1-1 di Pulau Pinang dalam siri Kelab Inggeris ke Malaysia. Pengurus dari kelab eropah juga sangat mengagumi skuad Harimau Malaysia pada ketika itu seperti Dettmar Cramer(pengurus Bayern Munich yang memenangi 2 trofi Piala Eropah), Billy Bingham (Everton), Gordon Milne (Coverty City), dan Dave Mackay (Derby Country).

Buku Cerita Malaysia Tidak ke Piala Dunia oleh Lucius Maximus ini mencatit kisah 40 tahun kegagalan Harimau Malaya untuk menjejak kaki ke Piala Dunia. Buku ini juga boleh dikatakan seperti Pendrive TMJ. Pelbagai maklumat tentang FAM dan nasihat teknikal untuk rujukan FAM.

Buku yang telah sampai Edisi Keempat pasti akan membuka minda anda dengan lebih luas tentang Bola Sepak Malaysia dan buku ini juga pasti menambah kebencian anda terhadap FAM. Beli la buku ini untuk jadi bijak bila sembang pasal bola sepak dekat kedai kopi.

Untuk beli buku persis pendrive TMJ ini. Kau boleh ke
http://DubookPress.com

Atau beli direct dekat
Dubook Store
No 1-5-1, Lot 3, Tingkat Bawah,
Bangi Sentral, Jalan Medan Pusat Bandar,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan.

Klik link untuk lokasi di Waze
http://waze.to/lr/hw282ge0fq

Untuk pembelian secara online sila whatsapp ke 0122639463

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.