Written by Bella | December 27th, 2018

Sedang berada di Tanah Suci Mekah bagi menunaikan ibadah umrah bersama keluarga tercinta, selebriti popular Neelofa sempat untuk memuat naik beberapa foto beliau di sana.

Antara yang menarik perhatian ramai ialah foto beliau mengenakan niqab, tidak dinafikan Neelofa kelihatan cukup cantik sehingga ada yang memuji beliau ibarat bidadari.

Rata-rata netizen meninggalkan komen yang cukup positif dan berharap agar Neelofa dapat mengekalkan imej tersebut selepas pulang ke Malaysia nanti.

Lebih cantik dan berseri Neelofa dengan penampilan berniqab, kata orang ‘natural beauty’. Apa-apa pun, harapnya segala urusan ibadah beliau dan keluarga dipermudahkan serta berjalan lancar.

96 responses to Berniqab Di Tanah Suci, Netizen Puji Kecantikan Neelofa

  1. Anonymous says:

    baju hitam je aku nengok..tpi mata aku trbyg turban, ingat turban, ingat lopak

    12

    1
    • Neelofa Tetek Besar says:

      aku terbayang tetek dia. tetek besar. sebab aku pernah tertengok masa dia belum bertudung kat Pulau……

      1

      0
  2. Anonymous says:

    Mampos peminat mintak hajjahzouk kekal berniqab hahahaa

    10

    0
  3. Anonymous says:

    fans batak ni lain mcm… si paki ni niqab kt mekah kang balik sarung turban benggali diorg puji termasuk laa nara penjilat montot
    nnti ade retis lain balik umrah bukak niqab… mula laa fans keling ni meroyan2 itu ini… aku tgk retis lain lagi lawa2… sarung hitam ni biasa laaa

    10

    3
  4. faraj says:

    Otak dh mereng ler tu…Tahun depan 4 hari jer lagi….dh katergori Basi….dh kena Hantor kebun jer Neelofa ni….kikiki

    3

    2
  5. Anonymous says:

    apa2 pun pakaian yg dipakai haruslah bersesuaian dgn tempat. Tpi utk org wanita islam, lebih baik tertutup sikit dn sopan tetapi tidak smestinya mcm pompuan Afganistan.

    7

    0
  6. faraj says:

    Ninja Otak Senget….kikiki

    1

    3
  7. Anonymous says:

    pompuan kelantan ni di kenali perangai pengotor…
    kt luar nk melaram tp cer check umah bilik mek2 kelate ni aiii busuk kotor…
    dapur lagi laa cacing ulat lipas kt sinki tak takut…
    kt kedai makan nmpk kucing ala2 gedik takut.. mcm muka nak kene pelempang
    nk nafikan camne lagi dah majoriti pengotor

    25

    3
    • Anonymous says:

      bab pengotor pompuan kelantan tu mmg diakui, muka je molek, tpi dpur berkarat, cicik lipas mati bawah dapur mask pun x reti nk buang. Lgi dpur2 berminyak x reti nk lap. Gelilah, sudah pernah “terduduk” serumah dgn mereka2 ni…kalau leh taobat lah. Bkn ckp bsr, kalau leh, x nk bermenantukan org sana. Bkn ckp bsr, kalau boleh lah..tolonglah.

      29

      2
      • wakakaa says:

        insyaallah… family aku sedara mara memang xde yg kawin org kelate.. so far sume tak nak pilik mek2 ni…
        memang cinta2 langit biru… tp bab kawin ni kene rasional utk jangka masa panjang.. parah laa bila kawin nk hadap pemalas pengotor mek2 ni..

        11

        2
        • intan payong says:

          adik ipar aku org kelantan, semua ok…pandai jgk amek hati tp bab kekemasan & kebersihan…BIG NO! huhuhu!
          mujur toilet kami asing2 tp bila nak masuk bilik baunya, sepahnya.
          tapi nasib la…dah adik laki aku punya cinta hati.
          yg nak hidup dgn dia pon adik laki aku tu. dah kawen..sebilik baru tau pengotor rupanya. dulu aku xperience benda sama jgk dgn roomate kelantan masa kat U. tu 1st n last. maaf ckp la, tak sanggup!
          moga adik aku tu dpt la didik bini dia bab2 kebersihan & kekemasan mcm yg mak kami dah didik dr kecik. kalu fail…nasib ko la bro.

