Berkahwin Dengan Penghidap Bipolar Disorder, Ikuti Pengalaman Wanita Ini Saat Suami Cuba Bunuh Diri

Trending

Berkahwin Dengan Penghidap Bipolar Disorder, Ikuti Pengalaman Wanita Ini Saat Suami Cuba Bunuh Diri

Tekanan perasaan boleh membawa kepada pelbagai gangguan mental, mungkin ada yang menganggap perkara ini tidak serius tetapi sedarlah dalam masyarakat kita sebenarnya masih ramai yang ‘bertarung’ dengan masalah ini setiap detik dalam kehidupan mereka.

Advertisement

Antara sakit gangguan mental ialah Bipolar Disorder. Ia adalah suatu kondisi mental yang menyebabkan terjadinya perubahan mood yang ekstrem. Sekejap boleh gembira sekejap lagi sedih dan kemudiannya tiba-tiba boleh mengamuk. Setiap episod perubahan mood boleh membawa kepada perkara negatif dan serius seperti cubaan untuk mencederakan dan membunuh diri.

Jom kita ikuti  pengalaman seorang wanita yang berkahwin dengan penghidap Bipolar Disorder ketika beliau menghadapi saat genting suaminya cuba untuk bunuh diri dengan mengelar pergelangan tangan sendiri menggunakan pisau cukur.

Penyakit  mental masih lagi menjadi stigma dalam kalangan masyarakat Malaysia, malu kalau dilabel sebagai ‘orang gila’ ataupun sakit jiwa.  Namun, jangan pendam perasaan dan keadaan anda kerana lama-kelamaan ia akan memakan diri sendiri. Lebih baik untuk mendapatkan rawatan daripada pakar dengan segara jika mengalami sebarang masalah.

Sumber Berita : Su N Han

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...