Bergaya Tayang Kereta Mewah Di Media Sosial, “Jutawan Barang Ciplak” Popular Dicekup?

Trending

Bergaya Tayang Kereta Mewah Di Media Sosial, “Jutawan Barang Ciplak” Popular Dicekup?

Muka depan Harian Metro hari ini memaparkan kisah seorang ‘Jutawan Ciplak’ mengaut keuntungan berlipat kali ganda dengan menjual barang tiruan melalui media sosial.

Advertisement

Bukan sekadar tu sahaja, malah jutawan muda ini dikhabarkan turut digelar ‘guru perniagaan online’ dan pernah mengadakan kelas bagi berkongsi pengetahuan kepada orang ramai diluar sana.

Hasil penyiasatan Unit Risikan Forensik Khas (SIFU) Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Putrajaya melaporkan telah berjaya memberkas salah seorang dari mereka. Walau tidak dinyatakan siapa yang ditangkap namun netizen sudah dapat mengagak jutawan muda yang dimaksudkan.

Di laman sosial Twitter, netizen dapat mengagak remaja yang dimaksudkan memandangkan remaja itu sangat aktif di media sosial. Dalam pada sama, netizen turut serta melakukan siasatan mereka sendiri berdasarkan laporan berita tersebut.

Ternyata lokasi apartment yang diserbu pihak penguatkuasa itu hampir sama dengan gambar yang pernah dikongsi remaja terbabit. Kedudukan pintu masuk dan penapis air turut berada di tempat yang sama.

Jutawan muda yang didakwa ditangkap?

Pernah diundang beri ceramah

Sumber : Harian Metro

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...