Bienda Beri Nama Anak Lavienda Namiraz Berdasarkan Telenovela Latin

Hiburan

Bienda Beri Nama Anak Lavienda Namiraz Berdasarkan Telenovela Latin

Pertama-tamanya memang comel sungguh puteri sulung Bienda yang diberikan nama Lavienda Namiraz ini. First time dengan nama yang agak pelik ini, Abang Nara tertanya juga macam mana Bienda boleh dapat idea untuk nama seunik ini. Rupa-rupanya Bienda suka melayan telenovela Latin semasa hamil dulu.

gambar anak bienda

Advertisement

Kata Bienda:-

Nama Lavienda diilhamkan daripada gabungan nama saya dan salah satu watak dalam telenovela Latin yang saya gemar tonton ketika mengandung dulu. Kebetulan pula, suami juga ada nama pilihannya iaitu Namiraz yang diambil daripada nama Zariman yang diterbalikkan. Untuk berlaku adil, kamu gabungkan dua nama itu.

Nasib baik Bienda tak namakan anak dia Maria Mercedes. Hehehe. Apa-apa pun harap nama Lavienda ini ada maksud yang elok walaupun di dalam bahasa Latin. Abang Nara rasa mungkin maksud Lavienda ialah bunga sebab sebutan dekat-dekat dengan Lavender. Tak gitu? Info kredit Mstar.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

135 Comments

  1. fadzil

    March 13, 2012 at 2:31 pm

    alhamdulillah jika maksudnya baik. itu pun sudah memenuhi tuntutan islam seperti dlm hadis yang kita ketahui. bahasa, bangsa tak ada bezanya di sisi allah asalkan baik. kesian juga umat islam yang bukan lahir di negara arab tidak dapat masuk syurga sebab bahasa dorang bukan bahasa arab. islam itu luas dan mudah, kita yang menyempitkan dan menyusahkan.

  2. pelik

    March 11, 2012 at 4:29 pm

    bayangkan..selepas anda menulis yang bukan/bukan, tiada faedah…. anda meninggal dunia selepas itu. astagfirullah al azim. semoga sentiasa mencintai kebaikan, jauhi kemungkaran.

  3. B

    March 9, 2012 at 5:25 pm

    Dulu si ibu bukan main sibuk menyanyi lagu2 dakwah, tp bila tang anak amik ko dia bg nama apa..klu aku rela bagi nama nur sarah …lagi sedap berbanding nama latin yg ntah hapa maksud. KKdg org melayu suka bagi nama2 matsalih walhal diorg sendiri xtau apa maksud nama tersebut, mmg sedap tp saya pernah terjumpa nama seorang budak diberi nama oleh ibubapanya yg sama makna atau diinterpretasikan kepada nama2 syaitan oleh masyarakat barat. So, fikir2kn la ek? tp klu dh terbagi nk buat cmne, next baby letak nama elok2 sket.

  4. wanida

    March 7, 2012 at 10:22 pm

    nama bakal anak aku Iwani Qaisara, komen sket best tak?

    • azie

      March 8, 2012 at 12:24 pm

      tahniah bienda.. bayi yang di lahirkan ibarat kain putih ibu bapa yang mencorakannya.. didikan agama tu penting:)

  5. Anna

    March 7, 2012 at 1:55 pm

    Sebenarnya ada org yang namanya AJALINA tau. Macamana perasaannya agaknya diberi nam begitu…

Loading...