          16

          2
        • Anonymous says:

          dh lewat dh nk didik, kalau kuarganya dah pengotor, mau x nyak turun ke anak.

          5

          0
      • mukalawakelantanpemalaslakisayang says:

        orang kelantan ni lawa2. mesti la x nak buat kerja2 kotor kat dapur. majoriti kawin laki kaya hire maid aja. ko hodoh muka berkarat memang la ko sental je la dapur2 hanyir serupa muka ko tu. laki ko pun miskin tak sayang ko lagikan nak ambik maid.

        1

        10
        • Anonymous says:

          semua jodoh org kelantan org kaya ke 100%, kenapa kadar termiskin byk dtg dri kelantan..jawab..

          9

          0
        • pembaca si pengotor kelantan komen says:

          anom 5.04pm… aku setuju
          kekwat kaya konon kalo dah pemalas & pengotor.. kelantan ramai miskin2 susah2 tang mintak bantuan laju buat muka budu busuk.. tgk laa dulu kene banjir melalak bantuan.. bah umah papan buruk mtk ganti umah simen euwww dasar miskin…

          tu ramai dtg kl jd xsedar diri… nk cari mkn pun kene keluar kelantan.. mampus xdpt mkn tinggal sana.. lawa mende muka bongok seposen tu yer dtg minta keje sini..

          tuh coach yin sanggup sondol jantan asal dpt hidup kaya.. yg ade kaya pun jenis hasil tak berkat cth lopak.. pakai tudung bonggol jer semata nk job kt overseas… sbb tu negeri kelantan masih xmaju.. dasar jahanam

          6

          1
        • teropong says:

          aku SETUJU sgt. org kelantan mmg lawa2.
          maka sbb itu la yg paling byk BERCERAI pon kelantan, makJ pon byk mek2 kelantan.
          sbb modal lawa utk kawen, lps kawen husb mana yg tahan balik umah busuk, sepah, tgk muka bangun pagi..nauzubillah. tu yg ramai kena cerai husb kawen lain tu. patut la. tq sis atas pencerahan. jelaslah sekarang yg mek2 kelantan PENGOTOR. Islam pon tekankan kebersihan sis.lawa tu nak bawa ke kubur ke…oppps!

          3

          1
        • Anonymous says:

          LAWA2 PON SULTAN KORANG CARI ORG RUSIA! HEKELEH!
          SBB BETINA KELANTAN PENGOTOR WEI!

          3

          1
        • Anonymous says:

          korang cakap ni ada fakta ke? aku pergi kelantan, mereka ni lagi kaya raya dari kita yg duk bandar. kita ni lagi sengkek sebenarnya. ekonomi orang melayu kat sana lebih baik dari kita yg duk bandar ni. mungkin dari segi prasarana agak kurang sebab mereka dianaktirikan oleh kerajaan pusat. hakikatnya rakyat mereka tak miskin dan ada byk cash dan aset berbanding kita. rasanya bukan kelantan negeri termiskin, yg cakap miskin tu adalah orang-orang politik kerana faktor politik.. cuba cek balik fakta tu.

          2

          1
        • Anonymous says:

          siapa cakap negeri kelantan paling tinggi bercerai? statistik tahun bila tu, ada sumber tak? ke main cakap ikut sedap hati yang kotor tu je? kalau ikut statistik terbaru, selangor dan johor yang paling tinggi kadar penceraian.. yang tu taknak sebut ke? yang bajet kononnya pembersih sgt tu, sibuk mengata orang.. dah la sombong, bodoh pula tu.. ingat lelaki suka sangat ke perempuan bajet bagus, bangga diri, busuk hati macam korang tu? orang lelaki pun menyampah la, tolong sedar diri sebelum mengata orang macam2!

          0

          0
      • Anonymous says:

        harap nanti ada la keturunan kau kawin dengan orang sana, tapi mintak2 la dpt org yang baik2, rajin dan cantik supaya dapat ubah sikap prejudis kau tu. kakak ipar aku orang kelantan, ok je.. Doktor pakar lagi..

