August 20th, 2019

Nama jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri tidak pernah lekang dengan kontroversi, bar-baru ini dia sekali lagi dikecam netizen apabila memuat naik video rakan baiknya, Nur Sajat bergelek sakan.

Video itu turut mendapat perhatian pendakwah bebas PU Amin menjelaskan hukumnya adalah haram melihat video Sajat gelek. Perbuatan itu mampu merosakkan akhlak orang Islam terutama sekali anak-anak muda.

pu amin tegur aliff syukripu amin aliff syukri

Aliff gelar PU Amin ‘poyo’

aliff syukri pu amin poyo

Seperti biasa, Aliff pasti tidak akan berdiam diri. Meluahkan rasa bengang ditegur, menggelar PU Amin ‘poyo’ dan mahu bertemu empat mata dengan pendakwah itu untuk berbincang.

Macam kau bagus sangat nak kata

orang ‘poyo’, langsung tak boleh

terima teguran

aliff syukri sajat gelekaliff syukri dikecam netizenaliff syukri pu aminaliff syukri aliff syukri sajatRata-rata netizen menyifatkan tindakan Aliff itu tidak beradab. Kenapa tidak boleh terima teguran sedangkan apa yang berlaku berpunca daripada dirinya sendiri, melakukan perkara yang mengundang kecaman.

Kita semua tahu Aliff begitu kebal dengankecaman. Segala nasihat dan teguran ibarat mencurah air ke daun keladi.


37 responses to “Bengang Ditegur Muat Naik Video Sajat Gelek : Aliff Syukri Gelar PU Amin ‘Poyo’”

  1. sayangkan dato says:

    Assalam Dato,

    kami tahu tidak kaya duit tetapy segalanya ada pada dato tetapi kena ingat , adanya ustz PU aamin sebagai teguran untuk kita sebagai umat muhammad , islam makin lama makin mundur dikalangan hati yang kaya dengan harta …

    belum lagi didalam kubur ,disoal mcm2 dengan mungkar dan nangkir. kami syg kan dato sebab tu kami tidak mahu dato terpesong dengan akidah …

    salah ke bila netizen komen , bukan minta duit dato pun hanya sbgai nasihat guna air liuk je…x tahu la kalo dah tersengkur baru nak ingat ..Allah bagi kekayaan sebagai ujian untuk umatnya membuat pahala bukan kejalan agak memalukan .

    maaf sebagai peringatan sahaja untuk dato lebih berhati2 …fikirkan andai kata islam boikot product dato …amacam ? …lainla makluk lain yg support …salam beramal ..

  2. THIS TRANSGENDER NAMED SAJAT AGAIN

  3. Bananananana says:

    Yang aku tak faham kenapa netizen tak block je mereka ni? Dari kita duk kutuk dapat dosa, baik block sampai ig mereka tak boleh buka terus.

  4. lofa says:

    dh tau sepsis alip sukri, DSV, sajat bukan boleh tegur pun…x kan terima teguran dari sesiapa pun…buang masa jer amik perhatian 3 ekor tu

  5. Anonymous says:

    pu amin la katy…tulah aku pun pelik..berminat nau dia ngan si sajat ni..jaga2 pu..jangan membenci sangat spesis gitu..pu pun ada anak cucu…belumtentu naseb dorg pada masa hadapan nanti…straight atau sebaliknya…

Loading...