August 20th, 2019

Nama jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri tidak pernah lekang dengan kontroversi, bar-baru ini dia sekali lagi dikecam netizen apabila memuat naik video rakan baiknya, Nur Sajat bergelek sakan.

Video itu turut mendapat perhatian pendakwah bebas PU Amin menjelaskan hukumnya adalah haram melihat video Sajat gelek. Perbuatan itu mampu merosakkan akhlak orang Islam terutama sekali anak-anak muda.

pu amin tegur aliff syukripu amin aliff syukri

Aliff gelar PU Amin ‘poyo’

aliff syukri pu amin poyo

Seperti biasa, Aliff pasti tidak akan berdiam diri. Meluahkan rasa bengang ditegur, menggelar PU Amin ‘poyo’ dan mahu bertemu empat mata dengan pendakwah itu untuk berbincang.

Macam kau bagus sangat nak kata

orang ‘poyo’, langsung tak boleh

terima teguran

aliff syukri sajat gelekaliff syukri dikecam netizenaliff syukri pu aminaliff syukri aliff syukri sajatRata-rata netizen menyifatkan tindakan Aliff itu tidak beradab. Kenapa tidak boleh terima teguran sedangkan apa yang berlaku berpunca daripada dirinya sendiri, melakukan perkara yang mengundang kecaman.

Kita semua tahu Aliff begitu kebal dengankecaman. Segala nasihat dan teguran ibarat mencurah air ke daun keladi.


37 responses to “Bengang Ditegur Muat Naik Video Sajat Gelek : Aliff Syukri Gelar PU Amin ‘Poyo’”

  1. sedikit teguran says:

    Dato, kami ni sayangkan dato kerana sesama umat, salah ke PU nak tegur dengan kesilapan yang dato x sedar ni..sebab mereka sayangkan dato yang terpesong sikit .
    Jangan cepat melatah ,kemewahan ujian allah kepada mereka yg berusaha untuk kaya , ada yng berusaha x kaya tetapi kaya dgn jiwa dan hati …

    Ujian allah diambil bukan dari harta mgkin suatu hari kluarga dan orang yg trdekat , atau kurang laris jualan ,patutnya bersyukur dgn teguran …

    Nak tunggu PM atau TPM tegur ke atau nak tgu mufti besar comment ker baru nak berubah ??

    Yang tegur tu org biasa x ada cash on hand , sebab tu salah cakap boleh saman2 orang ..please la …jangan nampak sgt adab x sekolah tu ..sb tu skolah diberikan tekanan pelajaran Aklak dan nilai murni . cuba baca semula buku2 awal tahun 1-6..semua memupuk nilai2 hati..jadi terima teguran ..jgn terlalu ghairah dan riak dgn menunjuk2 ..parah nanti ..susah nak pusing bila jalan depan dah ditutup dengan maut .

    wallahualam

  2. roswiza says:

    sedih tgk video ikan2 dia yg mati tuu, sedih bukan pasal ikan tp padal alif macam meroyan jew masa tuu…. ALLAH jentik siket jew dia dah macam org sasau coz sebelum nee asik tgk video dia shopping barang yg harga sawan (betapa seronok jew alif masa tu kan).. bkn nak jeles tp dgn rezeki org tp bersederhana kan elok, tak perlu nak bgtau satu dunia ko mampu shopping & bila ko kena kecam ko cakap lee ko keluar zakat berjuta2… ALLAH baru tarik siket jew nikmat dunia (ikan mati) ko dah nanar. harap ko berubah laa siket tp tu laa si alif nee mana nak serik. org tegur ko meloncat… kalau ayat org dulu2 (p duduk kat dlm hutan kalau tak boleh hidup dgn manusia).. kesian

  3. puan b says:

    sejenis bodoh x boleh bawak bincang

Loading...