        2

        0
    • ciput says:

      haloooo x semua perempuan kelantan mcm tu ye … ko tu pembersih sgt ke. org negeri lain belambak pengotor…bangang!!!!

      1

      17
      • Anonymous says:

        haah setuju.. jenis kaki pukul rata ni bajet perfect.. huhuuu.. kalau dah dengki..semua pukul rata

        4

        5
        • Anonymous says:

          takde sape dengki la. ada apa dgn perempuan kelantan, adoi. mana2 negeri pompuan tetap pompuan jgk.

          8

          0
      • wakakaa says:

        tulis majoriti tu kan aduiii bongok nyer….
        ko pembersih tp yg lagi 500 org yg dtg dari kelantan ni pengotor faham… tgk highway pun tau… tiap kali raya satu2 highway yg penuh sampah adalah laluan ke kelantan … highway negeri lain good track record hish mek2 ni tak tau malu… lalu highway pun ko campak sampah merata…

        tegur skit sedara mara ko jd pembersih baru ckp… moga2 xde lagi org kelatan pemalas pengotor

        9

        2
        • Anonymous says:

          sbb tu highway pntai timur katanya selalu ada hantu, rupanya smpah tu bergumpal umpama hantu di bawa angin puting beliung. Tu yg driver tu “confuse” sampah ke hantu, last2 nak tekan brek, tertekan minyak.

          6

          1
        • Anonymous says:

          Harap nnti ko dpt la org sna

          0

          0
        • kelantanmemanglawa says:

          ko jealous eh orang kelantan lawa? ko ni muka mesti serupa jamban. itu yang kecoh sangat bab sental jamban dapur. perlu diakui orang hodoh memang berhati busuk. pendengki. tengok perempuan kelantan lawa makan hati. mana taknya laki curang x pandang ko. padahal hari2 duk sental jamban sinki. itula sis ko rajin sental jamban macam mana pun orang laki ni memang sayang bini lawa aje. ko muka serupa taik babi hari2 sental jamban pun tetap laki cari lain. perempuan lawa yang jelita ni jugak yang disayangi. ad paham sis muka jamban. mulut longkang. hati busuk pendengki. muka hodoh pun dapat laki miskin

          0

          0
      • Anonymous says:

        mmg tak semua… tp majoriti mmg mek2 kelantan.

        11

        0
    • watever says:

      mmg pun..dulu pernah duduk ngan housemate org klantan..mmg pengotor n pemalas..yang die tau nk melawa je..bilik tk pyh ckp la.dh mcm sarang tikus..tp bl nk kluar ngan jantan bukan main melaram tepek bedak dh mcm tepung gomak muka..kaki bekelarah …#watever

      15

      2
    • Anonymous says:

      lagi satu …cuba tgk anak2 dara kelantan time makan, sememehnya ya tuhan. jari2 penuh nasi sampai ruas jari, sumbat pulak mak oii. seboleh2 ngaga gua. pastu makanan jatuh kat tudung, meja…pinggan toksah cakap la, sepah kalah kucing. ni true story la. aku pelik tgk boleh sepesen je fiil diorang ni. tp org jantan peduli apa, janji comei & tergedik2 ..dah menepati kriteria dibuat bini kot.

      8

      0
      • Anonymous says:

        dpt mertua yg kaki bersih dauble aa plus2, habis lah. Mau x ajak laki tu balik. Kalau balik, mak mertua yg takot.

        2

        0
        • Anonymous says:

          double..typo ..sorry

          1

          0
        • Anonymous says:

          haah..tu btol. opis mate aku yg kelantan mmg payah nak balik umah mak mertua. ni kes yg kawen bukan senegeri la. aku perasan jgk. gali punya gali…punca taknak balik sbb mak mertua jenis mengemas. mmg tak ngam la. asal balik dr umah mertua up post mengumpat mak mertua. ha..ni lg 1, aku perasan mek2 ni kalau bab menyindir mak mertua..wow! abes details dia tulis, konon2 luah perasaan. dia punya kutuk tak hingat. last2, abes 1 opis tau puncanya….ko pengotor! huahaha!

