April 25th, 2019

Pelakon Fathia Latiff seakan tidak boleh lekang dengan kontroversi, sekali lagi beliau mengejutkan ramai apabila membuat keputusan untuk membuka tudung.

Fathia tidak mahu terus berpura-pura dan mengakui sebelum ini beliau berhijab kerana merasa kecewa. Namun, yang mengundang kecaman adalah kenyataan Fathia yang terlalu gembira kerana sudah membuka hijab dan rasa ‘bebas’.

Tindakan drastik Fathia itu turut mendapat perhatian pendakwah Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani yang ada membuat teguran kepada pelakon itu menerusi akaun Facebook.

Ustaz Ahmad Dusuki berkata, dunia glamor dan segala kemasyhuran hanya sementara sahaja. Berbanggalah saat bertudung itu dan janganlah berbangga apabila membukanya.

Rata-rata netizen bersetuju dengan kenyataan dan nasihat Ustaz Ahmad Dasuki. Dalam pada itu, ada yang berkata, apa yang dilakukan Fathia itu memang satu kesalahan besar dalam agama, tetapi kita janganlah terlalu mengecam beliau sehingga pintu hatinya tertutup untuk menutup aurat.

Kita doakan yang baik-baik sahaja buat Fathia. Memang beliau melakukan kesalahan tetapi biarlah nanti beliau berubah dengan ikhlas atas kerelaan hatinya sendiri.

Sumber Berita : Facebook Ustaz Ahmad Dusuki


56 responses to “Berbanggalah Ketika Bertudung, Bukan Rasa Hebat Dengan Maksiat – Ustaz Dusuki Tegur Fathia Latiff”

  1. fifi says:

    Eh, kes ustaz bangang tinggalkan bini tu xmo komen jgk ke??? tu pun sama keruntuhan akhlak jgk, nk komen biar adil, kalo x org akan nmpk ko macam ustaz Hamadi dlm drama Nur je… Jgn buat org yg jauh dgn Islam lagi jauhkan diri dengan agam sbb org2 “alim” pilih bulu camni…

  2. saodah says:

    PU Abu tu penyokong parti AMANAH. So mana ustaz parti AMANAH? tak nak tegur ke?
    To Fathia, ikut suka kau la. Apa yang halal dan haram sudah jelas, tapi kita nak buat apa tu memang hak kita. Peace….

  3. Ffg says:

    Huh…. selective advise. Fathia is thousand times honorable compare to hana. Go nasihat ur own species.

    • Anonymous says:

      indeed agree with u..
      sejahat fathia takat show tetek & buka tudung..
      hana tu janda berpurdah pulak berzina dgn ustaz smpi mengandung.. pastu gugur pulak ustaz dusuki tak berani tegur
      nampak sgt advice & teguran tuk selective group.. artis kene tegur.. geng ustaz berzina itu mulia sbb mereka member..

  4. faraj says:

    lagi satu ..bangga apanya bertudung..nk cari rezeki pun susah..nk bunuh diri berdosa..nk bersabar asyik perut lapor…maksud pikiaq sendiri..kalau terdesak adakah berdosa..? Islam kan tk paksa umatnya kalo tk mampu..

    • Anonymous says:

      bulan pose nk tiba..byk dh cuba2 buat “gastrik”..

    • Nakjugakmenangygsalahdhkenapa says:

      Menutup aurat tu hukumnye wajib!!! Noktah! Pakai tudung xde duit?? Bukan tu penyebabnye.. diri sendiri yg malassss.. x berusaha.. bkn pasal tudung ker x bertudung..pokok pangkal diri sendiri.. kamon la.. byk lg keje lain selain jd artis. Bkn xde kelulusan..

Loading...