Bayi 7 Bulan Hidup Sebatang Kara Di Hospital, Tiada Kaum Keluarga Yang Datang Menziarah

Kehidupan

Bayi 7 Bulan Hidup Sebatang Kara Di Hospital, Tiada Kaum Keluarga Yang Datang Menziarah

Baru-baru ini perkongsian dari seorang pengguna Facebook mengenai kisah bayi berusia 7 bulan yang hidup sebatang kara di sebuah hospital telah mendapat perhatian ramai.

Bayi tersebut yang dikatakan tinggal di sebuah hospital yang dirahsiakan namanya di Kuala Lumpur, tidak dijaga atau diziarah oleh kaum keluarga. Ibu kepada bayi tersebut dipercayai berada dalam keadaan yang tidak waras kerana suaminya yang curang bersama wanita lain.

Advertisement

Lumrah seorang bayi pastinya inginkan kasih sayang dan belaian terutamanya daripada ibunya sendiri. Malangnya, bayi ini tidak dapat merasai kasih sayang seperti bayi yang lain.

Yang menyedihkan, bayi ini dikatakan sering menangis mencari ibunya dan kadang kala terlena sendiri selepas penat menangis.

Walaubagaimanapun, bayi ini berada dalam jagaan yang baik oleh pihak hospital selain turut dipantau oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Biarpun ada yang berniat ingin menjadikan bayi tersebut sebagai anak angkat namun perkara itu tidak dibenarkan kerana bayi ini masih di dalam hak jagaan ibu bapanya.

“Kemungkinan apabila ibunya sihat, bayi itu akan dikembalikan semula kepada ibunya. Orang ramai tidak dibenarkan melawatnya kerana diletakkan di wad pengasingan hanya ibu bapa sahaja dibenarkan masuk.”

Sama-samalah kita mendoakan yang terbaik untuk bayi ini dan keluarganya. Semoga mereka terus diberikan kekuatan untuk meneruskan kehidupan.

Sumber: Utusan online

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.