          9

          1
        • Anonymous says:

          Bab kbersihm ni adalh dtg dri sikap ibu kita sendiri. Aku masa kecil..klau tak bsuh pinggn..kmas rmh..buang swng..punggung periuk kena putih..ktil kena kmas. Klau d buat..mk goyang kpla. Bila dh bsr..sifat tu trbawa2 smpai je skrg ni dah 35 tahun..huh..huh..mmg pnatlh sllu kaki ni..tpi lpas tu puas. Aku x suka sakit mata..lebih baik sakit sendi. Itulh aku dtg dri bukn neg. Kelntan.

          6

          0
      • kelantanmemanglawa says:

        ad bunyi cemburu di situ. ko mesti anak dara tua puki lobos x laku2 kan. dasar hodoh hina. ko hodoh sape nak pandang ko oii. orang sekarang nak yang lawa2 aje nak buat bini ke nak ambik kerja ke. hodoh2 ni buat sakit mate aje

        0

        7
    • Anonymous says:

      Ak doakan stu keturunan ko dpt pasangan yg pengotor x kira la dari kelantan ke x..pndai kondem org…mcm diri bagus..mulut busuk bau longkang sbuk mengata org pengotor…jgn suka menghina sngt..x jdi kat ko jadi kat keturunan ko..

      1

      3
      • Anonymous says:

        SENTAP, kalau keturunan dh rajin, pasti rajin keturunan, sbb di didik jugak x gitu.

        3

        1
        • zzz zzz says:

          mek2 kelate sentap sudaaa… tp mek2 ni lupa bilik masih kotor jgk… dapur pun bau longkang tu yg diorg suka sgt sebut longkang wakakakkaa

          4

          1
      • Anonymous says:

        tau plak sentap.. bwk perangai pengotor tu keluar kelantan haa padan muka
        terbukti dah pemalas & pengotor majoriti dari keturunan kelantan… negeri lain tak laa sekotor bilik mek2 kelate ngokk.. masih xtau malu.. mulut sendiri busuk apetah bilik sendiri…bilik kasi kemas baru cerita laaa

        kasi ubah perangai pengotor tu.. pesan sedara atok nenek keturunan ko dulu… start jgn buang smpah merata terutama kt highway tu arrr… ni berlori2 sampah pekerja tol kene kutip lepas raya… mcm ni ade hati nk tol free… patut charge double melayan perangai pengotor org kelantan… xtau malu kene kutuk meroyan

        4

        1
        • Anonymous says:

          senang jer…kita soh jer yg sentap2 ni pegi ambush bilik2 hostel kat Uni2 sudah…bilik sepah, busuk tu bilik sapa?? mek kelantan. tak caya pegi la cek. pegi la. dah ditegur ubah la, ni nak jgk nak menafikan yg budu tu busuk! gila wei simpan dalam bilik hostel yg sekangkang kera tu! pengotor!

          5

          0
        • Anonymous says:

          Aku pegi rmh diaorg, ada bilik air batu di luar2 tukan..mcm stail2 di kpg2 ulu bendol tu kan, batu pun berlendir hijo, aku nyaris2 tergelincir. Nsib baik tak tergelincir, kalau tergelincir , kalau mereka ckp, knapa terenjut2 kaki ni, tdi elok je, aku cakaplah..kenapa bilik air ko hijo..berlumut2 berlendir…sbb tulah aku tersembam.

          3

          1
      • Anonymous says:

        bz nak doakan org. baik ko doakan keturunan ko jd pembersih. sbb takut seksa umah mertua nanti. sah2 dah ko ni jenis pengotor sbb tu ko sentap sgt kan!

        3

        1
        • kelantanthebest says:

          hoi muka serupa babi, ko sebok nak kata orang pengotor padahal ko dengan burit mak ko yang kotor kan dan lobos. mak ko tu dah berzina dengan banyak jantan. bapak ko duk jilat puki busuk dah kena dengan ramai jantan. dasar anak haram. muka hodoh keluarga puki koyak meroyan la ko dengan mak pelacur ko tu. orang bukan kelantan keturunan pelacur

          0

          0
      • timbang cara says:

        dah mmg PENGOTOR takkan nak kata PEMBERSIH plak.
        beza tu sis…lg satu sis, HAKIKAT jgn dinafikan. jgn hidup dlm denial. sadis sis.

