Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Benda Baik Kekasih Bacakan Yasin Pun Dijadikan Bahan Lawak Dan Kutukan – Ruhainies

Baru-baru ini pelakon Ruhainies memberitahu beliau terpikat dengan sifat kekasihnya Mr E yang kuat pegangan agama dan apabila beliau membacakan surah Yasin setiap hari buatnya ketika jatuh sakit. Betapa bertuahnya beliau dipertemukan dengan seorang lelaki yang baik.

Advertisement

Tentu sekali ia mendapat perhatian netizen sehingga ada yang menyindir dan mengatakan bacaan surah Yasin itu hanya untuk orang yang sudah mati.

Ruhainies sedih dan kesal dengan sikap sesetengah netizen yang seakan kurang pendidikan agama dengan menjadikan niat baik kekasihnya itu sebagai bahan jenaka.

Saya terbaca beberapa komen yang mempersoalkan kenapa kekasih saya baca surah Yasin, saya dah nak mati ke. Sampaikan benda baik pun dibuat main-main dan dijadikan bahan lawak serta kutuk. Jadi dari situ kita tahu betapa ‘nazak’ manusia macam ni. Tak semua tapi segelintir. Kurangnya agama, mereka ingat baca surah itu hanya untuk orang nak mati atau orang sudah meninggal dunia.

Sedih apabila tengok ramai yang masih kurang didikan agama. Mereka fikir dengan menutup aurat dah sempurna, tapi ilmu kosong.

Advertisement

Kata Ruhainies penampilan dan cara pemakaian seseorang itu tidak menggambarkan tahap keimanan mahupun ilmu agama yang dimiliki. Luaran tidak semestinya melambangkan apa yang ada dalam diri.

Nak ukur iman seseorang itu bukan melalui pemakaian atau luaran. Saya malas nak komen kat netizen yang hati kotor sebab bagi mereka apa yang kita jawab semua mereka ada jawapan.  Bila sentuh bab agama ni sangat sensitif. Jangan fikir orang tak bertudung tu kurang agama dari yang menutup aurat. Semua itu bukan ukuran. Yang menjadi ukuran antara dia dengan Allah.

Makan dalam betul kata-kata Ruhainies kepada netizen yang mempertikaikan kekasih bacakan surah Yasin untuknya. Dalam bab agama ini, memang kita tidak boleh nilai seseorang itu daripada luaran.

Sumber Berita : mStar Online

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

45 Comments

  1. BAWANG

    December 16, 2018 at 3:26 pm

    SEKARANG MMG LAH TIME SUKA
    ESOK FAMILY LAKI MASUK CAMPUR
    SEDARA MARA MASUK CAMPUR \
    JGN PULAK KAU MCAM CEREKARAMA PUKUL 7
    MUAHAKAKAKAKAKA
    KALAU AKU JADI FAMILY LAKI NI TAK NAK AKU ANAK AKU KAHWIN DGN KAU
    ASYiK HABISKAN HARTA ANAK AKU JE..MELARAM SANA SINI DGN HARTA ANAK AKU
    KAU CARI LAH SENDIRI

  2. erina

    December 16, 2018 at 8:39 am

    kekasih mu ruhaines kalau kuat agama akan nasihat kamu jangan pakai seksi, pkai tudung. bermula satu2. baru perbaik dari segi solat. bf tak jadi den tu mula2 tunjuk alim lepas tu dah mula nak menggatal ajar bukan2. pelik aku dibuat nya. memg xla nk jd bf haha.

  3. Anonymous

    December 15, 2018 at 7:59 pm

    maaf klau bebal tu jgn tunjuk sgt minat oiii….baca Yassin hari2 bukan mintak ko mati tu sedekah utk kau…klau dh bebal tu simpan sikit minah oii

    • Anonymous

      December 16, 2018 at 10:27 am

      Ko ni mesti tak baca tp main redah komen

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top