Written by Bella | December 13th, 2018

Baru-baru ini pelakon Ruhainies memberitahu beliau terpikat dengan sifat kekasihnya Mr E yang kuat pegangan agama dan apabila beliau membacakan surah Yasin setiap hari buatnya ketika jatuh sakit. Betapa bertuahnya beliau dipertemukan dengan seorang lelaki yang baik.

Tentu sekali ia mendapat perhatian netizen sehingga ada yang menyindir dan mengatakan bacaan surah Yasin itu hanya untuk orang yang sudah mati.

Ruhainies sedih dan kesal dengan sikap sesetengah netizen yang seakan kurang pendidikan agama dengan menjadikan niat baik kekasihnya itu sebagai bahan jenaka.

Saya terbaca beberapa komen yang mempersoalkan kenapa kekasih saya baca surah Yasin, saya dah nak mati ke. Sampaikan benda baik pun dibuat main-main dan dijadikan bahan lawak serta kutuk. Jadi dari situ kita tahu betapa ‘nazak’ manusia macam ni. Tak semua tapi segelintir. Kurangnya agama, mereka ingat baca surah itu hanya untuk orang nak mati atau orang sudah meninggal dunia.

Sedih apabila tengok ramai yang masih kurang didikan agama. Mereka fikir dengan menutup aurat dah sempurna, tapi ilmu kosong.

Kata Ruhainies penampilan dan cara pemakaian seseorang itu tidak menggambarkan tahap keimanan mahupun ilmu agama yang dimiliki. Luaran tidak semestinya melambangkan apa yang ada dalam diri.

Nak ukur iman seseorang itu bukan melalui pemakaian atau luaran. Saya malas nak komen kat netizen yang hati kotor sebab bagi mereka apa yang kita jawab semua mereka ada jawapan.  Bila sentuh bab agama ni sangat sensitif. Jangan fikir orang tak bertudung tu kurang agama dari yang menutup aurat. Semua itu bukan ukuran. Yang menjadi ukuran antara dia dengan Allah.

Makan dalam betul kata-kata Ruhainies kepada netizen yang mempertikaikan kekasih bacakan surah Yasin untuknya. Dalam bab agama ini, memang kita tidak boleh nilai seseorang itu daripada luaran.

Sumber Berita : mStar Online

45 responses to Benda Baik Kekasih Bacakan Yasin Pun Dijadikan Bahan Lawak Dan Kutukan – Ruhainies

  1. BAWANG says:

    SEKARANG MMG LAH TIME SUKA
    ESOK FAMILY LAKI MASUK CAMPUR
    SEDARA MARA MASUK CAMPUR \
    JGN PULAK KAU MCAM CEREKARAMA PUKUL 7
    MUAHAKAKAKAKAKA
    KALAU AKU JADI FAMILY LAKI NI TAK NAK AKU ANAK AKU KAHWIN DGN KAU
    ASYiK HABISKAN HARTA ANAK AKU JE..MELARAM SANA SINI DGN HARTA ANAK AKU
    KAU CARI LAH SENDIRI

  2. erina says:

    kekasih mu ruhaines kalau kuat agama akan nasihat kamu jangan pakai seksi, pkai tudung. bermula satu2. baru perbaik dari segi solat. bf tak jadi den tu mula2 tunjuk alim lepas tu dah mula nak menggatal ajar bukan2. pelik aku dibuat nya. memg xla nk jd bf haha.

  3. Anonymous says:

    maaf klau bebal tu jgn tunjuk sgt minat oiii….baca Yassin hari2 bukan mintak ko mati tu sedekah utk kau…klau dh bebal tu simpan sikit minah oii