        4

        1
        • kelantanthebest says:

          TINGKATKAN KECANTIKANMU WARGA KELANTAN !!
          jangan jadi hodoh mcm betina negeri lain
          bila hodoh laki tak sayang mulalah meroyan
          MUNAFIK
          berselindung akan kebusukan hati dengki di balik islam
          ORANG BUKAN KELANTAN ANAK HARAM!

          2

          4
        • Anonymous says:

          muka cantik tpi rumah berserabai, kotor jijik buat hape.

          0

          1
        • Anonymous says:

          kelantan ni ibarat pakai lawa-lawa, tapi kasut berbecakk lumpur..

          0

          1
      • bukankelantanhodoh says:

        tak payah layan la sis. orang bukan kelantan ni satu aje. HASAD DENGKI sebab muka diorang hodoh. puki dah lobos jantan still xde yang nak. sedih.. hidup la sental jamban dapur puki jangan lupa sental hati ye si hodoh sekalian

        0

        4
        • Anonymous says:

          di kpg aku, tpi bkn kelantan, muka x lawa tulah org pinang cepat, sbb keturunan rajin2 belaka. Rumah berseri2 bersih, walaupun x kaya.

          di kpg aku, tpi bkn kelantam, muka lawa, tpi pemalas, smpai skrg x laku2.

          4

          1
        • Anon says:

          Aku bapak orang kelantan.. mak aku Selangor.. aku balik Uma sedara mara kelantan semua rumah serabai Ada taik air lg kt dinding woi. Bilik bersawang berpasir.. Uma sedara aku belah Selangor.. tiptop bersihh.. mak aku Pon pembersih.. aku serabut balik Uma makcik Aku.. aku kemas rumah dia sental bilik air.. kejap je jadi Kotor balik.. cehhh!! Darah aku Pon mengalir darah kelantan.. tapi aku Tak nafikan kelantan pengotorrrr.. sedara aku dalam pantang pad berdarah campak gitu.. hanyir Satu bilik air.. hanyir Tau ke hanyir! Anak Pon Tak reti jaga!

          1

          2
    • kelantanthebest says:

      dengki tu jangan la tunjuk sangat dengan awek kelantan sis. sy tau sis hodoh selalu sental jamban terkena taik sendiri

      1

      2
      • Anonymous says:

        bodoh mek kelantan simpan skit sis.
        takut lawa tu mula2 jer nampak..pastu org ckp ‘la BIMBO!’ ;)

        3

        0
      • Anon says:

        Ala aku Pon lawo sbb bapak aku kelantan…tapi aku pembersih sbb mak aku Selangor.. org kelantan tak rti didik anak jadi pembersih.. bodoh.. pengotorrrr.. jijik Tau balik Sana.. geli aku nak gosok Gigi Pon mual

        0

        1
      • Anonymous says:

        Mroyan jgn tnjuk sgt x pasal2 org hantar wad gila..sorg awek kelate ko benci smua tpalit hahahaah ..memg dengki la tu

        0

        0
    • Anonymous says:

      kesian mak enon ni, tak dapat cari bahan nk kutuk neelofa, mula la nak hina dan mengata perempuan kelantan.. apa seronok sgt ke hina orang, puas hati ya dpt mengata kat perempuan kelantan? agaknya mesti bekas pakwe korang tinggalkan korang sebab sangkut kat perempuan kelantan kan? korang ni bajet2 bagus je. duk canang kononnya dia tu pembersih, tapi tak sedar pun hati tu byk kotor.. kalau orang jenis pengotor ni boleh lagi ubah kalau ajar dan didik, tapi kalau hati yg kotor, mmg susah la, tak boleh nak buat apa, sampai 7 keturunan pun penyakit dendam, dengki tu masih ada. mmg teruk penyakit hati kotor ni, doa pun susah nak makbul.. haha kesian orang macam ni.. bawak2 la muhasabah diri ya..

      0

      1
  8. Ros says:

    Bila abg nara dah takde cerita. Dok scroll IG sana sini pastu copy paste ayat SOP.

