June 22nd, 2012

Akhirnya setelah mendiamkan diri selama ini, bekas suami Adda Butterfly, Ridzuan telah ,tampil membuat penjelasan tentang perkahwinan mereka yang hanya bertahan selama 17 hari. Paling penting, Ridzuan menerangkan yang Adda Butterfly menipu pihak media apabila menyatakan status dirinya sebagai duda sedangkan Adda mengetahui yang dia adalah suami orang.

adda butterfly

Dalam temubual panjang bersama Utusan Malaysia, Ridzuan menyatakan yang dia beranggapan bahawa Adda sendiri yang menyebarkan gambar perkahwinan mereka dua. Ini kerana gambar tersebut adalah koleksi peribadi milik Adda Butterfly. Sedikit sedutan daripada temuramah yang diberikan di bawah:-

Dia beritahu kepada media gambar itu disebarkan oleh pihak media. Kenapa gambar dalam koleksi simpanan dia sendiri boleh tersebar? Saya lihat ini niat dia untuk dapatkan publisiti murahan. Saya sudah pesan jangan besar-besarkan perkara ini demi ingin menjaga hati dan perasaan ramai pihak.Apa motif dia mewujudkan situasi begini? Tidak lain tidak bukan untuk memburukkan nama saya dan cuba untuk memecah-belahkan keluarga saya.

Baca entri ini sepenuhnya untuk mengetahui punca penceraian mereka dan amaran Ridzuan kepada Adda.

Apa yang membuatkan Ridzuan ‘bengang’ sangat ni sampai terpanggil untuk tampil ke hadapan?

Saya sendiri tidak tahan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh bekas isteri, Nur Syuhada (Adda) yang tersebar di Internet mahu pun di dada akhbar lain. Nampak sangat dia telah memburukkan nama saya. Selama ini saya sendiri tidak kecoh menjaja cerita mengenai hal sebenar yang menjadi punca perceraian kami.Nampaknya kesabaran saya sudah dicabar.

Dia yang banyak buat hal. Malah, dia yang pandai-pandai kata saya duda, saya sendiri tak pernah kata begitu. Saya tak pernah mengaku saya seorang duda. Sejak pertama kali bertemu dengan Adda di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur, saya sudah beritahu dia bahawa saya sudah berumah tangga dan ada tiga anak.

Apa rekasi Adda masa tu?

Masa tu dia kata dia tidak kisah untuk berkawan dengan saya, walaupun saya suami orang. Pertemuan tersebut diatur oleh kawannya sendiri. Sebab tu saya pelik bila dia beritahu status saya sebagai duda masa gambar kahwin kami tersebar.

Maksudnya Adda menipu pihak media? Abang ada bukti?

Pasal status saya tu memang tak betullah, memang dia tipu. Saya memang terkejut apabila baca kenyataan yang Adda yang dikeluarkan. Kemudian dia buat saya macam ini pula. Saya tak bodoh, saya ada simpan segala sistem pesanan ringkas (SMS) yang dia hantar kepada saya. Dia pusing habis semua kenyataan yang diberikan kepada media. Dia sudah tahu bahawa saya suami orang. Keluarga dia sendiri pun tahu mengenai perkara ini.

Apa lagi yang dia tipu?

Dia pernah kata dia berjumpa saya di Starbucks. Itu tidak benar sama sekali, kami jumpa di Hard Rock Cafe sebenarnya.

Betul ke abang merahsiakan perkahwinan dengan Adda sebab takut isteri tua tahu? Tolong perjelaskan?

Bagi yang tidak berada di tempat saya, mereka mungkin boleh cakap macam-macam. Cuba terkena batang hidung sendiri, barulah mereka tahu. Bukan soal takut ke apa, tapi menjaga hati.

Siapa sebenarnya yang menyebarkan gambar pernikahan abang dengan Adda?

