Written by AbangNara | September 8th, 2015

Lebih 20 tahun dalam industri seni tanah air, Ziana Zain mempunyai satu pegangan yang bagi Abang Nara cukup berguna di zaman serba canggih ini. Dengan kewujudan laman sosial, pelbagai gosip liar, kritikan, cacian dan kutukan boleh disampaikan kepada selebriti-selebriti tanah air tanpa sebarang sekatan. Namun Ziana Zain buat tidak tahu sahaja tentang kata-kata negatif yang ditujukan kepadanya. Satu tindakan yang amat bijak.

ziana zain

Iyerlah ada segelintir pengguna laman sosial ini gilakan populariti dan ingin cepat glamer. Ada yang bergembira apabila kata-kata nista mereka dibalas oleh selebriti. Bagi mereka, yang penting dapat perhatian. Boleh bangga dengan kawan-kawan yang si selebriti jawab komennya. Macam-macam taktik di laman sosial ini. Memang boleh pening kepala kalau melayan. Lagi sedih bila individu yang sering berbuat begini adalah remaja dan mengenakan tudung. Ish,ish,ish. Kata Ziana Zain:-

Kenapa hendak sakitkan hati membaca perkara-perkara yang kita tahu tidak benar? Saya ada banyak lagi benda penting untuk difikirkan, setakat orang menulis tanpa usul periksa, biarkanlah mereka dengan dunia mereka.

Saya bukan tidak boleh menerima kritikan atau merasakan diri ini baik tetapi tidak salah jika teguran itu diucapkan dengan cara yang sedikit berhemah.

Kadang-kadang apabila saya melihat profil mereka yang mengata dan menulis perkara kurang manis, orangnya masih lagi remaja dan berhijab. Bagaimanapun, kata-katanya langsung tidak melambangkan keperibadian orang bertudung.

Ini adalah antara masalah generasi Y kerana terlalu banyak persoalan yang mereka hamburkan. Malah, kalau disuruh biarkan sahaja isu itu berlalu, dibalas mereka ada hak bersuara. Barangkali itu cara mereka, saya tidak boleh menyuruh orang mengikut pendekatan serupa dengan saya

ziana zain

Secara jujur memang langkah terbaik adalah buat tak tahu dengan mereka yang suka bagi komen negatif ini. Namun kadangkala terbakar juga jiwa apabila orang yang sama memberikan komen tak masuk akal setiap masa. Tahap kesabaran seseorang itu ada hadnya. Lama-lama dimaki, siapa yang boleh tahan kan? Apa pun, ia bergantung kepada setiap individu. Masing-masing ada cara tersendiri untuk mengendalikan ‘haters’ sebegini. Fikirlah mana yang terbaik untuk diri anda. Sumber Kosmo.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

13 responses to Biarkanlah Mereka Dengan Dunia Mereka – Ziana Zain

  1. Kyria Lydia Luvs EL says:

    the best! Ada iras J.Lo

    0

    0
    • melati says:

      X perlu nk menegakkan benang yg basah. Akak dah masuk zaman senja nan merah. Kalau bahasa biology akan berada dizaman dinasour. Bawaklah bertenang. Zaman kegemilangan akak dah lupus tarikh riwayatnya. Hahaha

      0

      0
  2. Ayda jebon says:

    Biar la kt dorang kak ZZ kan,sbb nnti mati kak zz golek msok liang sendiri kan..kan,,,nasihat xmo dngar

    0

    0
    • Mak Jemah says:

      ek eh ko ni…abes ko bajet ko masuk kubor golek ade org teman ke???
      eee bodonyerr ko ni…ckp jgn pakai lutut blh????
      org dewasa je piki mcm Ziana ni…
      die tk kuase nk lyn komen2 bodo ko tu…
      kurang sikit dosa…

      KBAI!

      0

      0
      • Anonymous says:

        Mak jemah bangang shut up,,,kang aku suruh zul aripin rogol ko nak…msti nak kan,,,suka hati aku la nk komen apa pon kau panas ek

        0

        0
      • Ayda jebon says:

        Mak jemah bangang shut up,,,kang aku suruh zul aripin rogol ko nak…msti nak kan,,,suka hati aku la nk komen apa pon kau panas ek

        0

        0
    • Mimi says:

      Dia ada keluarga.
      Keluarga dia akan uruskan dia bila dia takde.
      So hal dia semasa hidup, pandailah keluarga dia uruskan,

      0

      0
    • Mak Jemah says:

      ko ingat zul aripin tu bodo ke nk rogol org sesuke ati???
      ke ko yg nk rase sgt kene rogol ngan zul aripin tu???
      ko rase dunia ni tkde undang2 mcm otak ko tu???
      otak karat je yg piki bukan mcm KAU!!!

      hahahaha
      KBAI

      0

      0
    • ayda jebon bodoh says:

      tak payah la eksen cakap “zz golek msok liang sendiri” yang pasti bukan awak yang kuburkan dia. famili dia jugak. puiiii.

      0

      0
  3. josh says:

    Ape ke jadahnya tutup kepala kalau pakai sendat nak mampus. Ake tengok yg pakai ketat menampakkan setiap bukit & lurah lagi teruja drp tengok rambut.

    0

    0
  4. zaza says:

    yg komen negatif tu suma kalangan makcik2 obes yg rasa insecure dgn diri mereka.

    0

    0
  5. mojo says:

    Tak ayu sangat sbbtu pakai sendat,kedat,melekat.supaya org tengok terliur…kalau malam gelap gelita bolehla belasah.kalau terang…kena warm up 3-4 jam.baru ada perasaan kot.artis tudung gantung…berhijrah katanya..

    0

    0