    1

    0
  9. faraj says:

    Baik ko bunuh diri jer Neelofa , hidup ko pun kena Hanat jerrr…..

    1

    4
  10. ciput montel says:

    dah nk msk 2019 dh oiiii….bertaubat laaa kora semua ni. dah2 la mengutuk org. tgk dr sendiri tu btl ke x oiiiiii…..

    4

    0
  11. Anonymous says:

    Tu sekadar nak menunjuk fesyen niqab ler……kan nak jadi model Muslimah Europe…, lepas balik Umrah nanti confirm pakaian ala2 Muslim Liberal…turban nmpak nak rambut etc.

    5

    1
  12. nok gebuzzz says:

    over btol la dyorg ni memuji….biasa jer kot g sana berniqab,selain nak elakan org kenal n mcm2 lagi….balik sini tempurung kepala jugak dia pki….

    8

    0
  13. Anon says:

    die berniqab tu bukan sebab ape, rmai pak arab yg jual barang kat kedai2 sane tu kalo nmpk org mesia je die panggil neelofa, erra faziza , fazura, fattah amin..tu yg berniqab tu..sbb die mmg neelofa pon…hahahhaa

    1

    1
  14. watever says:

    agak agak la nara oi nk memuji pun..badadari tu jauh lagi cantik nk banding kan ngansi lopak ni..kalo bab lopak je puji melambung..penjilat lopak btl si nara ni.

    6

    0
    • Anonymous says:

      kesian bini nara…puas dah nak jd lopak, berturban bagai.
      last yg dpt puji bidadari ttp lopak di hati abg nara. bertabah la ye.

      5

      0
  15. El says:

    Semoga istiqomah

    0

    0
  16. Anonymous says:

    balik kang cari tudung banggali jgk… baju kain terjojol jer… memalukan muslimah

    6

    0
    • kelantanthebest says:

      mak ko pelacur

      0

      0
      • Anonymous says:

        kelantan paling byk kes buang anak.. sekolah agama buat anak luar nikah… dasar kelantan bangsat xsedar diri.. ramai anak haram asal kelantan…
        oooi kelantanthebest mesti mak ko pelacur.. geng lopak pakai tudung benggali.. dtg kl baju jojol2… euuwww kita jauh bela aku anak halal.. bukan mcm ko kelantan dasar anak haram !!

        2

        1
      • Anon says:

        Sdara aku.org kelantan dtg umah aku kt shah Alam.. buka tudung.. balik kg pakai tudung.. hahahahah ? ?

        0

        0
  17. lelopak says:

    dlu lepas dia tunaikan haji,kita nmpk dah perangai, pakaian dia & perbuatan dia..
    sekarang ni kita tnggu pulak apa yg dia akan buat & pakai lepas balik dari tanah suci

    5

    1
    • Anonymous says:

      mcm biasa cari perhatian dgn memalukan diri sendiri…. yg penting mesti pakai bonggol benggali maklumlaa faktor keturunan pakistan kan

      1

      1
  18. katak gomok says:

    yg mengata ni semua x tkt dosa oiiiiiii!!!!!!!! sedar la sikit ko pun hati kotor…boooooo

    2

    0
  19. nur ishak says:

    pergi umrah dah berpuluh2 kali…gi haji pun sudah…pakai la segala niqab bagai..tp in the end balik Msia makin teruk fashion muslimah yg dibawa di mata public..sorry to say….seolah-olah tiada pengertian/pengisian sungguhpun telah berdoa dan menangis di hadapan kaabah…bukan mengata..tp amat sedih apabila ada icon muslimah sedemikian rupa..

    5

    0
  20. Anonymous says:

    Allah yang memegang hati.
    Beruntungnya Lofa dijemput berkali2 ke Tanah Suci. Dijemput berkali2 ziarah Rasulullah saw. U need to show the world how a muslim girl can rock the world. Pls do not settle as the rest.Be different.

