Written by Bella | December 8th, 2019

Sejak kebelakangan ini, terlalu banyak kontroversi melibatkan beberapa pendakwah. Tidak dinafikan, ada pihak yang mula memandang negatif kepada mereka sehingga ada yang dilabelkan sebagai penunggang agama dan macam-macam lagi.

pencetus ummah amin

Prihatin dengan isu tersebut, Pencetus Ummah Amin baru-baru ini membuat kenyataan terbuka kepada individu yang menggelarkan diri mereka ‘ustaz’ serta menggunakan agama semata-mata untuk mengejar kesenangan hidup.

PU Amin terkilan dengan pelbagai kontroversi melanda sesetengah pendakwah di luar sana, mencalarkan imej mereka sendiri dan membuat masyarakat hilang kepercayaan terhadap golongan agamawan.

Risau apa yang berlaku

kepada pendakwah hari ini

pu amin berhenti guna nama agamapu amin

Berhenti guna agama untuk

memuliakan diri sendiri

pu aminTidak dinafikan reputasi pendakwah kini sudah terjejas. Namun, PU Amin tidak akan berputus asa dalam meneruskan perjuangan dakwahnya meskipun menghadapi pelbagai dugaan.

Kami respek sebenarnya dengan PU Amin yang tidak takut untuk memberikan komen mengenai isu kontroversi pendakwah. Menegur secara ikhlas dan tidak ‘bias’. Begitu dalam sekali maksudnya.

3 responses to Berhentilah Guna Agama Untuk Memuliakan Diri – PU Amin

  1. Anonymous says:

    tidak dilupakan ustaz sharhan dan ustaz fathul bari. sekian utk makluman

  2. Yue says:

    Kes dgn simptom lebih kurang sama:

    1. Ust akhil hayy
    2. Ust sham kamikaze
    3. Ashraf muslim
    4. Voevodina oksana
    5. PU abu
    6. Daie farhan

  3. Chohkri Yulis. says:

    ‘Melayu yg sendri jatuhkn Melayu’-Hello Neelofa klu org guna produk ko tu sakit kbykkn diaorg takde duit nk rawat penyakit tu…ko org kaya senang je.
    ‘Nk kecam diri mcmla diri ko tu baik sgt. Sape ko nk kecam aku. Aku x kaco ko’-Hello Nabila…ko kalau x bleh kena kecam jgn jd manusia…g jd haiwan. Menda dh trang2 silap mestilah org kecam…kau pelak blagak…lg org kecam. Tau x nape pkataan ‘Kecam’, ‘Marah’ atau ‘Berlagak’ dibuat???? Kau bleh halang ke 1 juta manusia bencikan ko?
    Dua2 manusia ni x reti handle masalah samelah mcm kes Yuna dgn Usher dlu.
    Buang ego n sedar diri tu la weh.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini