Written by AbangNara | June 28th, 2013

Benjy atau nama sebenarnya Khaeryll Benjamin Ibrahim yang merupakan anak kepada Azean Irdawaty telah bertindak agresif ketika dibawa keluar daripada bilik mahkamah selepas ditahan reman berkaitan kes dadah. Untuk makluman, Benjy ditahan semalam selepas didapati positif dadah jenis syabu.

beny ganas

Pelakon itu mulanya dilihat cuba menutup wajah dan menghalang beberapa jurugambar daripada merakam gambarnya ketika keluar dari bilik mahkamah sebelum tiba-tiba bertukar agresif. Benjy kemudiannya kemudian menumbuk kepala seorang jurugambar sebuah syarikat akhbar dan turut menepis beberapa kamera jurugambar lain.

benjy

Benjy telah dikenakan tahanan reman tiga hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 15 akta sama. Sama-samalah kita nantikan perkembangan kes ini selanjutnya. Info asal Utusan Malaysia.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

82 responses to Benjy Tumbuk Kepala Jurugambar Selepas Ditahan Reman

  1. ulalalaaa says:

    apooo nak jadi!

    0

    0
    • mak jemah says:

      kamera high tech buat pa nak g dekat2…saja jer minta penumbuk

      0

      0
    • bun kaya says:

      standard melayu average…

      0

      0
    • kokotalk says:

      Info asal Utusan Malaysia lah… baca paper utusan hari ni..

      0

      0
    • Fakka says:

      Hukum G A N T U N G laa… nak Tunggu apa lagi? jangan nak bagi muka.

      0

      0
      • Ustazah Hebby Heybaldi says:

        Beri dia ruang utk bertaubat k

        0

        0
      • Fakka says:

        Sebelum digantung tak boleh taubat ke? Dalam bilik akhir banyak masa untuk bertaubat, sebab hukuman gantung dilaksana awal pagi. So? Malam tu boleh bertaubat.

        0

        0
      • Liaa says:

        Maksud di sini is bertaubat and baiki diri . Dia isap dadah , bkn edar dadah and rosakkan org .dia rosakkan masa depan dia sndiri . Pastu ko senang2 nk suruh org gantung dia ?

        0

        0
      • Fakka benci orang bodoh macam liaa says:

        Fakkof

        Hisap atau mengedar… keduanya bodoh. Hukum menjaga tubuh badan adalah wajib. Jangan nak poyo simpati dengan alasan bodoh ngko Lia. Fakkof.

        0

        0
      • Liaa says:

        Fakka Babi

        0

        0
      • Ritu vs Aya says:

        Liaa macam minta pembelaan utk penghisap najis dadah. Agaknye Liaa pon tergolong dlm golongan itewww… Nak hisap, hisap lah tapi klu dah kena Aids and badan berkudis, berair serta berbau, sila mandikan mayat sendiri serta masuk ke dlm lubang kubur dgn cara melompat katak sendiri tanpa susahkan sesiapa.

        0

        0
      • Anonymous says:

        woi bongok..charge under 12(2) je pun..tak tahu jgn byk comment laa..gantung konon..amenda tah..pi baca la akta tu sikit dari ko meroyan sini

        0

        0
      • Anonymous says:

        jika sabit kesalahan, hukuman untuk 12(2) tu just denda dan penjara je laa..mana ada gantung2 ni..bukan 39B punnn..
        dulu tu mmg dia boleh kena..sebab dia guna dan mengedar sekali..tapi mcm2 tangan pulak masuk campur..sebab termakan cerita poyo mak dia yg poyo penipu tuu

        0

        0
    • ... says:

      rotikaya pepagi buta dah keluar kan citer.. si nara bz cari bmw tu yg lambat copy.

      0

      0
      • Anonymous says:

        abg nara koya hensem…len kali nk post something plez dont show ur face…mcm taik

        0

        0
      • cermin says:

        nara nak kata berduit ok lah..bab kata hensem tu pasti ramai tak setuju. bab muka cam taik tu..bukan ala ala nara ker..

        0

        0
    • alisa says:

      dia ni bongok la.. dah la mak dia sakit..skrg nak peningkan kepala mak dia risau pasal dia lak. nyusahkan dpt anak camnih. makin tua makin bodoh.

      0

      0
    • kak timah says:

      HUKUM GANTUNG JE LAH TUNGGU APA LAGI XKAN SEBAB ARTIS ATAU MAK DIA SAKIT NK RINGAN2 KAN HUKUMAN,INI REALITI BUKAN DALAM DRAMA

      0

      0
      • mulut puaka says:

        ajal mu bakal menyusul di tali gantung………………………..semoga aman di alam kubur wahai benji….