    2

    1
  21. Anonymous says:

    balik jgn tinggal bonggol benggali sudaaa.. baju tetek jojol kain nmpk betis tu buang laaa…
    byk kali g umrah.. still look shame to urself

    0

    0
  22. lofo says:

    hahaha lawak baca pasal komen org klate pemalas. to be honest, mmg betul pun. sebab bapak aku org klantan. dia punye perangai tu maybe la sbb dr kecik camtu..pinggan sendiri kat singki pun tak nak basuh. tapi takpe la sbb dia bapak aku, aku basuhkan la takde hal.tapi cousin2 perempuan aku belah sana muka mmg cun tapi mak ai bilik..bau kepam! cadar tak penah tukor.berhabuk.dapur umh makcik aku tuu, mak aku pulak yg kemaskan sbb sakit mata. Sbb tu aku malas balik klantan.nanti aku ngn mak aku penat. kiteorg tetamu tapi kena kemas kena masak utk dorang. dorang mmg suka kalo tau mak aku balik. mmg aku elak org klantan nasib ler dpt laki org KL.haha

    4

    1
    • Anonymous says:

      sbb tu byk mak2 mertua selain kelantan doa jgn la dpt menantu kelantan. diorg jer tak sedar diri dok jerat anak2 lelaki org dgn rupa & gedik2 diorang tu. mcm ular dah..hakikatnya sapa2 kawen minah kelantan…NERAKA.

      2

      1
      • Anonymous says:

        kenapa erkk..kelantan pengotor. Tpi mmg diakui, saya sudah pernah serumah, muka molek, penmpilan ok, bilik dapur masa aku mula2 masuk nk sewa sma diaorg, aku selalu bersihkan rumah dgn hati ikhlas, tpi mereka tetap sama je x hargai, last2 aku pindah. Bukan itu shj, mmg nasib aku x baik, sebilik dgn minah ni, katanya baju aku lawa, kak pjm baju, akupun bagilah, padahal aku x pernah pjm baju dia, tpi lama-kelamaan, almari aku dh mcm almari dia…betapa lurus dan baiknya aku..last2 aku pindah, tpi masa packing baju dlm kotak, kotak tutup habis masa tu, aku yakin semua dh ada. Bila aku dah pindah, byk baju kurung hilang.
        Bila aku pergi rmh dia, ketuk byk kali x buka.

        semenjak tu, x yakin dah dgn org2 depa ni.
        tapi dlm baik2 aku tu, aku sengaja pending bill telepon, atas nama dia…padan muka.

        0

        0
    • Anonymous says:

      mak aku… termasuk mak mertua aku memang dah siap2 buat pesanan keras ‘jangan kawin dgn laki/pompuan kelantan.. Big No’…
      memang No laa kawin sana termasuk sedara mara aku good track record smpi kini.. alhamdulillah.. sbb kenal perangai org kelantan ni pemalas pengotor dr pengalaman..
      lawa pun tak sgt bukan kelantan lagilah ramai lawa2 cun2… plus bonus rajin pembersih.. ade jiran kawin kelantan yarabbi umah.. pastu pakai jubah hitam jer.. senang sorok tak basuh pakai balik lusa… ingat org tak cam

      0

      0
      • Anonymous says:

        apa tindakan kita sebagai mak mertua jika dapat jodoh dgn org kelantan, terutama yg pompuan tu jika berat tulang..adakah kita patut suruh je buat keja, adakah kita berdiam diri je….
        kalau dh tua2 di suruh buat keja, mau moncong lima puluh sen bibir tu.
        dan satu lagi nk tengok org tu rajin atau tak atau mmg suka mengelat kat rmh mertua atau di mana2 shj, anak bayi dah tidur dlm buaian lah katakn, bayi tu dh lena pun, kenapa harus di ayun2 lagi, di buai2 lagi.

        Bangunlah tolong buat keja, bukan alasan ada anak. SSh dpt org mcm ni, org lain pun ada anak jugak..

        mengelat je kejanya..itulah dia dpt menantu yg mls.

        0

        0
      • Anonymous says:

        ni la contoh sikap prejudis. bangga sangat dgn kononnya good track record tu.. jangan cakap besar.. aku doakan nnt akan ada keturunan kau yang break record tu, hahaha

        0

        1
    • Anon says:

      Sama Kita sis bpk org kelantan.. Tau la pengotorrrr diaorang cmne.. hahahahah.. letih mengemas kjp je mcm gudang balik rumah ?

