Written by Bella | May 10th, 2019

Pelakon dan pengarah Datuk Farid Kamil mengaku bersalah atas tuduhan memberikan keterangan dan bukti palsu dalam laporan polis yang dibuat berhubung kes dadahnya di Mahkamah Majistret Petaling Jaya, semalam.

Dalam laporan polis yang dibuat sekitar bulan Februari tahun lalu, Farid mendakwa dirinya dianiaya tiga rakan artis yang mencemarkan minumannya dengan dadah sehingga beliau bertindak ganas menyerang polis dan orang awam di Balai Polis Kota Damansara.

Antara nama yang dikaitkan ialah Taj Innuendo, Osh Firdaus dan pelakon Sofi Jikan.

Pengakuan bersalah Farid itu disahkan sendiri oleh peguam yang mewakili Taj. Farid didakwa mengikut Seksyen 192 Kanun Keseksaan dan dikenakan denda RM2,000.

Sumber Berita : NST

29 responses to Beri Bukti Palsu Mengenai Kes Dadah, Farid Kamil Didenda RM2,000

  1. Anonymous says:

    Dah kena tangkap ambil dadah, berat dadah pun sikit and guna je barang x jumpa. Bayar je la denda. Yang laki bini gigih masuk TV kata artis sana sini nak aniaya dia and polis pukul dah kenapa?

    RM2000.00 tu tak berbaloi dengan fitnah yg polis balai damansara dan 3 rakan artis tu kena.

    Kalau aku, aku saman balik dia nj. Pengajaran ialah “You Own Your Mistake”. Jangan main blame game dan aniaya orang lain. Tak pasal2 orang lain pula kena menjawab. Masalah betul dia ni.

  2. Tiara says:

    Mcm tak caye je perangai dia nih, tapi tulh kenyataan, samalh cam sinajibun bosskur tu, hrmmmmm

  3. Anonymous says:

    mcm ni pun boleh jadi idola budak2 motor …. lagu hancur la masa depan bdk2 ni…SPARK la sangat.