        0

        0
      • Anonymous says:

        u r right kak timah…yang salah tetap bersalah

        0

        0
    • Ritu vs Aya says:

      Hukuman pasal kesalahan memiliki dadah pon x habis lagi. Dah tambah lak kesalahan mencederakan orang. Spt biasa, omaknya akan merayu spy kerajaan maafkan sahajo anaknya itewww… Azean Irdawati, hope u sabar dan tabah kerana mendapat anak spt Benjol

      0

      0
    • Olga says:

      YANG DISLIKE KEBANYAKAN KOMEN KAT SINI MESTI KAUM KERABAT AZEAN IRDAWATY KAN YANG XBOLEH TERIMA ORG HINA ANAK DIA YG MENAGIH DADAH TU KAN???????

      0

      0
  2. Anonymous says:

    eik

    0

    0
  3. khairilhusni says:

    Alhamdullilah, di hari Jumaat yang mulia. aku dapat 1st

    0

    0
  4. Anonymous says:

    mcm2

    0

    0
  5. Benjo says:

    Moga diberi hidayah .. kesian kat mak u, :’(

    0

    0
  6. shahhazelnut jatuh longkang says:

    Sian….ni kisah aku ni macam mana…bilo nak setel…nasb puteri ada…..makaseh puterri syg kat abg lagi..;)

    0

    0
  7. miss s says:

    x kesian ke kt mak awk tuu

    0

    0
  8. Inikali lahhh says:

    dulu kan dah hampir² nak kena gantung, huhu tak insaf². org kena ice memang camni, psiko!

    0

    0
  9. sha says:

    wartawan pon tak agak2…letak camera depan muka dia….

    0

    0
  10. iris says:

    alahai benjy ni..mak ko dah x bermaya lagi, ko buat hal…aishhhh…esok2 mak ko dah takde menyesal giler ko nanti…bebal tahap gaban…

    0

    0
  11. kikikikih says:

    dah wat salah pastu nk pukul org plak?APTB!

    0

    0
  12. Manusia says:

    da nampak nih.. ada baik jaga keturunan sendiri.. Jangan banyak kepo!! if you ppl know to get a life.. Celebrity too need some life.. Senang cakap.. kubur sendiri mau jaga..

    0

    0
  13. Budin says:

    adoyaii…benjy benjy…leh tahap bebal tahap dewa ko ni….ooh lupe, otak ko semua dh hancur dek penangan [email protected] SYABU tu…once ko dh involved..mmg takleh dipisahkan laa dr idup..hanye MAUT jer dpt pisahkan [email protected] ni dgn idup ko…..rugi..rugi..

    0

    0
  14. tiatyot says:

    Kes dulu pun kes dadah juga! Tapi bebas. Cam aneh jeeeeeeeee~ Dadah lagi, kesian mak dia..susah hati ;(

    0

    0
  15. benjo says:

    Janganlah kita pulak yang memandai hukum,walaupon dah terang lgi bersuluh dia salah, kita ni siapa nak bagi hukuman sedangkan kita pon tak tau apa dugaan dan perjalanan hidup kita akan dtg… saya ada baca sabda RASULULLAH S.A.W, barangsiapa yanb menghina orang lain diatas kesilapannya,maka dia pula tidak akan mati sebelum dia lakukannya… saya bukan teggakkan benang yang basah, tapi.. Hadith ni sendiri menerangkan bertapa Islam melarang kita dari memperkatakan tentang kesilapan orang lain.. kita sendiri tak tau samaada kita dimasa hadapan macam mana, tah baik ke buruk..

    0

    0
  16. atiqah hanafi says:

    Salam.. saya sedih tengok ada diantara kita menjatuhkan hukuman sendiri, memang dh terang lgi bersuluh dia bersalah,tapi siapa kita nak jatuhkan hukuman,sesangkan kita sendiri tak tahu apa dugaan dan nasib hidup kita dimasaa akan datang, saya ada terbaca Sabda RASULULLAH S.A.W,
    ”barang siapa yang menghina seseorang diatas kesilapannya,nescaya dia pula tidak akan mati selagi dia pula tidak melakukan kesalahan yanh sama”,ni dah cukp menerangkan bertapa ALLAH melarang kita memperkatakan kekilafan orang lain,yanh menentukan dia digantung tu ALLAH ,yang menentukan dia lepas pon ALLAH.. jadi? jangan lah kita memandai2,doakan lah supaya dia diberi hidayah.. kita tak tau apa pulak akan jadi pada kita masa hadapan.