      0

      0
    • Anon says:

      Mmg balik Sana diorang senang lenang suro Kita yg dari perjalanan yg jauh Ni memasak.. memasing bodoh.. kazen aku umo 30 anak Dua.. masak Pon Tak reti.. jaga anak Pon menangis.. lawa tu bagi jantan tgk lawa la kot.. Kat Mata aku biasa je . Sbb aku lagi awal kawen dari dia.. eiii.. geram je aku ingat perngai sdara aku dari kelantan.. bilik Kali tahun Ni aku dtg tgk buku tu berhabuk bersawang kt tempat tu . Tahun dpn aku balik Makin tebal sawang n buku sebijik.tu dari dia form 5 smpi umo 30 Ni Tak bergerak weii.. mungkin dia harap buku tu kemas diri sendiri kottt.. mcm dia buat anak dia.. dia yg beranak.. tapi anak diharap beso golek2 sendiri takyah jaga.. ?

      0

      0
  23. Anonymous says:

    apa tindakan kita sebagai mak mertua jika dapat jodoh dgn org kelantan, terutama yg pompuan tu jika berat tulang..adakah kita patut suruh je buat keja, adakah kita berdiam diri je….
    kalau dh tua2 di suruh buat keja, mau moncong lima puluh sen bibir tu.
    dan satu lagi nk tengok org tu rajin atau tak atau mmg suka mengelat kat rmh mertua atau di mana2 shj, anak bayi dah tidur dlm buaian lah katakn, bayi tu dh lena pun, kenapa harus di ayun2 lagi, di buai2 lagi.

    Bangunlah tolong buat keja, bukan alasan ada anak. SSh dpt org mcm ni, org lain pun ada anak jugak..

    mengelat je kejanya..itulah dia dpt menantu yg mls.

    0

    0
  24. Yekeni says:

    Seriously? Or is it the dress yg cantik? Or u guys just wanna use the word cantik? With a niqab how are you able to see whether the person is cantik? For all u know its safiey Ilias in it. Nak puji pun berpadalah. Ur not able to see the beauty covered by niqab. That’s the purpose of a niqab anyway. Unless you have ur eyes all made up with eyeshadows and lashes, then a comment of u have nice eyes will be more appropriate. Sekali bukak niqab jongang? Haha… Nak puji pun ingat2lah… Just bcoz its neelofa, pakai sarung guni pun cantik ke? Blinded..

    2

    0
  25. makwe T says:

    _

    0

    0
  26. makwe T says:

    Masa study dulu, orang Kelantan ni most baik2, tp mmg x dapat dinafikan depa ada masalah dengan kebersihan. 5 tahun study stay dgn macam2 negeri yang lain ok, ada yang sederhana ada yang rajin melampau sampai aku stress. Tapi kalau Kelantan agak pengotor, bawah katil mangkuk laksa, nasi kerabu, mee goreng, segala jenis air, dll. bau dia ya rabbi aku yang x berapa pembersih ni pon x tahan. Pernah gak kena gigit ke hapa dgn lipas sbb baju2 dia letak atas katil, dia boleh tidur n tindih atas longgokan kain tu, alih2 pandai plk lipas tu gigit aku, tong sampah dalam bilik plk sokmo berulat klu aku x tgk, bekas makanan kuah lauk bagai dia tuang je dalam tu padahal tong tu untuk kertas ke rambut. klu aku bersihkan depa x kisah pn still buat benda yang sama dah aku mcm maid plk. kalau keluar mmg kalah ratu rusia aku la yg sendu lg hauk kalau jln sebelah, maklumlah muka pecah rumah aku ni, tp depa baik x de la jahat kehapa, dgn aku pn baik x berkira, klu aku sakit depa tolong, klu beli apa2 mesti bg aku, jadi aku cuba tolak ansurla, pastu kbtulan bilik sbelah kosong aku minta tukar, aku ckp nak sebilik dgn sama course sbb nak study senang, aku x sampai hati nak ckp aku dah x tahan sbb depa baik. tak taula sbb depa kelantan ke hapa, tp pnglaman belajar mmg Kelantan la selalu mcm ni. mgkn pompuan kelantan ni jenis kuat kerja jd x pikir sgt pasal umah kot.

    0

    0

Leave a Comment

Optional