April 29th, 2019

Minggu lalu, hangat dengan kontroversi pelakon Fathia Latiff buka tudung selepas tiga tahun beliau berhijab. Fathia akui tidak menyesal dengan keputusan tersebut dan selesa menjadi diri sendiri.

Kata Fathia, beliau tidak mahu lagi terus hipokrit dan mengakui sebelum ini beliau menutup aurat bukan kerana Allah SWT tetapi sebaliknya ingin membuktikan sesuatu terhadap seseorang. Bagaimanapun, kenyataan beliau itu mengundang rasa kurang senang ramai, sehingga beliau dilabel hendak mempersendakan hukum agama. Memang wajib sebagai seorang wanita muslim untuk menutup aurat.

Sedar apa yang beliau katakan itu agak melampau, Fathia menerusi akaun Instagramnya tampil memohon maaf  atas keterlanjuran kata-katanya itu. Fathia berjanji akan lebih berhati-hati sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Terdahulu, Fathia mengesahkan beliau sudah membuka tudung dan sangat gembira dengan penampilan terbarunya itu. Ketika berhijab, kehidupannya penuh dengan dugaan serta cabaran. Harus berpura-pura dan tidak dapat menjadi diri sendiri sehingga segala tekanan itu membuatkan dirinya mengalami depresi.


15 responses to “Bertudung Bukan Kerana Allah SWT, Fathia Latiff Mohon Maaf Terlanjur Kata”

  1. bong cit says:

    dia ni attention seeker..ok pasni mintak maaf…pakai tudung balik & netizen kata doa yg baik2…setel citer…senang je idop jd artis ni…

  2. naras says:

    neng yatimah pernah berpesan, jika nak kentot, jangan kentot berdiri..

  3. faraj says:

    Yg PAS KIMAK tu kuda kan AGAMA , masih lagi org Puja2….Suweeeeei 44 keturunan PAS ni…

  4. Mira says:

    Emma, Fathia, Uqasha semua fikir tak, bila diorg sebagai selebriti yang menjadi perhatian masyarakat buat langkah salah macamni effect tak dekat org dekat luar sana? Bayangkan kalau ada budak2 yang tengah di dalam kesulitan dan antara nak buka tudung atau tak, tengok news bodoh diorg ni, terus buka tudung sebab terpengaruh, Allahu. Aku kurang marah perempuan tak bertudung (semoga bertudung 1 hari nanti) tapi aku marah sangat orang yang mempermainkan tudung macamni. Pakai tudung, tunjuk breast. Pakai tudung, pegi club. Pakai tudung, nampak jambul. Pakai tudung, nampak leher. Pastu bukak tudung, cakap bertudung dulu bukan kerana Allah. Ishhh

Loading...