    0

    0
  17. mee says:

    Kesian mak die. Dah la bertarung nyawa. Dapat lak anak drug addict. Kalau dah kene syabu, memamg buruk la otak…

    0

    0
  18. maya meira leyana says:

    beri pluang brtaubat?dlu dah di bg pluang dah kn..sptotnye klo org biasedah lme mkn dek tali gntung..sbb siap ade mkmal lg kn mse pngkapan yg first 3 thn lps tu..kli ni mak dy stil nk trun naik bgunan kjaan mtk tlg sne sni lg?sbb ade org dlm tu g bley trlps..tu la dlu dok canang stu msia kata ank dy baikla xkn isap ddh la duit xdela smp rm50 pon mtk gn mak dy…kli ni mkcik yan nk ckp ape lg mcik yan?

    0

    0
  19. dalam hati masih ada taman.. says:

    Slm semua.kisah benjy menginngatkan saya pd satu kisah yg hmpir sama brlaku kpd student saya di Ipt.mmg, seringkali kita trlalu cepat mghukum.realiti masyarakat melayu kita dididik begitu sejak turun temurun.brbeza dgn msyarakat barat yg lebih lihat kpd faktor disebalik yg brlaku.pd mata kita,slps apa yg disiarkan media,serba serbi yg negatif ada pd benjy.tp jika diamati, saya prcaya benjy mempunyai perasaan yg ckup halus trhadap ahli keluarga terutama ibunya.jika tidak masa kan dia sggup brbuat apa shj demi mencari wang bg menampung rawatan seorg ibu..c

    Bn.uma yg agk terkilan, jln yg dipilih itu menggadai nyawanya sndiri. Tp mgkin itulah satu2nya pilihan yg beliau ada pd saat ini krn tdk sanggup melihat pnderitaan seorg ibu yg melahirkan dia ke dunia..oleh yg demikian, letakkan diri kita seketika di tmpt beliau,jika suatu hari nti ianya brlaku juga kpd kita,adik atau abg kita, kita akan reflek semula kisah benjy ini..bkn saya mghalalkan jln yg benjy pilih, cuma disini saya ingin kita semua brfikir dan melihat sesuatu situasi yg brlaku dgn pro n cons nya, bkn brfikir spt typical malay yg seringkali mghukum dgn kata2 tanpa smpat dibicara, hanya kerana satu tumbukan yg trlepas dari beliau.sekian..

    0

    0
    • mama jelita says:

      hanya seorang ibu tahu naluri murni yang ada dalam anaknya..yang lain hanya menilai pada kejahatan..ntahlah…dari kes yg pertama dulu lagi mama rasa benjy tidak berniat mahu begini,tapi mungkin keadaan ibu nya yang menjadi punca segala kekusutan,,mama sentiasa berharap benjy kembali ke jalan yang benar,,. mudahan ada insan mulia yg membimbingnya..jika masih ada peluang..

      0

      0
    • Bodohnyer kau ni says:

      Pandai sungguh bermadah. Tak kiralah apa realiti si benjy sampai memilih dadah sebagai jalan keluar atau cara melupakan atau cara apa2 lah..

      Kata Islam, dah tak reti sembahyang?????????

      Nak jadi Melayu yang bertamadun, mahu disamakan dengan hebatnya tamadun barat tapi basic takde. Fundamentals of being a human being is believing or having creed or faith in a higher power. Memang lumrah manusia untuk mencari ketuhanan.

      So, kenapa tak cari Allah????

      Dah bertuhankan dadah….

      Nak komen tu pakai akal bukan pakai kertas ijazah yang kau ada tu yg kononya membuatkan kau cerdik pandai tetapi hakikatnya bodoh. Sekian.

      0

      0
    • padan la mukaaaa says:

      azean penipu, anak2 dia pun kaki penipu..sekian terima kasih.

      0

      0
  20. Akoo says:

    Bukan dia sowang je yg amek syabu..ramai lagi kat luar sana…org yg amek ni mmg xleh ubah diri. Nasihatlah berkoyan2, hampeh dia wat bodo. Klu bercakap, alahai sume org layu caya ckp dia…wlau apa pun, cuma Allah je yg dpt menyedokan dia..

    0

    0
    • miss9009 says:

