Written by Bella | July 23rd, 2018

Sudah lama tidak dihimpit sebarang kontroversi, hari ini nama Boy Iman sekali lagi menjadi bualan hangat selepas memuat naik foto dirinya berpeluk sakan dengan Ifa Raziah.

Menerusi kapsyen di akaun Instagramnya, Boy Iman tampil dengan alasan tersendiri mengapa dia memeluk Ifa. Katanya dia hanya meluahkan rasa kasih dan sayang kepada Ifa yang sudah dianggap sebagai kakaknya.

Namun, alasan yang diberikan Boy Iman itu sama sekali tidak dapat diterima oleh netizen. Rata-rata netizen mengecam tindakannya itu dan menyatakan niat tidak semestinya menghalalkan cara, hukumnya tetap haram lebih-lebih lagi Ifa berstatus isteri orang.

Jangan marah bila dikecam netizen kerana apa yang mereka katakan itu ada benarnya. Apa sahaja alasan yang diberikan memang tidak manis dan haram untuk berpeluk sakan dengan wanita yang bukan muhrim dan juga bergelar isteri orang.

32 responses to Berpeluk Sakan, Boy Iman Sudah Anggap Ifa Raziah Sebagai Kakak

  1. Sagat says:

    dua-dua bodoh.
    dua-dua banggang.
    saje nak publisiti. Mohon meninggal segera

    23

    0
  2. Bawang putih says:

    Dua2 ni gila glamer n suka tipu duit org.k.bye

    14

    1
  3. Wekkkkkkk says:

    Rambut trbakar….. kawan ” panampakan ” dia ni yg dlm viral bebaru ni.

    1

    1
  4. Anonymous says:

    Lentok2 peluk2 terasa x keanjalan tetek ifa..

    3

    0
  5. Hannaia says:

    Rabut mcmm hantu

    4

    0
  6. Cik_Melah says:

    Boy Iman,

    Walaupun kau anggap Ifa Raziah sebagai kakak, walaupun niat di hati kau Ifa Raziah adalah kakak, sila faham konsep, NIAT TIDAK AKAN MENGHALALKAN CARA. Dia bukan kakak kau, dosa tetap dosa. Jangan la bagi alasan bodoh mcm ni.

    18

    0
  7. a says:

    yg korang makcik2 nak bising2 buat apa? laki dia ok jer pun..tak kisah bini dia dipeluk org…tu yg baru korang nampak, yg korang tak nampak….hrmmm

    3

    1
  8. peminat sajat says:

    anggap kakak…bodo btol ko..meh bini ko aku main sat…..ala aku angggap bini aku….apa ko rasa…………………….marah x……..ko ni tau hukum x bahalol

    2

    0
  9. Anonymous says:

    Tak mungkin 2 2 dh tau hukum..saja langgar ni demi nk ada citer dlm industri..dia tunjukkn yg hidup pegangan agama mereka sgt ringan..

    8

    0
  10. mak cute says:

    x tau agama ke…kakak x kakak tetap haram tolol..tu bkn muhrim ko..ada bini x nak peluk g peluk bini org…pesal muka ifa nmpk tua smcm & xla slim mana…hrp nenen silikon je lbh…

    3

    0
  11. Anonymous says:

    bila jahil pasal hukum agama..ni lah jadinya..haram tetap haram..

    2

    0
    • semah says:

      ni bukan jahil….. cuma ada penyakit denial syndrome
      tau dah yg asal usul melayu atas ic tulis islam
      nak tukar agama & bangsa mmang takleh makanya…. buat la statement gitu

      2

      0
  12. Anonymous says:

    beza kan mind dan akhlak org grade dgn phd dr universiti belon dan universiti yang diiktiraf.hihihi

    4

    1
  13. hawau says:

    adik bradik betul pon x peluk macamni la, adik beradik btl pon rasa malu nk pelok mcmni, kau x rasa malu ke? kalo cmtu sume yg ko anggap kakak ko leh wat cmtu la? bangang

    10

    0
  14. Mak_Jemah says:

    Ko susun ayat sebijik mcm budak UPSR. Tak rupa org ada PHD . Puih

    6

    0
  15. kak liza says:

    KO JUAL BONTOT AJE LAH IFA KAT LORONG CHOW KIT TU..

    2

    0
  16. Mat K says:

    Nauzubillah. Jauhkanlah aku dari perkara-perkara begini

    0

    0
  17. xo says:

    comelnya Boy Iman :’)

    0

    0
  18. Anonymous says:

    Kalo camtu, nak jugak lar peluk ct nurhaliza sebab anggap macam kakak sampai bila-bila.. BANGANG punya kenyataan.. kalau SAYANG, HORMAT!!! Lagi2 kau yang HARAM menyentuh dia tanpa ikatan sah.. dahlah ISTERI ORANG.. saja cari pasal suruh orang KECAM kan.. yang sorang lagi tu, lain kali kasi PENAMPOR berdas-das.. jangan nampak LOW sangat.. HARGA DIRI kena ada.. ADA FAHAM KA?

    0

    0

Leave a Comment

Optional