Dia beritahu kepada media gambar itu disebarkan oleh pihak media. Kenapa gambar dalam koleksi simpanan dia sendiri boleh tersebar? Saya lihat ini niat dia untuk dapatkan publisiti murahan. Saya sudah pesan jangan besar-besarkan perkara ini demi ingin menjaga hati dan perasaan ramai pihak.Apa motif dia mewujudkan situasi begini? Tidak lain tidak bukan untuk memburukkan nama saya dan cuba untuk memecah-belahkan keluarga saya.

Sebagai suami, kenapa abang sanggup menceraikan Adda hanya selepas 17 hari bernikah?

Untuk menceritakan perkara sebenar, ia sememangnya sangat mengaibkan dan biarlah perkara ini kami sahaja yang simpan.

Adakah abang diprovok?

Dia telah buat sesuatu perkara yang sangat melampau dan tidak fikirkan perasaan orang lain. Saya hilang sabar. Sehari sebelum saya lafazkan cerai tersebut, dia telah menghubungi saya, minta saya datang ke rumahnya sedangkan waktu itu giliran di rumah isteri pertama.

Pada malam itu, saya berada di luar dan isteri pertama ada di rumah. Adda bertindak memulangkan kereta yang saya bagi untuk kegunaan dia. Masalahnya cara dia memulangkan kenderaan berkenaan sangat kurang ajar.

Macamana?

Dia tinggalkan kereta saya di tempat lain dan campak kunci kereta di halaman rumah saya begitu saja. Apa ini? Tidak tahu adabkah dia? Tidak bolehkah dia memulangkan kereta itu secara baik? Saya tidak faham apa yang dia mahukan.

Adda ada beritahu kononnya abang telah lari keluar daripada rumah akibat tekanan? Kenapa pula tu?

Saya yang keluar dari rumah? Saya masih simpan lagi bukti yang menunjukkan bahawa dialah yang mengambil keputusan untuk keluar dari rumah tersebut (sambil menunjukkan mesej pesanan ringkas). Perkara tersebut terjadi sejurus sebelum dia pulangkan kereta saya.

Sudahlah tidak meminta kebenaran suami untuk keluar, kemudian maki hamun pula. Dia merungut dan mengatakan cara hidup saya sangat bosan. Dia harus faham, saya ada perniagaan yang kena urus. Memang waktu saya balik ke rumah tidak menentu. Sebelum kahwin semua cakap okay sahaja, tapi bila dah kahwin, jadi macam ini. Nak malukan saya, kenapa ni?

Sebab dia sudah melampau dan beberapa perkara ‘besar’ yang saya tidak boleh sebutkan di sini, saya mengambil keputusan untuk menceraikan dia.

Maknanya tiada desakan isteri pertama?

Isteri pertama halang. Dia kata tak perlulah bercerai-berai sebab kami sudah menikah. Tapi ini keputusan saya dan saya lafazkan di hadapan isteri saya sendiri.

Bagaimana penerimaan Adda masa hendak bercerai tu?

Mula-mula, dia maki hamun dan marah saya, sedangkan ketika itu saya aktifkan pembesar suara dan isteri boleh dengar perbualan tersebut. Saya tidak dayus dan tidak mahu menipu mana-mana pihak. Tapi bila Adda sudah tahu perbualan tersebut turut didengari isteri saya, dia menangis dan minta maaf.

Adakah anda akan ambil apa-apa tindakan terhadap Adda dalam hal ini?

Saya nak hal ini tamat di sini sahaja, jangan diperbesarkan lagi.Kalau dia masih degil untuk memburuk-burukkan saya, saya tidak teragak-agak ambil tindakan menyaman dia. Banyak kali saya dah cakap, jangan diperbesarkan, saya ada maruah, ada keluarga dan tanggungjawab, biarlah perkara ini habis di sini sahaja. Janganlah nak cari publisiti murahan. Kita faham, sebelum ini nama dia orang tak kenal kecuali dalam kes dengan Mamat Sepah, itu saja. Tapi janganlah sebab nak popular, malukan nama orang lain. Saya harap dia faham.


