Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Berbanggalah Ketika Bertudung, Bukan Rasa Hebat Dengan Maksiat – Ustaz Dusuki Tegur Fathia Latiff

Pelakon Fathia Latiff seakan tidak boleh lekang dengan kontroversi, sekali lagi beliau mengejutkan ramai apabila membuat keputusan untuk membuka tudung.

Advertisement

Fathia tidak mahu terus berpura-pura dan mengakui sebelum ini beliau berhijab kerana merasa kecewa. Namun, yang mengundang kecaman adalah kenyataan Fathia yang terlalu gembira kerana sudah membuka hijab dan rasa ‘bebas’.

Tindakan drastik Fathia itu turut mendapat perhatian pendakwah Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani yang ada membuat teguran kepada pelakon itu menerusi akaun Facebook.

Ustaz Ahmad Dusuki berkata, dunia glamor dan segala kemasyhuran hanya sementara sahaja. Berbanggalah saat bertudung itu dan janganlah berbangga apabila membukanya.

Advertisement

Rata-rata netizen bersetuju dengan kenyataan dan nasihat Ustaz Ahmad Dasuki. Dalam pada itu, ada yang berkata, apa yang dilakukan Fathia itu memang satu kesalahan besar dalam agama, tetapi kita janganlah terlalu mengecam beliau sehingga pintu hatinya tertutup untuk menutup aurat.

Kita doakan yang baik-baik sahaja buat Fathia. Memang beliau melakukan kesalahan tetapi biarlah nanti beliau berubah dengan ikhlas atas kerelaan hatinya sendiri.

Sumber Berita : Facebook Ustaz Ahmad Dusuki

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

56 Comments

  1. fifi

    April 29, 2019 at 10:15 am

    Eh, kes ustaz bangang tinggalkan bini tu xmo komen jgk ke??? tu pun sama keruntuhan akhlak jgk, nk komen biar adil, kalo x org akan nmpk ko macam ustaz Hamadi dlm drama Nur je… Jgn buat org yg jauh dgn Islam lagi jauhkan diri dengan agam sbb org2 “alim” pilih bulu camni…

  2. saodah

    April 29, 2019 at 9:00 am

    PU Abu tu penyokong parti AMANAH. So mana ustaz parti AMANAH? tak nak tegur ke?
    To Fathia, ikut suka kau la. Apa yang halal dan haram sudah jelas, tapi kita nak buat apa tu memang hak kita. Peace….

  3. Ffg

    April 27, 2019 at 12:30 am

    Huh…. selective advise. Fathia is thousand times honorable compare to hana. Go nasihat ur own species.

    • Anonymous

      April 28, 2019 at 7:25 pm

      indeed agree with u..
      sejahat fathia takat show tetek & buka tudung..
      hana tu janda berpurdah pulak berzina dgn ustaz smpi mengandung.. pastu gugur pulak ustaz dusuki tak berani tegur
      nampak sgt advice & teguran tuk selective group.. artis kene tegur.. geng ustaz berzina itu mulia sbb mereka member..

  4. faraj

    April 26, 2019 at 11:29 am

    lagi satu ..bangga apanya bertudung..nk cari rezeki pun susah..nk bunuh diri berdosa..nk bersabar asyik perut lapor…maksud pikiaq sendiri..kalau terdesak adakah berdosa..? Islam kan tk paksa umatnya kalo tk mampu..

    • Anonymous

      April 26, 2019 at 11:32 am

      bulan pose nk tiba..byk dh cuba2 buat “gastrik”..

    • Nakjugakmenangygsalahdhkenapa

      April 27, 2019 at 1:52 am

      Menutup aurat tu hukumnye wajib!!! Noktah! Pakai tudung xde duit?? Bukan tu penyebabnye.. diri sendiri yg malassss.. x berusaha.. bkn pasal tudung ker x bertudung..pokok pangkal diri sendiri.. kamon la.. byk lg keje lain selain jd artis. Bkn xde kelulusan..

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top