      dadah sintetik ni paling bahaya antara semua jenis dadah..kalau Dato Yunus Pathi ambil heroine selama hampir 20 tahun dan tinggal di bawah2 jambatan masih boleh dipulihkan dan dia bersemangat untuk pulih, yg amek ice/syabu ni susah sikit..sbb dadah jenis ini makan otak penagih..mereka sentiasa berada di bawah imaginasi terlampau..mereka akan berhalusinasi dan keadaan mereka membahayakan diri mereka dan org lain yg ada berdekatan..sebagai contoh, saya pernah interview seorang penagih ice yg berusaha memulihkan dirinya..dia ni ada rekod cuba pecahkan kepala dia sendiri di dinding..sbb bila dia khayal, dia berhalusinasi dan nampak tembok tu adalah polis datang beramai2 nak tangkap dia..jadi dia lari lalu melanggar tembok..dia boleh nampak mcm2 benda dan perkara..just imagine azean irdawati ada di sebelah benjy yg tgh high dan dia tgk azean seolah2 anjing menyalak2 nak gigit dia..mahunya dia hempuk azean dengan kerusi ke apa..nak pertahankan diri dari anjing kononnya..haishhh..org lalok ni mmg bagus buang kat laut..jerung pun tak mau sbb jerung pun tahu dosa pahala..makan dia dapat dadah sekali..nanti jerung high, payah laa..hahahaha

      0

      0
  21. TENGAH TEPI says:

    kenapa manusia ni terutama lelaki suka sangat wat benda yg merosakkan diri..nant bile da tua nyesal giler kot bila fikir mude dok wat macam2 benda pelik yg bodo mcm ni..pastu bila tny anak ko ni turun saper perangai mcm ni?nnt anak ckp turun pgai bapak la

    0

    0
  22. Badang says:

    Kalau tak dia mesti saiful apek..dua-dua sama tapi lakonan berbeza..

    0

    0
  23. Bengjaming NatangYahudi says:

    Mak ko tengah sakit…Ko pegi cari penyakit..ape punya anak da..Nauzubillahminzalikk..

    0

    0
  24. aku says:

    dh jahat tu jahat jugak ler

    0

    0
  25. gantung jangan tak gantung says:

    Takyah nak kesian2.. bkn first time. Sapa kata tak merosakkan orang lain? Dia artis kan? Ada peminat bodoh mcm dia juga kan? Pasti ada yg mengikut… Modern lah konon, hip la konon.. Bodoh, beruk pun dah sebodoh manusia2 yang merosakkan badan sendiri dengan najis dadah.

    Gantung!!! Gantung!!! Gantung!!!

    0

    0
  26. kabare says:

    pada muka jurugambar tu … sibok sgt hal org .Apa perasaan ko klau adik beradik atau suku sakat ko kna cam tu .Hal cam ni pon nak kuar dlm surat kabar .Biasa la kna tangkap tu …. …

    0

    0
  27. pulut panggang says:

    bila dah makan dadah mcm tu la penyakitnye…otak pn dah tak boleh fikir betul2…kesian kat mak dia. ish sakit pulak hati kite nih~

    0

    0
  28. minarti mohd rusdi says:

    Saya ni minat sgt dgn lakonan benjy, syg la seorang pelakon berbakat besar jd mcm ni…

    0

    0
  29. retis2..... says:

    Mungkin dia mnjual sb tlalu perlukn duit utk tmpung family dia… ( mungkin la…. tp rmai yg ssah snggp sengkng mata meniaga tepi2 jln , asal dpt duit halal… )
    Mungkin Dia amek dadah sb tertekan dgn prob fmily… mungkin la…. haiiisshhh….
    ksian mak hg benjy oiii…..

    0

    0
  30. BUNKFACE NO.1 says:

    benjy tension lah tu org asyik sibuk hal dia, cuba kau bayangkan kalau org asyik stalk apa yg kau buat..kau tension tak ?? padan muka photographer tu boooooooooooooooooooooooooo

    0

    0
    • minah jambu tukar kaler merah biru says:

      elehhhhhh nk salah kn jurugmbar kononnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn sendiri yg salah ambek dadah tension konon huh ! padan muka kena tangkap !!!

      0

      0
  31. tarabas says:

    ramai sangat pondan laknat yang komen kat sini, menyampah aku kat pondan tak sedar diri,

    0

    0
  32. Anonymous says:

    aku xsalah benjy sbb kita xtau ape2..ntah2 wartawan tu ada kutuk dia ke mende..lgpon org dha kena lokap semlaman dgn xdpt bahan dia mestilah emosi xstabil…

    0

    0
  33. ikan says:

    penagih2 dadah ni kumpul ramai2, korek lubang pastu tanam je elok. satu apa pun x guna. dah penagih tu penagih la.

    0

    0
  34. Anonymous says:

    haha..dah kena tangkap, malu sendiri meroyan sendiri..padan la muka kau benji oii..hahahaha

    0

    0
  35. lol says:

    kenapa tak bunuh jew..kan senang..mungkin di bawah pngaruh dadah..hahaha..harap kat pnjara nnti insaf..klau aku nmpak benji aku tumbuk mke dia sah arrr tak hendem ..fuck u benjy..freaking down benjy…menhancurkan nama malaysia ..aku harap hantar di pegi dduk kat tpat negro banyak..go hell..fuck u

    0

    0