189 responses to “Berhenti Aibkan Saya – Bekas Suami Adda Butterfly”

  1. FZAKI says:

    Amboi pakcik, dah sedap pakai 17 hari pas tu mcm2 plak hentam ye? Pakcik tu dah tua, dah lama jadi suami, byk pengalaman. Adda tu budak ijau lagi, apa dia tau.

    Sapa punya tanggungjawab nak mendidik dan membentuk isteri tu? Laki atau bini?

    Apakah syarat2 berpoligami dlm agama dan dlm undang2 msia? Mestilah dpt persetujuan bini pertama, dan kebenaran jabatan agama. Melainkan kawin kat siam.

    Apa tujuan pakcik berpoligami dan apa kriteria digunapakai dlm memilih calon istri kedua? Adakah utk membantu ibu tunggal? Atau menolong org miskin? Atau kerana dan demi Tuhan? Atau utk ikut sunnah? Sunnah nabi yg lain2 dah buat? (contoh : solat kat masjid berjemaah setiap waktu-takat pegi Hard Rock lepas isya’ pun sempat).

    Kalau buat benda dgn niat salah, tapi atas nama agama dan dgn alasan sunnah, seperti membuka pintu dan mengundang fitnah.

  2. suka ati aku lah says:

    1st.

  3. kau hadoo!! says:

    halahhhh……nak tahu cerita sebenar???hahaha…
    si laki ni sebenarnya takot bini, x jantanzz langsonggg!! hak tuihhh….
    si adda ni da pregnant, dia siap bagi duit suh gugurkan…. bodoh punye jantanzz… ko int ko kawen dua, ko leh nak tutup2 ke?? kan dah bini tua tahu, kelam kabut nak ceraikan….. nampak sangat dayus nye laki kertu ni…. ceiitt!!!
    si adda ni pun satu, kalo frust sgt pun xpayah la nak terhegeh2 sgt ngan laki org…dua-dua tak bole pakai…. (ini cerita sebenar xda aku reka)

    • lisa says:

      Asal ko bodoh sngat,tk akn baru kawin 17 hari dah mengandung, kalau dah mengandung,,anak sape ? Mb pasal tu la laki dia cerai kan dia,kerna tk nk jadi pak sanggup ! Bodoh.

    • Anonymous says:

      woii bunting pelamin biasala. bagi aku paling jahat lelaki ni lah. dah ada bini buat perangai cam b*b*. menipu katanya jaga hati, itu memang menipula namanya tu jantan keparat. ko tak tau ko isteri ko berhak tau kalauko nak kawen lagi, ko ingat ko ada hak utk sorok2 ker, memang dasar penipu, ko ingat xdosa ker. tipula selama ko kawan ngan adda tu ko xder menipu bini ko. ko tu gila xfikir perasaan isteri pertama sebelum buat apa2, perasaan itu tu termasuk nafjah batin, ko xboleh sorok dgn alasan menjaga hati sebab itulah pengkhianatan namanya, itu sama dgn tikam dari belakang atau baling batu sembunyi tangan pastu ko kata nak jaga hati sebab ko sorokkan. bloody fool. jantan tu paling jahat, adda tu lantakla, adda xder sebab nak jaga perasaan isteri pertama ko kalau ko yg suami pun xjaga perasaan isteri pertama serta anak2 dan kesan ke atas rumahtangga ko sendiri

    • lisa surihani ke? says:

      jgn a ckp org bodoh..xbaik.

  4. tasya says:

    berani buat berani tanggung… pakcik ridzuan pun gatal gak.. sama2 miang… ada bini duk cri org muda lg… iskhhhh… padan dng muka ko pun….adda biasa la artis suam2 kuku kambing..suka2 cite2 sensasi… kannn aaaa kenalah… si bodo tipu si bengong…. kena sngt.. sssssesuuuuuuaiiiiiii

Loading...